Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 10:18 26.04.24 
Религия и мистика
   >> Християнство
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | (покажи всички)
Тема Богът е едновременно една личност и три личности?  
Автор aux (минаващ)
Публикувано15.03.06 21:03



К. Ван Тил, Систематична теология, стр 229, (http://www.vantil.info/articles/vtfem.html#AIV2):

„Ние утвърждаваме, че Бог, т.е. целият Бог [или: Божествено същество, м.б.], е една личност. [...] Дори и вътре в онтологичната*1 троичност, ние трябва държим, че Бог е числено един. Той е една личност [...] Бог не е [просто] същност, която има индивидуалност(личност); Той е абсолютна индивидуалност(личност)“

*1 отнасящ се до природата на съществуването

Защитник на Ван Тил казва:

Прието е [букв. „казва се“, м.б.], че има противоречие когато се твърди, че нещо е А и не-А по едно и също време и в един и същ смисъл. Тъй като Ван Тил се е придържал към традиционното учение за Божията „безвременност“, ние можем да пренебрегнем условието за „по едно и също време“. Затова трябва да заключим че, тъй като Ван Тил категорично е отхвърлил идеята, че Християнската истина включва истински противоречия, то той е твърдял, че Бог е една личност и три личности в различен смисъл.

Какви са тези различни смисли? Къде [точно] и как трябва да се прави разлика? Разбира се, Ван Тил не е уточнил, неговата идея е, че ние не можем да посочим разликата, като „крайни“ същества, и затова ние трябва да останем доволни с едно явно противоречие (поне за сега).



Ако изобщо има „безвременност“ (защото, какво ако времето, е част от същността и естеството на Бога, както напр. любовта или мъдростта му?), то нима защитника на Ван Тил познава свойствата на тази „безвременност“, че да твърди, че нещо, което е противоречие там където има време, задължително не е противоречие там където няма време (ако изобщо има такова „там“), или може би понеже „там“ е „безвременност“ то няма проблем Богът например да е вечен и да не е вечен, понеже нали то там няма време и вече няма проблем нещо да е А и да е не-А едно-“безвременно“ и в един и същ смисъл.


Тъй като в случая защитникът на Ван Тил смята, че именно самото естество на времето (и неразбирането на „крайните“ хора) поражда проблема да се приемат твърденията на Ван Тил, то някак си излиза, че ако мислено наложим противоречивите във „времието“ Ван-Тил-ски истини за същността на Бога (които били непротиворечиви в „безвремието“), към „времието“, то вероятно ще се получи, че от време на време Богът ще е ту една личност ту три личности.


Няма да коментирам споменатите мотиви на Ван Тил, защото те (било добри или зли) не са гаранция за истинността на твърденията му.

Напр. Г. Исус казва, че ще дойде време, когато всеки, който убива неговите ученици ще смята, че по този начин служи на Бога, а желанието да служиш на Бога е добър мотив.



На практика, защитника на Ван Тил, експлоатирайки неоснователно Божието всемогъщество и премъдрост (понеже не Богът, а Ван Тил твърди тези неща), свежда нещата до там, че поради (евентуално) добрите мотиви на Ван Тил, трябва да вярваме твърденията му, а и понеже единственият правилен изход от проблема, който адресират мотивите на Ван Тил бил: „Богът е едновременно една личност и три личности“.




Единственото място от Писанието, на което защитника на Ван Тил се позовава в защитата си (макар, че казва, че Ван Тил цитирал и още. Надявам се някой да ги посочи) на Ван Тил (в смисъл, че въпреки твърденията му той бил правоверен) е, че Ван Тил вярвал в

Второзаконие 6:4
Чуй Изрел! ГОСПОДАРЯТ, нашият Бог, е един ГОСПОДАР!

(или Чуй , Изрел! ВИНАГИ-СЪЩЕСТВУВАЩИЯТ, нашият Бог, е един ВИНАГИ-СЪЩЕСТВУВАЩ! )


Но всъщност Второзаконие 6:4 изобщо не доказва, че Богът е едновременно една личност и три личности.

Второзаконие 6:4 дори не подкрепя Атанасий и декларацията създаден в Никеа (а и последвалите я) , що се отнася до същността на Бога в разглеждания смисъл.


Напр. Павел, пратеникът на господаря, разбирайки много по-добре от Ван Тил Второзаконие 6:4, казва:

1Кор 8:5 Защото, ако и да има така наричани богове, било на небето или на земята, както има много богове, и господари много, но за нас има само един Бог, Бащата, от когото е всичко, и ние за него, и един господар, Исус помазаника, чрез когото е всичко, и ние чрез Него.

Евр 1:1 Богът, който много пъти и с много начини говори в старо време на нашите деди чрез пророците [си], в тези последните дни ни говори чрез сина [си], когото постави наследник на всичко,

Йн 17:3 А това е вечен живот, да познаят тебе, единствения истински Бог, и Исус помазаника, когото си пратил.

Йн 8:54
Отговори Исус: Ако славя аз сам себе си славата ми е нищо: Баща ми е, който ме слави, за когото вие казвате, че е вашия Бог; и не сте го познали, но аз го познавам: и ако река че не го познавам ще бъда подобен вам лъжец; но аз го познавам и думата му държа.


Това пише. Това казват святите Божии книги.

За Павел е ясно написано, а за вас само един Бог ли има?

Добре, кой е Той? Този на Ван Тил, на Атанасий и Никейската декларация, или на Св. Писание и на Павел?

Или г. Исус (а и Павел) нищо не разбира от „правоверно“/“православно“/“католическо“/“реконструирано“/и т. н. „християнство“? Ами да, как ще разбира, когато никога не е говорил за вяра в християнската религия, а е говорил за вяра в него и в неговите думи, които му ги е дал баща му за да ни ги даде.

Не мога да не предположа, че ако доста векове по-късно същият този Павел на живо кажеше на „неподходящо“ място, това, което е казал в писмото си до учениците в Коринт, щеше да бъде изгорен или убит с камъни, зависи от „Божия“ служител


Добре, понеже не ми е лесно да бродя из интернет за да събирам откъслечна информация за твърденията на Ван Тил и на други, и винаги рискувам да не намеря най-същественото, казано от тях по въпроса, ще поставя нещата по този начин, за да се посочат конкретни цитати и от Ван Тил, и от други, а и от Писанието, които утвърждават или отхвърлят твърденията на Ван Тил, и за да се види ясно има ли основане в Св. Писания за тях:


Твърдението че, Богът е едновременно една личност и три личности е лъжеучение/заблуда/ерес.


Аз се заблуждавам? Добре, нека да е така, но обяснете и докажете със Св. Писание

ЗАЩО мислите така?

иначе вярата ви е основана на човешки теории и „мъдрувания“, а не на Божиите думи.





.



Редактирано от aux на 15.03.06 22:13.



