|
Тема
|
КолА на ракия
|
|
Автор |
Дekcтъp (батко-психопат) |
Публикувано | 08.03.10 13:12 |
|
Малко инфо от знаещи ми трябва: Има ли нужда да се правят някакви промени по двигателя на автомобила, за да го карам с (примерно) 90-процентов етанол?
Уточнявам, теоретично мога да си произведа определени количества от въпросния продукт, при това като страничен продукт и цената му и в момента ми е под тая на литър бензин с 40-50 на сто). Не говорим за "нереализирани ползи" от продажбата на ракията, те вече стават все по-малко актуални, но да не отплесваме темата.
Интересува ме има ли ПРИНЦИПНА пречка, освен, разбира се, падането на мощността на двигателя - някакво разтваряне на гуми и уплътнения по него, което алкохолът би правил, а бензинът не прави?
И ако в тоя храст няма опасен заек, някакви принципни съображения с центровки и подобни неща?
| |
|
Ще ти замине бензиновата помпа, защото спирта няма да може да я смазва.
| |
Тема
|
без да споря
[re: ak1O1]
|
|
Автор |
Дekcтъp (батко-психопат) |
Публикувано | 08.03.10 13:45 |
|
(наистина не съм компетентен в таа сфера), нали не е от същата група доводи за "по-лошо смазване на двигателя" при работа на газ и бензин?:)
Щото практичексия ефект в моя пример е на практика нулев, т.е ми е все едно дали двигателят ще е за ремонт на 550 или на 600 хиляди(съвсем умозрително избрани числа)
| |
|
става ДГД мазните араби !
| |
|
Не. Тия доводи за "по-лошо мазане на двигателя" важат за двигатели произведени да работят с оловен бензин. За двигателя е важно да няма детонации и гориво създушната смес да е точно определена (стахиометрична) или близко до нея, при по-бедна смес се получава висока температура и двигателя се разваля. Ако колата е инжекцион ще имаш проблеми с компютъра.
| |
Тема
|
Re: КолА на ракия
[re: Дekcтъp]
|
|
Автор |
wiz (змей) |
Публикувано | 08.03.10 17:33 |
|
ами най лесно може да е да вземеш кола с двигател проектиран за етанол и бензин
има такива, например тази
повече инфо има на
http://en.wikipedia.org/wiki/Flexible-fuel_vehicle
no pain, no gain
| |
|
|
|
|