|
Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
Тема
|
Нови вагони за линията София-Бургас
|
|
Автор |
Kpиcтиaнceн ™ (ентусиаст) |
Публикувано | 07.09.07 16:04 |
|
БДЖ пуска в експлоатация нови пътнически вагони между София и Бургас
04.09.2007 10:24
По повод Деня на съединението, 6-ти септември, Български държавни железници ЕАД ще пусне в редовна експлоатация първите доставени от Германия пътнически вагони, съобщават от дружеството.
До момента в страната са доставени 40 вагона, като с четири от тях ще бъдат съставени композициите на ускорените бързи влакове №3601 и №3602 между София и Бургас („Чайка експрес”).
Към момента такъв тип вагони пътуват в композициите на интерсити влаковете в Германия.
Всеки вагон разполага с пет купета с по пет места и три сепарета – безкупейна част с дизайн, различен от съществуващия в наличния на „Български държавни железници” ЕАД вагонен парк. Санитарно-хигиенните възли във вагоните са с вакуумна система от затворен тип. Новите вагони са оборудвани с допълнителна вентилация.
Входните врати на вагоните са с автоматична блокировка, която се задейства при скорост над 5 км/ч, както и с възможност за автоматичното им затваряне от превозната бригада непосредствено преди тръгването на влака.
Конструктивната скорост на вагоните е 200 км/ч, но поради сегашното състояние на железопътната инфраструктура в страната, на този етап тази скорост няма да може да бъде достигната, уточняват от БДЖ.
Следващата композиция, чийто състав ще бъде изцяло от нови вагони, ще бъде „Диана експрес”. Нейното пускане се предвижда да бъде в края на месец септември.
Редактирано от Kpиcтиaнceн ™ на 07.09.07 16:05.
| |
|
Вагоните са втора ръка, а както са само 4, композицията на УБВ "Чайка" оредя съвсем - предишните бяха с повече места (около 70) от тези (около 50), а местата първа класа от около 54 намаляха до само18. Дано да добавят още поне един второкласен и един първокласен вагон в състава. Още с пускането им, в един от вагонтие всички системи бяха off-line - осветление, тоалетни, климатици (или вентилация така и не разбрах какво имат тези вагони). Забелязх и отказ на системата за автоматично затваряне на вратите при тръгване на влака (за всички вагони) - от София композицията замина с отворени врати.
Редактирано от WARGREYMON на 07.09.07 16:34.
| |
|
Къде пък видя в статичта да казват че били втора ръка въгоните
| |
|
Естествено, че не го пише в статията, видях самите вагони. Както и снимки как идват през Сърбия с лого на DB и немски номера. Тук бяха пребоядисани (в същите цветове като тези с които дойдоха, даже вместо да сложат БДЖ лого са изтипосали някакво подобие на това на DB но с надпис BDZ), преномерирани и захранвнаето бе сменено от 1000 на 1500V. Просто е очевадно че са втора ръка, което не значи че са лоши. Всъщност за пръв път от доста време насам, имаме сравнително прилични вагони.
| |
|
Може не знам.Все пак не е зле макар и ако са втора употреба тия вагони,все пак идват от Германия.А кво стана с тези мутриси.Пуснаха ги за малко а след това май ги спраха.Само в София и Пловдив ги виждал по Жп гарите от време на време
| |
|
Мотрисите Siemens Desiro са 25 на брой, дизелови, двусекционни. Основното им предназначение е да обслужват малки неелектрифицирани клонове от ЖП-мрежата. Около Бургас такива няма (За Поморие и Дебелт не ги броя - към този момент няма желаещи да ги използват за пътнически превоз). Очаква се доставка на 15 тривагонни и 10 четиривагонни електрически мотриси от същата фамилия, и тогава вече и в Бургас ще намажем от тях. Не очаквай да ги видиш да пътуват до София обаче (освен за кратък тестов период в началото). Тези мотриси са предназначени да заменият електричките серии 32 и 33 (за което 25 броя са крайно недостатъчни - дано да поръчат още) така че ще поемат пътнически влакове тип Бургас - Сливен, Бургас - Ямбол, Бургас - Карнобат и подобни.
| |
|
Е те пък ако го направят това нещо ще е супер тъпня.Вярно че от Сливен и Ямбол идват много хора да работят,живеят или учат в Бургас ама 4ак пък и с мутриса да пътуват от тези градове малко нелепо ми изглежда.А най-големия наплив от хора между Бургас,Пловдив и София да пътува в по-стари вагони
| |
|
Стига с тези мУтриси, бе човеко... това ми звучи като да е превозно средство за мУтри...
| |
Тема
|
Re: Нови вагони за линията София-Бургас
[re: WARGREYMON]
|
|
Автор |
codeine (транквилант) |
Публикувано | 09.09.07 20:01 |
|
Хм, мен ко питаш да вземат ги пуснат до Поморие примерно... после да теглят релсите до елените, а защо ли не чак до Варна... може да стане една много живописна железница, печеливша при това...
| |
Тема
|
Re: Нови вагони за линията София-Бургас
[re: codeine]
|
|
Автор |
WARGREYMON (steel and fire) |
Публикувано | 09.09.07 22:58 |
|
Наясно ли си какво е състоянието на линията за Поморие? Изпъстрена е с едни сладки намаления 15 км/ч, не е виждала ремонт от Х години и е така затънъла в калта, че се чудя как някой лок не се е преобърнал все още... А и обикаля доста. Просто няма шанс пред автобусите. Иначе си прав, би било прекрасно да има железница покрай морето. Някой ден може и да се измисли нещо в рази насока. Сериозно съм мислил по въпроса, но засега като прост студент, не съм в позиция да пристъпя към реализация на проекта, затова ще се въздържа да го обяснявам на широко, да не решите че съм смъркал нещо екзотично.
Сега по въпроса за мУтристите - МОТРИСА СЕ ПИШЕ С "О". Защо няма да има постоянно обслужване на линии тип София - Бургас с електрически мотрисни влакове (ЕМВ) от фамилията Дезиро - това са мотриси предназначени изцяло за локални превози. Направени са така че да са максимално удобни за кратки разстояния - общо взето един малко пораснал трамвай. Постепенно и на другите влакове ще им дойде времето, засега тези немски вагончета дето толкова шум се вдигна за тях стават. Само да не ги бастисат в депо "Надежда", че като ги знам какви са майстори... побиват ме тръпки на какво ще приличат след годинка. Иначе за нещо от по-сериозно от хубави ЕМВ и ДМВ за регионални превози и хубави вагони за дълигте линии, просто няма смисъл да се мечтае към момента... Тъжно, но това е реалността.
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
|
|
|