Тема Re: Богът е едновременно една личност и три личности?нови [re: aux]  
Автор jeremia (непознат )
Публикувано15.03.06 22:24



И така Aux: Какъв Бог е този Бог на Библията? Личностен Бог. Той съществува във вечността; появата на човека беше в определен момент във времето. На Бога не Му е липсвало нищо, когато човекът не е съществувал. Той не е бил самотен, както някои езически митове за сътворението ни казват. Той не е бил самотен, защото е имал общение. Ние не се занимаваме с едно неделимо, изолирано същество; ние се занимаваме с Личности, които съставляват една Личност.

Когато Бог обяви създаването на човечеството, Той каза: “Да направим човека по Нашия образ, по Нашата прилика: и нека владее. . .” (Битие 1:26а). Когато бунтовниците при Вавел започнаха са строят своята кула, паметник на тяхното единно световно правителство, Бог каза: “Елате, да слезем, и там да разбъркаме езика им, така че един друг да не разбират езика си” (Битие 11:7). “Елате,” каза Бог; и Те слязоха. Но Те слязоха като една Личност – една Личност, но повече от една Личност, в пълно общение.

Първата глава на Битие ни казва: “А земята беше пуста и неустроена; и тъмнина беше върху бездната; и Божият Дух се движеше над водата” (Битие 1:2). Четем също за Адам и Ева: “И при вечерния ветрец чуха гласа на Господ Бог като ходеше в градината . . .” (Битие 3:8а). Но Бог е Дух (Йоана 4:24). Може ли Дух да ходи? Думите показват, че този Бог съществува в няколко Личности.

Старият Завет не казва конкретно колко Личности съставляват Божеството. Новият Завет казва: Баща, Син и Святия Дух. Святият Дух остава в основата на Неговите взаимоотношения с хората. Христос каза на Своите ученици: “Това ви изговорих, докато още пребъдвам с вас. А Утешителят, Святият Дух, когото Баща Ми ще изпрати в Мое име, Той ще ви научи на всичко, и ще ви напомни всичко, което съм ви казал” (Йоана 14:26). Отново, Христос каза: “Обаче Аз ви казвам истината, за вас е по-добре да отида Аз; защото ако не отида, Утешителят няма да дойде на вас; но ако отида, ще ви Го изпратя” (Йоана 16:7). С други думи, Бог Отец ще изпрати Святия Дух, но Христос също ще Го изпрати. Святият Дух е изпълнител, който има особена роля в новозаветните времена. Той утешава Божиите хора през времето, в което Христос отсъствува.
Христос също каза: “А когато дойде оня, Духът на истината, ще ви упътва на всяка истина; защото няма да говори от Себе Си, но каквото чуе, ще говори, и ще ви извести за бъдещите неща” (Йоана 16:13). Святият Дух ходатайствува пред Бога заради нас: “Така също и Духът ни помага в нашата немощ; понеже не знаем да се молим както трябва; но самият Дух ходатайствува в нашите неизговорими стенания” (Римляни 8:26). Той е скрит, но върши важна работа.

Кой е най-важният от трите Личности? Това, което трябва да се каже от началото, е, че и тримата са еднакво важни, защото всички те имат едно и също естество. Те са, по думите на един християнски философ, взаимно съдържащи се. Това означава, че всеки от тях знае всички неща; че всеки от тях е напълно открит за другите; че имат едни и същи цели, упражняват една и съща власт и се уважават еднакво един друг. Те са равностойни, но не са тъждествени, защото се различават един от друг. Християните обикновено казват, че вярват в един Бог в три Личности, но езикът е недостатъчен тук.

Това, което знаем, е, че има един Бог: “Слушай, Израилю; Йеова нашият Бог е един Господ” (Второзаконие 6:4). Но в същото време, когато следователите разпитваха Исус относно Неговите претенции за божественост, Той потвърди Своята пълна божественост. “Първосвещеникът пак Го попита, като Му каза: Ти ли си Помазаникът, Синът на Благословения? А Исус рече: Аз съм; и ще видите Човешкият Син седящ отдясно на силата и идещ с небесните облаци. Тогава първосвещеникът раздра дрехите си и каза: Каква нужда имаме вече от свидетели? Чухте богохулството; как ви се вижда? И те всички Го осъдиха, че се изложи на смърт” (Марка 14:6164). Юдейският Синедрион, върховният съд на юдеите по времето на Исус, знаеше точно какво Исус се опитваше да твърди за Себе Си и Той беше готов да го потвърди пред Синедриона. За другите неща Той мълчеше.

Отново и отново тези, които отхвърлят християнството, твърдят, че Исус е бил само човек, но не и напълно божествен. Или казват, че е бил почти божествен, или е станал божествен, но от самото начало не е бил напълно равен с Бащата. Това е вековната грешка на субординационизма. Тя се опитва да постави Христос под Бащата по отношение на Неговото същество, власт, слава или чест.

Но Христос не призна ли Своята подчиненост под Бога Баща? Не казваше ли непрекъснато, че върши работата на Баща Си? Когато се молеше в градината, нощта, в която беше хванат от властите, Той се молеше с тези думи: “Авва, Отче, за Тебе всичко е възможно; отмини Ме с тая чаша; не обаче каквото Аз искам, но каквото Ти” (Марка 14:36). Но Той също каза, “Небето и земята ще преминат, но Моите думи няма да преминат. А за оня ден или час никой не знае, нито ангелите на небесата, нито Синът, а само Бащата” (Марка 13:31-32). Той потвърди вечността на Своите думи, но заяви Своето незнание за деня на съда. Какъв извод можем да си направим от всичко това?

Теолозите се борят с тези видими парадокси и най-доброто, което са постигнали, е това: Триединството е съставено от равнопоставени Личности, но от гледна точка на техните дейности по отношение на създанието те имат различни функции. Те са равни в естеството си във вечността, но подчинени по функции в историята. Бог изпрати Своя син да изкупи хората. Исус каза, “Аз съм пътя, истината и живота; никой не идва при Отца, освен чрез Мене” (Йоана 14:6). Но Той също каза: “Никой не може да дойде при Мене, ако не го привлече Баща ми, който Ме е пратил; и Аз ще го възкреся в последния ден” (Йоана 6:44). Има взаимност в целите, но разлика в историческото изпълнение на техните съответни задачи.

Нещо повече: Бог е едновременно един и много. Бог е Той и Бог е Те. Бог действува като една Личност, но Той е и три Личности. В самото естество на Бога имаме и индивидуализъм, и колективизъм (корпоративно същество). В самото Божие естество имаме теологичната основа за разрешаването на древния философски проблем, а именно, “проблемът за единия и многото.” Човекът в своята същност индивидуалистичен ли е или колективистичен? Библията ни казва правилния подход към този проблем: човекът, както Бога, е едновременно индивидуалистичен и колективистичен. Ние не смеем да наблягаме на едната страна и да изключваме другата

От тази доктрина следват изключително много обществени приложения, но Aux с ограниченото си мислене, не само че не може да ги разбере, но освен това тръгва да пише глупости за Ван Тил, без дори да разбира и капка от това, за което ни пише Ван Тил.

И така Aux, недей да ръсиш мозък. Мисля, че доста трябва доста да попрочетеш преди да тръгнеш да пишеш за Ван Тил. А и сайта, който си ни препоръчал далеч не блести с християнска ортодоксалност.



Тема Re: Богът е едновременно една личност и три личности?нови [re: jeremia]  
Автор aux (минаващ)
Публикувано16.03.06 00:09




Прочетох внимателно отговора ти. На практика ти не даваш доказателства от Писанието, които да потвърждават твърденията на Ван Тил, че Богът бил едновременно една личност и три личности. Твоите „доказателства“ са поредните човешки твърдения, само че този път не на Ван Тил, а твои (или поне казани в случая от теб).

Ето ги:

В отговор на:


И така Aux: Какъв Бог е този Бог на Библията? Личностен Бог. Той съществува във вечността; появата на човека беше в определен момент във времето. На Бога не Му е липсвало нищо, когато човекът не е съществувал. Той не е бил самотен, както някои езически митове за сътворението ни казват. Той не е бил самотен, защото е имал общение. Ние не се занимаваме с едно неделимо, изолирано същество; ние се занимаваме с Личности, които съставляват една Личност.




В Св. Писание не пише, че съставляват една личност (или поне не си посочил къде пише).
Аз не си спомням да съм твърдял, че е бил самотен, освен това, ако той е в „безвремие“ тогава на практика няма „бил“. Ако намекваш, че аз прокламирам „езически“ митове по-добре посочи къде, за да не излезеш виновен.

В отговор на:


Когато Бог обяви създаването на човечеството, Той каза: “Да направим човека по Нашия образ, по Нашата прилика: и нека владее. . .” (Битие 1:26а). Когато бунтовниците при Вавел започнаха са строят своята кула, паметник на тяхното единно световно правителство, Бог каза: “Елате, да слезем, и там да разбъркаме езика им, така че един друг да не разбират езика си” (Битие 11:7). “Елате,” каза Бог; и Те слязоха. Но Те слязоха като една Личност – една Личност, но повече от една Личност, в пълно общение.





Не пише, че те са слезли „като една Личност“, това го казваш ти. Ако просто имаш предвид, че са слезли в пълно единодушие, тогава предполагам, разбираш, че това не доказва, че Богът е едновременно една личност и три личности.


В отговор на:


Първата глава на Битие ни казва: “А земята беше пуста и неустроена; и тъмнина беше върху бездната; и Божият Дух се движеше над водата” (Битие 1:2). Четем също за Адам и Ева: “И при вечерния ветрец чуха гласа на Господ Бог като ходеше в градината . . .” (Битие 3:8а). Но Бог е Дух (Йоана 4:24). Може ли Дух да ходи? Думите показват, че този Бог съществува в няколко Личности.




Пише, че вестоносците, които Богът праща на земята до различни хора, са служещи духове. Пише, че вестоносците, които са яли до шатрата на Авраам са ходели. От написаното в Св. Писания излиза, че дух може да ходи. От Писанието се вижда, че Божиите вестоносци (служещите духове) са несравнимо по-силни и славни от хората в сегашното им състояние, и няма нищо чудно в това един дух да може да ходи. Напротив би било чудно да не може.

Както виждам, ти намекваш, че Божият Дух не може да ходи. Осъзнаваш ли, че го обиждаш, като намекваш, че той, който ти е направил краката, за да можеш ти да ходиш, не може да ходи?

В отговор на:


Старият Завет не казва конкретно колко Личности съставляват Божеството. Новият Завет казва: Баща, Син и Святия Дух. Святият Дух остава в основата на Неговите взаимоотношения с хората. Христос каза на Своите ученици: “Това ви изговорих, докато още пребъдвам с вас. А Утешителят, Святият Дух, когото Баща Ми ще изпрати в Мое име, Той ще ви научи на всичко, и ще ви напомни всичко, което съм ви казал” (Йоана 14:26). Отново, Христос каза: “Обаче Аз ви казвам истината, за вас е по-добре да отида Аз; защото ако не отида, Утешителят няма да дойде на вас; но ако отида, ще ви Го изпратя” (Йоана 16:7). С други думи, Бог Отец ще изпрати Святия Дух, но Христос също ще Го изпрати. Святият Дух е изпълнител, който има особена роля в новозаветните времена. Той утешава Божиите хора през времето, в което Христос отсъствува.

Христос също каза: “А когато дойде оня, Духът на истината, ще ви упътва на всяка истина; защото няма да говори от Себе Си, но каквото чуе, ще говори, и ще ви извести за бъдещите неща” (Йоана 16:13). Святият Дух ходатайствува пред Бога заради нас: “Така също и Духът ни помага в нашата немощ; понеже не знаем да се молим както трябва; но самият Дух ходатайствува в нашите неизговорими стенания” (Римляни 8:26). Той е скрит, но върши важна работа.




В Св. Писание няма такава постановка, за каквато пишеш: „Личности съставляват Божеството“. Поне не си показал място.

Чел съм тези неща, за които пишеш, но те не доказват, че Богът е едновременно една личност и три личности.



В отговор на:


Кой е най-важният от трите Личности? Това, което трябва да се каже от началото, е, че и тримата са еднакво важни, защото всички те имат едно и също естество. Те са, по думите на един християнски философ, взаимно съдържащи се. Това означава, че всеки от тях знае всички неща; че всеки от тях е напълно открит за другите; че имат едни и същи цели, упражняват една и съща власт и се уважават еднакво един друг. Те са равностойни, но не са тъждествени, защото се различават един от друг. Християните обикновено казват, че вярват в един Бог в три Личности, но езикът е недостатъчен тук.




Чувал съм какво казват различни хора, въпросът е, че в Св. Писание не пише такива неща. От друга страна езикът е достатъчен на Павел, пратеника, да говори за доста неща относно Бога. Мисля си все повече, че липсата по безрезервно приемане на Писанието, и съответно, на разбиране, е основната липса, а не толкова езика.


В отговор на:


Това, което знаем, е, че има един Бог: “Слушай, Израилю; Йеова нашият Бог е един Господ” (Второзаконие 6:4). Но в същото време, когато следователите разпитваха Исус относно Неговите претенции за божественост, Той потвърди Своята пълна божественост. “Първосвещеникът пак Го попита, като Му каза: Ти ли си Помазаникът, Синът на Благословения? А Исус рече: Аз съм; и ще видите Човешкият Син седящ отдясно на силата и идещ с небесните облаци. Тогава първосвещеникът раздра дрехите си и каза: Каква нужда имаме вече от свидетели? Чухте богохулството; как ви се вижда? И те всички Го осъдиха, че се изложи на смърт” (Марка 14:6164). Юдейският Синедрион, върховният съд на юдеите по времето на Исус, знаеше точно какво Исус се опитваше да твърди за Себе Си и Той беше готов да го потвърди пред Синедриона. За другите неща Той мълчеше.





Разяснението на Павел, в 1доКор не е в противоречие с Втор 6:4, напротив, ясно го обяснява.

1Кор 8:5 Защото, ако и да има така наричани богове, било на небето или на земята, както има много богове, и господари много, но за нас има само един Бог, бащата, от когото е всичко, и ние за него, и един господар, Исус помазаника, чрез когото е всичко, и ние чрез Него.

Ти нали не намекваш, че Павел отрича божествеността на Исус от Назарет?

В контекста на обяснението на НЗ следващото се разбира много добре.

Втор 6:4
Чуй Изрел, ГОСПОДАРЯТ (YHVH), нашият Бог, е един ГОСПОДАР!



В отговор на:


Отново и отново тези, които отхвърлят християнството, твърдят, че Исус е бил само човек, но не и напълно божествен. Или казват, че е бил почти божествен, или е станал божествен, но от самото начало не е бил напълно равен с Бащата. Това е вековната грешка на субординационизма. Тя се опитва да постави Христос под Бащата по отношение на Неговото същество, власт, слава или чест.




Не знам защо го казваш това, понеже лично аз не съм отричал божествеността на Исус от Назарет, нито неговата „човечност“. (Да не говорим, че никой в Писанието не говори за „християнство“. Там се говори за Бога, за неговото слово и за неговото учение. За християнство не се говори, нито за приемане на християнство, нито за отхвърляне.)

Според тебе защо единият е пратил другият на земята за въплъщението и спасението на греховното човечество? Въпрос на договорка ли е било, на жребий, на борба, или е по друга причина?

В подобен смисъл, защо единият е станал баща да другия, а другия му е станал син? Това по договорка и общо съгласие ли е било или по друга причина?

Или също, според тебе имало ли е някакъв проблем този, който сега е бащата да е станел сина, а този, който сега е сина да е станел бащата? Ако не, защо? Какъв точно е проблема според тебе?



В отговор на:


Но Христос не призна ли Своята подчиненост под Бога Баща? Не казваше ли непрекъснато, че върши работата на Баща Си? Когато се молеше в градината, нощта, в която беше хванат от властите, Той се молеше с тези думи: “Авва, Отче, за Тебе всичко е възможно; отмини Ме с тая чаша; не обаче каквото Аз искам, но каквото Ти” (Марка 14:36). Но Той също каза, “Небето и земята ще преминат, но Моите думи няма да преминат. А за оня ден или час никой не знае, нито ангелите на небесата, нито Синът, а само Бащата” (Марка 13:31-32). Той потвърди вечността на Своите думи, но заяви Своето незнание за деня на съда. Какъв извод можем да си направим от всичко това?

Теолозите се борят с тези видими парадокси и най-доброто, което са постигнали, е това: Триединството е съставено от равнопоставени Личности, но от гледна точка на техните дейности по отношение на създанието те имат различни функции. Те са равни в естеството си във вечността, но подчинени по функции в историята. Бог изпрати Своя син да изкупи хората. Исус каза, “Аз съм пътя, истината и живота; никой не идва при Отца, освен чрез Мене” (Йоана 14:6). Но Той също каза: “Никой не може да дойде при Мене, ако не го привлече Баща ми, който Ме е пратил; и Аз ще го възкреся в последния ден” (Йоана 6:44). Има взаимност в целите, но разлика в историческото изпълнение на техните съответни задачи.




Може би трябва да допуснеш, че определяш тези неща като парадокси, понеже презумпциите ти не са правилни.
Предполагам, че осъзнаваш, че всъщност те не са никакви парадокси, съответно добре е да разберем, защо не са парадокси и кои от презумпциите са погрешни за да ни изглеждат нормалните и правилни Божии неща като парадокси.


В отговор на:


Нещо повече: Бог е едновременно един и много. Бог е Той и Бог е Те. Бог действува като една Личност, но Той е и три Личности. В самото естество на Бога имаме и индивидуализъм, и колективизъм (корпоративно същество). В самото Божие естество имаме теологичната основа за разрешаването на древния философски проблем, а именно, “проблемът за единия и многото.” Човекът в своята същност индивидуалистичен ли е или колективистичен? Библията ни казва правилния подход към този проблем: човекът, както Бога, е едновременно индивидуалистичен и колективистичен. Ние не смеем да наблягаме на едната страна и да изключваме другата





Не съм чел в Писанието да пише по подобен начин: „Бог е Те“. Можеш ли да посочиш място?

За единни хора понякога може да се каже, че действат като една личност, но това не значи, че всъщност са една личност.

Размислите ти за индивидуалистичността и колективистичността на човека не доказват, че Богът е едновременно една личност и три личности.



В отговор на:


От тази доктрина следват изключително много обществени приложения, но Aux с ограниченото си мислене, не само че не може да ги разбере, но освен това тръгва да пише глупости за Ван Тил, без дори да разбира и капка от това, за което ни пише Ван Тил.

И така Aux, недей да ръсиш мозък. Мисля, че доста трябва доста да попрочетеш преди да тръгнеш да пишеш за Ван Тил. А и сайта, който си ни препоръчал далеч не блести с християнска ортодоксалност.




От всякакви учения следват различни неща, но това не значи, че Богът е едновременно една личност и три личности.

Ако в нещата, които съм писал на онзи сайт има погрешни неща по отношение на Св. Писание аз бих ги поправил. Поне желанието ми е да се разпространява Божието слово, понеже само чрез господаря Исус има спасение от греха и смъртта.

Виждам, че не даваш никакви съществени отговори, но за сметка на това демонстрираш неподобаващо на ученик на Исус отношение (Напр, Павел, пратеникът на господаря, колкото и повече мъдрост и власт от тебе да е имал, не е казвал на някой: „недей да ръсиш мозък“. Имам предвид също и жаргона, който усилва подигравката). Всъщност ученик на Исус ли си?

Дори и да беше прав в твърденията си, и наистина да показваше със Св. Писание, че не съм прав като казвам, че твърдението, че Богът е едновременно една личност и три личности, е погрешно, то пак подобно отношение е чуждо на човек познаващ и признаващ Божията благодат в опрощението на греховете му.
Но когато ти дори нищо не доказваш тогава още повече какво да кажем...





.




Редактирано от aux на 16.03.06 00:36.



Тема Re: Богът е едновременно една личност и три личности?нови [re: aux]  
Автор цвeтe шapeнo (новак)
Публикувано16.03.06 18:48



Католик, православен и протестант умряли и след това се явили при апостол Павел за разговор с него. Първи влязъл католикът, а другите двама напрегнато чакали да видят какво ще стане. След малко католикът излязъл и казал:
- Да, да наистина, малко сме прекалили с Дева Мария, ще си вземем бележка!
След него влязал православният и като излязъл казал:
- Да, да наистина, малко сме прекалили със светците, ще трябва да се поправим!
Последен влязъл протестантът. Другите двама го чакали, чакали, минал час, два, а той не излизал. След още няколко часа вратата се отворила и на прага се появили протестантът и ап. Павел. Протестантът държал библия в ръка, а ап. Павел, като попивал потта от челото си, казвал:
- Ама това съм го писал аз, Павел, СЪС СОБСТВЕНАТА СИ РЪКА!
- Чакай, чакай, не ми обяснявай такива работи! Гледай ТУКА КАКВО ПИШЕ!



Тема Re: Богът е едновременно една личност и три личности?нови [re: цвeтe шapeнo]  
Автор aux (минаващ)
Публикувано16.03.06 20:09



А ти каква позиция застъпваш по отношение на разглеждания въпрос?

Според тебе твърдението, че Богът е едновременно една личност и три личности подкрепя ли се от Св. Писание или не?



Тема Re: Богът е едновременно една личност и три личности?нови [re: aux]  
Автор nikiharis (член)
Публикувано16.03.06 21:37



Според теб Бог 3 личности ли е или 1 след като ти за себе си не намираш доказателство в Писанието?



Тема Re: Богът е едновременно една личност и три личности?нови [re: nikiharis]  
Автор aux (минаващ)
Публикувано16.03.06 22:15



Поради това, че до момента не съм чел в Писанието нещата да се поставят по такъв начин, и също поради това, че осъзнавам, че (правилното) разбиране на Божията същност е непосилно без изключителната помощ на самия Бог предпочитам за сигурност да се придържам стриктно към начина на представяне на знанието за същността на Бога дадено ни от самия Бог в Св. Писания. Цитирай ми Св. Писания и аз ще потвърдя моето тяхно приемане.

Но до момента действително не откривам доказателства в Писанието, че Богът е едновременно една личност и три личности. До момента и никой тук не е посочил някакви съществени доказателства от писанието в подкрепа на твърдението на Ван Тил. Предполагам, че много хора имат мнение по въпроса, но по една или друга причина, нищо не казват (с изключение на jeremia).

Мисля си, че желанието на Ван Тил за утвърждаване на Божието върховенство (изразяващо се в бунт против (изглежда традиционното) върховенство на „естество“ над „личност“) съчетано с наследството, което той демонстрира, че държи (било то поради искрени убеждения, или пък поради неприемливата за него цена, която би заплатил по отношение на хората, ако не е убеден) го довеждат логически до това му, изглежда добронамерено, но „явно“-противоречиво (самоотхвърлящо се) заключение и вяра. Ревността му към Бога може само да ме насърчава и да ме кара да го чувствам близък, но ревността не е мерило за истина. Смятам, че той се заблуждава.

Ти имаш ли някакви съществени доказателства от Писанието, които подкрепят това твърдение/учение на Ван Тил?


.



Редактирано от aux на 16.03.06 22:21.



Тема Re: Богът е едновременно една личност и три личности?нови [re: aux]  
Автор nikiharis (член)
Публикувано16.03.06 22:37



Аз те питах след като отхвърляш тази теза, Ти коя приемаш? Вярваш ли че Бог е Троица или не вярваш в Троицата?



Тема Re: Богът е едновременно една личност и три личности?нови [re: nikiharis]  
Автор aux (минаващ)
Публикувано16.03.06 22:45



Казах ти какво вярвам. Цитирай ми Св. Писание и ще потвърдя всичко, което ми цитираш от него.



Тема Re: Богът е едновременно една личност и три личности?нови [re: aux]  
Автор Boдeн дyx (оптимист)
Публикувано17.03.06 08:43



Аухчо, движението "Само Исус" мина по нашите земи и безславно си замина преди десетина години. Останаха само един файтон такива вълци в овчи кожи като теб, които се опитват да заблуждават наскоро повярвалите чрез хитри врътки. И сектата "Свидетели на Йехова", които пък твърдят, че нашият Господ бил само един човек като всички нас, с тази разлика, че Бог му бил бащата.
Я, вместо да се опитваш да съблазняваш Божиите избрани, падни пред Пресвятата Троица и поискай прошка от Всемогъщия Бог в три лица за ересите, които дяволът е разпространявал чрез теб. След това си отвори Библията и я прочети внимателно от Битие до Откровение - и ще видиш колко заблуден си бил!

За Аслан! За Нарния!


Тема Доколкото разбирамнови [re: aux]  
Автор фaмyлycМодератор (щастливец)
Публикувано17.03.06 09:05



ти отричаш божествеността на Спасителя и възраждаш разни древни гностически и ариански ереси в стремежа си да докажеш, че 2000 години Църквата грешила и най-накрая се намерил aux да я поправи. Добра илюстрация докъде довежда хората лъжливото убеждение, че всеки може и трябва да тълкува Писанието по своему. До отпадане от християнството! Защото не е християнин човек, който отрича, че Христос е Бог и Спасител и Го свежда до "господар" и пр.

За божествеността на Спасителя пък така ясно говори Светото Писание, че не виждам какво опровергаване или спор може да се предприеме - кой текст на Евангелията да приведем и кой не, когато целите те са пронизани от истината, че Иисус от Назарет беше съвършен Бог и съвършен Човек. Може ли "Синът Божий" да е различен от Отца Си по природа? Може ли Словото, което бе Бог, стана плът и живя с нас, и видяхме славата Му, като на Единороден от Отца, да се окаже сега "господар" и пр? Може, ако зачеркнем и изопачим Писанието. Знаем обаче каква е участта на изопачителите.



Тема Re: Богът е едновременно една личност и три личности?нови [re: Boдeн дyx]  
Автор aux (минаващ)
Публикувано17.03.06 10:09



Нямам нищо против да се поправя ако съм казал нещо, което противоречи на Св. Писание в тази връзка. Ако съм казал такова покажи го. Ако пък не показваш нищо конкретно, а само ме обвиняваш напосоки тогава какво излиза?

Според тебе има ли доказателства в Св.Писание подкрепящи това, което казва Ван Тил - че Богът е едновременно една личност и три личности?


Редактирано от aux на 17.03.06 10:19.



Тема Re: Доколкото разбирамнови [re: фaмyлyc]  
Автор aux (минаващ)
Публикувано17.03.06 10:13



Аз многократно съм потвърдил категоричната си вяра в божествеността на Исус от Назарет, било в този форум или другаде. Ти защо твърдиш, че аз я отричам?

Според тебе има ли доказателства в Св.Писание подкрепящи това, което казва Ван Тил - че Богът е едновременно една личност и три личности?



Редактирано от aux на 17.03.06 10:20.



Тема Re: Богът е едновременно една личност и три личности?нови [re: aux]  
Автор Boдeн дyx (оптимист)
Публикувано17.03.06 10:55



Човече, прочети дори само някое Евангелие... Исус се молеше на Бог!
Според твоята логика или Исус не е Бог, или се е молел сам на Себе Си...

За Аслан! За Нарния!


Тема вижте този хубав текстнови [re: фaмyлyc]  
Автор beggins (минаващ)
Публикувано17.03.06 11:02



на епископ Калистос - мисля, че много добре е обяснил православното разбиране за Троичността.



Тема Re: Доколкото разбирамнови [re: aux]  
Автор 24O5 ()
Публикувано17.03.06 11:06



не съм чел Ван Тил, но християните вярваме, че Бог е една същност, природа и Три Личности. Естествено в съвършенната Божия същност, природа, хармонията е на висота, която е несравнима с нищо, което ни е познато, т.е. Трите Личности във всичко са съгласни и тяхното битие е любов.
Аз не бих казал, че Бог е една личност, но Бог е една същност и в битието на трите Лица единството на практика е тотално, така изповядваме, че Бог е един , в три лица.



Тема Re: Богът е едновременно една личност и три личности?нови [re: Boдeн дyx]  
Автор aux (минаващ)
Публикувано17.03.06 11:10



Не разбирам защо го пишеш това. Аз съм потвърдил многократно моята твърда вяра в божествеността на Исус от Назарет.

Между другото това, което си написал изобщо не доказва божествеността на Исус (ако и тя всъщност да е добре засвидетелстван факт в Св. Писание, и не само).


Ако се върнем на темата,
имаш ли мнение по въпроса на темата, дали има доказателства в Св. Писания подкрепящи учението на Ван Тил, че Богът едновременно една личност и три личности.



Тема Re: Доколкото разбирамнови [re: aux]  
Автор фaмyлycМодератор (щастливец)
Публикувано17.03.06 11:13



Не знам как признаваш "божествеността на Иисус" ако отричаш съществуването на три Ипостаси.

Що се отнася до "една и три личности" и пр, това са наивни опити да се въведе в богословието някаква нова терминология, сякаш диспутите по тия проблеми (тайната на св Троица или на Богочовечеството) датират от 50 или 100 години и Корнелиус ван Тил или друг някой тепърва ще ги изяснява. За изясняване на троичността (доколкото е възможно такова изясняване) се употребяват от 1700 и повече години термините Лица, Ипостаси. Латинското богословие е било ограничено в терминологията си (поради недоразвитата философска мисъл на Рим сравнена с тая на Гърция) още преди 20 века. Впрочем, това, което си превел в нескопосния си превод като "личности", как е обозначено в оригинала: Person, или Personality?



Тема Re: Доколкото разбирамнови [re: 24O5]  
Автор aux (минаващ)
Публикувано17.03.06 11:20



Да, зная тази постановка. По принцип тя отхвърля учението на Ван Тил и, поради историчекста й тежест, той не може да я пренебрегне и да не я коментира, в случая той на практика я критикува.

Но моят въпрос е дали Св. Писание потвърждава учението на Ван Тил или го отхвърля.

Редактирано от aux на 17.03.06 11:37.



Тема Re: Доколкото разбирамнови [re: фaмyлyc]  
Автор aux (минаващ)
Публикувано17.03.06 11:36



Предпочитам да си служа с думите, с които си е служил моят Спасител и неговите пратеници.

Той (а и пратениците му) много по-добре знае и разбира нещата от гръцките философи.

На практика не е само опит за нова терминология.

В отговор на:

Впрочем, това, което си превел в нескопосния си превод като "личности", как е обозначено в оригинала: Person, или Personality?



Относно английския оригинал съм оставил връзка към страницата. Бих прочел твоя евентуално по-добър превод, ако нещо ще промени.


Редактирано от aux на 17.03.06 11:48.



Тема Re: Доколкото разбирамнови [re: aux]  
Автор 24O5 ()
Публикувано17.03.06 11:49



ами не мога да правя изводи само от двата пасажа, които даваш.
все пак бих казал, че така както е казано Ван Тил създава терминологичен хаос, в смисъл или въвежда ново понятие за личност, или казва нещо некоректно спрямо християнското схващане за личност.
тъй че, не съм съгласен с Ван Тил в случая, поне с това, което си цитирал.



Тема Re: вижте този хубав текстнови [re: beggins]  
Автор aux (минаващ)
Публикувано17.03.06 16:29



А смяташ ли, че Св. Писание подкрепя учението на Ван Тил, че Богът е едновременно една личност и три личности? И ако да, как точно?



Тема Re: вижте този хубав текстнови [re: aux]  
Автор emo6969 (lds)
Публикувано17.03.06 21:02



aux,не се интересувам към каква християнска деноминация принадлежиш, но твърдо заставам зад твоето изявление ,че никъде в СВ.Писания не се подкрепя теорията - "Бог е едновременно една личност и три личности".Опитите да те уличат че не приемаш божественоста на Христос са просто неадекватни ,тъи като има хора ,които четат постингите и знаят какво си писал- за разлика от тези които те обвиняват в горе споменатото:))Някъде по-горе в едно от мненията се писа че всички християни трябва да признаят това небиблейско учение--" Бог едновременно една личност и три личности".Това е чиста спекулация.За съжаление не съм сигурен че някой от опонентите ти ще може да защити чрез Библията това тяхно учение.С уважение .ЕМО



Тема Re: Богът е едновременно една личност и три личности?нови [re: aux]  
Автор aux (минаващ)
Публикувано19.03.06 15:29



Виждам, че дори симпатизантите на Ван Тил не можаха по никакъв начин да защитят учението му със Св. Писание. Други ясно изразиха несъгласието си с учението му.

Мисля, че мотивите на Ван Тил (да се утвърждава Божието върховенство, което, според Ван Тил, в някакъв смисъл, традиционно е подронвано при поклонение на естество, а не на личност) показват неговата ревност към Бога и готовност за това, в някакъв смисъл (подобно, макар и далеч не същото, на 1доКор4:10) да стане „глупак“ за Бога, когато други са „умни“.

Но дали Св. Писание не дава по-добър отговор на неговата ревност от това да прокламира учение съдържащо безсмислени самоотхвърлящи се постановки, чужди на Божието говорене? Къде остават поучителните сравнения казани от Спасителя, с които той често апелира от страниците на НЗ дори към „естествения“ разум, който ни е дал (не че е казал, че някой с човешки усилия може да стигне до Бога), напр. когато ги пита :

И ако сатаната изгонва сатаната, той се е разделил против себе си; как тогава ще устои неговото царство?“,
логично...

или
А за мъртвите, че ще бъдат съживени, не сте ли прочели в свитъка на Моисей за къпината, как Богът му е казал: „Аз съм Богът на Авраам, и Богът на Исаак, и Богът на Яаков“ ?
логично...

или дори това
Казва му жената: Господине, виждам, че си пророк. Бащите ни в тази планина са се покланяли, а вие казвате, че в Ерусалим е мястото, където трябва да се кланяме.
Казва й Исус: Жено, повярвай ми, че идва час, когато нито в тази планина нито в Ерусалим ще се покланяте на Бащата. Вие се покланяте на това, което не знаете, ние се покланяме на онова, което знаем, защото спасението [идва] от юдеите. Но идва времето, и сега е, когато истинните поклонници ще се поклонят на Бащата с дух и истина, защото Бащата такива иска да са поклонниците му. Богът е дух, и тези които му се покланят, трябва да се покланят в дух и в истина.

логично... Не в Ерусалим, не на планина,... Богът е дух и съответно в дух трябва да му се покланяме.


А Ван Тил, за съжаление, не говори така, а ни призовава да вярваме в (т.нар. „явни“) противоречия.


От друга страна тези, които не приемат "явните" противоречия (като че ли това, че са явни ги прави по-малко противоречиви) на Ван Тил,
би трябвало респективно да се замислят дали не приемат нечии други "явни" противоречия. Понеже ако приемат едните няма как оправдано да отхвърлят другите, понеже иначе излиза, че вече не "непротиворечието" е определящото, а нещо друго, и тогава какво му е лошото на учението на Ван Тил...



-----------------------------

За 2405

В отговор на:


не съм чел Ван Тил, но християните вярваме, че Бог е една същност, природа и Три Личности.




Ясно, излиза, че Ван Тил не е „християнин“, или е „свръх-християнин“, зависи...

Кой е „сподвижник/последовател на помазаника“ (гр. hristianos) е определил Богът, чрез Св. Писание.
Когато се окажем в положението да правим опити за монопол върху нарицателно от Св. Писание, и то без да цитираме Св. Писание, тогава мисля, че това би трябвало да ни накара да се замислим.

Богът може да определя, какво трябва да вярват сподвижниците/последователите на неговия помазаник (гр. hristianoi), но ние самостоятелно не можем да определяме това; ние или признаваме или отхвърляме истината определена от Бога в Св. Писание относно това нарицателно.

В случаите, когато става дума да се уточнят и опишат групи от хора с нарицателни, с които Св. Писание не се ангнажира, като напр. „адвентисти“, „православни“, „протестанти“, „католици“, „реконструкционисти“ и т.н. тогава няма нищо странно тази група от хора да държи (и да има право) да определя какво точно вярват те (понеже те си измислят наименованието и те си определят какво значи то), но когато нещо вече е уточнено в Св.Писание чрез Божията воля, тогава никой не можа да отмени Божието, нито да си приписва право на собственост върху него, защото тя е Божия. Истината, открита ни от Бога, не подлежи на промяна. Ние подлежим.
Аз зная, че ти всичко това много добре го знаеш, но в случая трябва да го кажа, защото някак си говориш от позиция, от която едва ли не не Богът, чрез Св.Писание, а ти, заедно с някаква група хора, определяте кой бил „сподвижник/последовател на помазаника“ (гр. hristianos) и кой не. И става така, че вместо хората да приемат и да се съобразяват с това, което Богът е определил относно кой е hristianos, се прави опит, обратно, хората да определят, а Богът да приема и да се съобразява с тях. Всеки познаващ истината знае, че това няма да стане, и че никой човек не е способен да промени истина или наредба установена чрез Божията воля.

Затова (в контекста на разглеждания проблем в тази тема), сподвижниците/последователите на помазаника (гр. hristianoi) вярват в това, което Св. Писание казва за Бога.
(Не че има някакво значение моето лично мнение, но искам да уточня, че в случая аз ни най-малко не намеквам, че ти не си от тези последователи)








-----------------------------


За Фамулос

В отговор на:


ти отричаш божествеността на Спасителя и възраждаш разни древни гностически и ариански ереси в стремежа си да докажеш, че 2000 години Църквата грешила и най-накрая се намерил aux да я поправи. Добра илюстрация докъде довежда хората лъжливото убеждение, че всеки може и трябва да тълкува Писанието по своему. До отпадане от християнството! Защото не е християнин човек, който отрича, че Христос е Бог и Спасител и Го свежда до "господар" и пр.

За божествеността на Спасителя пък така ясно говори Светото Писание, че не виждам какво опровергаване или спор може да се предприеме - кой текст на Евангелията да приведем и кой не, когато целите те са пронизани от истината, че Иисус от Назарет беше съвършен Бог и съвършен Човек. Може ли "Синът Божий" да е различен от Отца Си по природа? Може ли Словото, което бе Бог, стана плът и живя с нас, и видяхме славата Му, като на Единороден от Отца, да се окаже сега "господар" и пр? Може, ако зачеркнем и изопачим Писанието. Знаем обаче каква е участта на изопачителите.





Както може да се види от всичко, което съм писал и в този форум, а и на портала от подписа ми, аз винаги съм утвърждавал божествеността на Спасителя, затова твоите обвинения са лъжливи (т.е. клевети) и ако не се обърнеш от тях ще даваш на сметка на Божия единствен син, Исус от Назарет, който е А и Я, първият и последният, началото и края, баща на вечността.

Аз не съм учил, че „всеки може и трябва да тълкува Писанието по своему“.
Защо ме обвиняваш лъжливо?


От една страна ти не можеш да знаеш какво са правили и вярвали всички сподвижници/последователи на Божият помазаник (гр. hristianoi) през цялата история (няколко декларации не определят действителната вяра на всички хора, понеже това няма как да се контролира от хора).
Особено пък първи век най-малко се вързва с партизанския маскарад, който сега се вихри в камбанариите, които някои заблудително наричат „храмове“ (оприличавайки ги на единствения каменен дом („храм“) на Бога в Ерусалим), като че ли Богът живее зад онези пердета, където не могат да влизат жени, така, че да говориш за 20-века е малко пресилено
(
а и тежестта на 1-ви век, в който Спасителят слиза от небесата и учи хората и върши делата си, както и след него и неговите пратеници, не може да се сравни с тази на останалите векове, понеже от всички останали векове хората сa се учили от Божият син, както и от пратениците му, понеже той и те са образеца.
),
както и че едва ли не знаеш всичко, което някой е правил и вярвал някога.


От друга страна дългото време през, което нещо (евентуално) неистинно е било вярвано не го прави то да става по-истинно (както някои казват иронично, че една лъжа казана 100 пъти става истина. Не и пред Бога.). Напр. векове след като Моисеевия закон е бил даден на Израел, господарят Исус е дошъл и е изобличил официалните водачи и учители на Израел за това, че осуетяват Божието слово с техните си учения и предания - мият паници и правят курбани както те си знаят..., Марк 7гл.
Дългото изминало време не е гаранция за истинността на дадено учение (нито предпоставка за еволюция), Богът и неговите думи са гаранция за истинността на дадено учение.

Нито пък има основание от Бога в Св.Писание, че въз основа на принадлежност към дадено човешко сформирование
(
което не признава, за част от Божият народ, от „тялото“ на помазаника, хора, които са се отвърнали от делата на смъртта и вярват, че Исус е помазаника, Божият син, и (според Бога) имат вечен живот и са родени от Бога и са деца на Бога
)
някой може да се смята за застрахован от заблуди, пък били те вярвани и векове, и изтълкувани не лично от него.


относно „господар“

пише:
Де 2:36 И тъй, твърдо да знае целия дом на Изрел, че този Исус, когото вие приковахте на стълб, него Богът го е направил и господар и помазаник.

(някъде погрешно го превеждат „Господ“(=Бог) вместо правилното „господар“.)

Пише го.
направил
господар

Богът го е направил господар.

Ти признаваш ли Св. Писание, конкретно това, че пише, че Богът е направил Исус господар?

Или си богопротивник (или „езичник“, или каквото там още употребяват) и отхвърляш Св. Писание, когато казва, че Исус е направен господар от Бога?

Ако отхвърляме словото на Бога тогава какво общо имаме с Бога? Или заради човешките (пък било то и вековни) учения ще отхвърлим Божието слово написано черно на бяло?

Ако това, което съм казал (именно, че Исус е господар) от една страна утвърждава Св. Писание (просто, защото така пише),
а от друга всъщност воюва за това да утвърждава истината от Св.Писание, че Исус от Назарет наистина е Бог
(
защото ако Бог може да се направи (както пише, че Исус е направен господар), тогава какъв Бог е изобщо и каква е разликата му с творението?
),
тогава ти защо ме обвиняваш за някакви измислени от тебе „гностически ереси“ и т.н. ?

Понеже някой може да бъде направен и Божий помазаник, и господар (какъвто пише, че Исус е направен от Бога), но никой не може да бъде направен Бог (какъвто, НЕ пише, че Исус е направен от Бога, за разлика от господар (което някои погрешно предават „Господ“(=Бог)) и помазаник).

И ако цитирам и утвърждавам именно Св. Писание тогава ти защо наричаш написаното в Св. Писание „гностически ереси“?

Или държиш хората да се заблуждават, че Спасителят е направен Бог, а не си е такъв безначално и безкрайно?

Аз ли отхвърлям божествеността на Исус от Назарет или ти?

Аз ли възраждам ариански ереси?




Колко пъти вече ме изпитваш в този форум: „Ти вярваш ли, че Исус е човек и Бог? Ти вярваш ли ...“?
И аз все признавам, че така пише, че пише, че е Бог, и че пише, че е човек, и че съответно вярвам това.

Но когато аз те попитах дали ти признаваш какво Св. Писание казва за това, и дали вярваш, че Исус е Бог и е човек (два пъти вече, ако не се лъжа, но поне веднъж, със сигурност) ти от своя страна нищо не каза.

Срам ли те е да признаеш, че вярваш, че Исус е Бог, и че е човек?

Или не, не те е срам, но само ти си в позиция на изпитващия, а другите трябва само да ти дават сметка, и за тебе е долно да признаваш вярата си в господаря Исус пред такива „годни само за изпитване“ същества, които вярват в Св.Писание, "...ама не са от нашия партизански отряд..."?
(според скъпоценните думи на Бога хората, които вярват в неговия единствен син имат вечен живот и няма да отидат за осъждане, а са преминали от смъртта в живота, но според разни хора такива хора не са част от Божият народ, „тялото“ на Божият помазаник)

Добре, ти можеш да се правиш на голям изпитващ – аз нямам проблем да признавам истината открита от Бога чрез Св.Писание, че Исус от Назарет е и Бог и човек - но въпреки всичко ти не можеш да наричаш цитираните неща от Св. Писание „гностически ереси“ и в същото време да твърдиш, че имаш нещо общо с Бога и неговия единороден син, Исус от Назарет.


Или не, а „гностически ереси“ са думите на Божия пратеник, Павел, в п-мото да учениците в Коринт (1доКор8:5), или останалите ми цитати от други писма и от кн., на Йоан, пратеника на господаря? А и други подобни „гноситицизми“ и „арианизми“ има в Писанието.

И то сигурно цялото Св.Писание е една „гностическа и арианска ерес“ и отхвърля Божествеността на Исус, а само у вашите човешки книжки, написани по-късно, се крие тайната истинска истина?

Ами да, вие от вашата организация, създадохте земята и поставихте основите й, и вие направихте в човека духа му и душата му и на вас се покланят небесните същества... и вие определяте кое е „гностическа ерес“ и кое не.

Иначе ви трябвали гръцките философи, понеже без техните думи Божият народ нямало да има достатъчно изразни средства... и то за какво, за да има словесна „патерица“ за „горкото“ „куцо“ Св. Писание, което било толкова неразвито словесно и понятийно... нямам думи...

Ами да, че кой пък е този Бог, че неговото слово и книга да се мери с вашите книжки с понятия от високо развита „велика“ гръцка философска мисъл...

Позор.


Писано е:
Де 2:36 И тъй, твърдо да знае целия дом на Изрел, че този Исус, когото вие приковахте на стълб, него Богът го е направил и господар и помазаник.

И така, признаваш ли, Св. Писание, че Исус е направен господар от Бога?

Или продължаваш да твърдиш, че Исус е бил направен Бог от баща си?

Исус господар ли е?

Покайваш ли се от лъжливите си обвинения спрямо мен?



.

Редактирано от aux на 19.03.06 21:24.



Тема Re: Богът е едновременно една личност и три личноснови [re: aux]  
Автор ЛюбимeЦ 12+1 (Masse Merkava)
Публикувано19.03.06 16:26



аукс,привет

какво ти лично разбираш под думата които се изписва с алеф ,далет,нуун(ноон),йод

защото тя се използва и за други работи

"И разумните ще сияят като светилата на твърдта.. вовеки, за всякога".

Редактирано от ЛюбимeЦ 12+1 на 19.03.06 16:37.



Тема Re: Богът е едновременно една личност и три личноснови [re: ЛюбимeЦ 12+1]  
Автор aux (минаващ)
Публикувано19.03.06 17:12



Е, в случая става дума основно за текстове от НЗ.

Иначе думата е ясна, и се разбира без никакви проблеми в различните контексти, в които се употребява, напр Бит 18:12, 19:12, 19:18, 18:3. Впечатлението ми е, че на избрани места изкуствено е натрапвана (несъществуваща) гласна "А" пред "И", предполагам във връзка с подобни практики, като тази, някои хора като видят YHVH, да четат ADNI; и дълбоко се съмнявам, че по времето, когато е записано това, някой е добавял "А" (при изговаряне). Поне в езика на НЗ няма аналогична практика, като това очевидно не накърнява по какъвто и да е начин върховенството на Бога, и освен това показва, че и липсата на "А" пред "И" (в ADNI) не би го накърнила, когато в контекста се говори за Бога. Но все пак бих прочел нещо съществено по въпроса.



.


Редактирано от aux на 19.03.06 19:47.



Тема Re: Богът е едновременно една личност и три личности?нови [re: aux]  
Автор aux (минаващ)
Публикувано19.03.06 23:05



Понеже jeremia не отговори на тези въпроси, ги изнасям отново, така че ако някой мисли, че знае повече за тези неща, да каже:


В отговор на:


Според тебе защо единият е пратил другият на земята за въплъщението и спасението на греховното човечество? Въпрос на договорка ли е било, на жребий, на борба, или е по друга причина?

В подобен смисъл, защо единият е станал баща да другия, а другия му е станал син? Това по договорка и общо съгласие ли е било или по друга причина?

Или също, според тебе имало ли е някакъв проблем този, който сега е бащата да е станел сина, а този, който сега е сина да е станел бащата? Ако не, защо? Какъв точно е проблема според тебе?







Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.