Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 02:42 15.06.24 
Спорт
   >> Бойни изкуства
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | (покажи всички)
Тема Крайъгълния камък на Източната планина  
Автор cdojo-1796 ()
Публикувано03.01.14 23:07



Същности

Фотография на Dez Magner



Смисълът на учителството е в съпричастността. В търпението. В усилната и осъзната отговорност.
Смисълът на ученичеството е в стремлението на душата. Във волята за промяна. В правилното общение.
Това са две същности в единна цялостност.

© Крайъгълния камък на Източната планина



Тема Re: Крайъгълния камък на Източната планина [re: cdojo-1796]  
Автор Roxan*na (GG)
Публикувано05.01.14 17:36



Узнать можно лишь тогда, когда учишься; дойти можно лишь тогда, когда идешь.

Тая игра ми харесва




Блога ти е хубав - харесвам го. Има над какво да се замислиш - но би се замислил само човек, който чете с тая цел.





Робът се бори за свобода. Свободният - за съвършенство.


Тема Re: Крайъгълния камък на Източната планина [re: cdojo-1796]  
Автор Roxan*na (GG)
Публикувано05.01.14 18:11



'The relationship between teacher and student is a very sacred one and is not dependent upon any degree of human learning that a teacher may posses. Whatever knowledge a spiritual teacher may have acquired will be of very little benefit to his student because what the teacher transmits to the student is his spiritual integrity and uplifted consciousness.'


'Conscious union with God' - Joel Goldsmith



Няма да намериш тая книга в нета фрии - търсила съм я безуспешно. Подариха ми я преди да знам какво ще означава за мен някой ден. Оттогава не се разделям с нея. Ако знам адреса ти, бих ти я пратила подарък.



Продължавам.


'Therefore it is the responsibility of a teacher or practitioner to maintain his spiritual integrity, to live up to his highest sense of his own teaching and his own understanding.'



Тази книга съм я изяла с кориците и още я препрочитам и ям. Всеки нов прочит ме прави луда от открития. Всяка дума е бисер и откровение.


Обичам четене и учене, а ти?





Робът се бори за свобода. Свободният - за съвършенство.


Тема Re: Крайъгълния камък на Източната планина [re: Roxan*na]  
Автор cdojo-1796 ()
Публикувано07.01.14 14:23



Похвалните отзиви винаги действат като благ мехлем.

Благодарско!
Пък тоя блог верно го списвам от дъжд на вятър - кога ми дойде мерак да споделя нещо ей така, без адресант и аудитория. Е, към аудитория по принцип има насока - хора, дето и без мене могат да мислят и вдяват - безспорно точно си го уловила.

Като каза Голдсмит, и въобще осъзнаването на нещо, че се сетих за една книга, която преди много години ми бяха препоръчали. Намерих я почти веднага на рафта на една книжарница - видно или нямаше особен интерес към нея, или просто нямаше инфо за изданието. Отворих я - темнота, неяснота и потайности. Източна философия.

Помня, че за кратко се подвоумих дали си струва въобще да се водя по нечии рекомендации. ( Препоръката беше на тогавъшния ми инструктор по бойни изкуства.) Въпреки всичко реших да се доверя и да си я взема - нищо, че беше 100 % тера инкогнита ...

Много ученици ( нямам предвид "днешните" или "предишните", а просто част от цялото), са изключително недоверчиви и самозакрити. Позицията им на незнаещи, или малкознаещи сякаш ги угнетява, и те започват някаква непонятна съпротива на всякакви напътствия, препоръки и поучения. Което е път към никъде, и не води до нищо, освен до губене на време и разочарования.

Та взех си я тогава аз книгата, и си я сложих на моята си библиотека и я забравих. Няколко години. Да фане прах. През това време моят инструктор се прибра в неговия си град, аз се срещнах с друг учител, започнах да уча под неговите наставления, и тия няколко години минаха незаметно. Аз учих много прилежно, попивах всичко каквото получавах и въобще бях един отличник в бойната и политическа подготовка.

Та един ден дръпнах от рафта тая източна философия, дето беше темнота, неяснота и потайности, и докато прелиствах страниците се зачетох. Беше много увлекателно, нещо като храна за ума. Тъй като вече разполагах с определени ключове, тера инкогнита вече не беше такава тера инкогнита, и се оказа, че верно както се казва в Еклесиаста "Всему свое время, и время всякой вещи под небом."



Тема Re: Крайъгълния камък на Източната планина [re: cdojo-1796]  
Автор Roxan*na (GG)
Публикувано08.01.14 17:00



Чета руски, но отдавна не съм го говорила. Инглиш в момента ми е неотложен. Какъв друг език говориш, да знам какво да цитирам?



Четенето е екзистенция - няма как иначе да развиеш ума си и менталните си способности. Просто няма как иначе.



Коя казваш е тая източна философия, дето те е грабнала след време? обожавам източните философии

ама по причина китайски и индийски езиков проблем, та се налага да търсиме други пътища ....

Освен ако се стегна и науча поне основните модификации на въпросните езици - не че нещо, ама ше требе да почекам едно 15-20 години да стана грамотна и да взема нормална книга в ръка....


Между другото, китайски е много интересен език - пробвах се вече да пиша с йероглифи и беше страхотно! научих 8 йероглифа и там некаде се уморих

Сега знам как се пише на китайски 'бира', 'студено' и 'алкохол' - нали можеш да се сетиш как се учи най-лесно китайски?

Това е шега де




Та за коя книга говориш, моля те, ако не е тайна? веднага ше си я дръпна отнекаде

Робът се бори за свобода. Свободният - за съвършенство.


Тема Re: Крайъгълния камък на Източната планина [re: cdojo-1796]  
Автор Roxan*na (GG)
Публикувано08.01.14 17:11



Много ученици ( нямам предвид "днешните" или "предишните", а просто част от цялото), са изключително недоверчиви и самозакрити. Позицията им на незнаещи, или малкознаещи сякаш ги угнетява, и те започват някаква непонятна съпротива на всякакви напътствия, препоръки и поучения. Което е път към никъде, и не води до нищо, освен до губене на време и разочарования.



Доджо, ти не се залупвай с такива постановки и джаджмънти. Всеки си има своя момент, както и сам си забелязъл.


Сега или по-късно, каква е разликата. В човешки понятия - е въпрос само на броене. Важното е да се случи - ученика и учителя да се намерят. Останалото - на кой му пука.


Точно затова ти цитирах Джоел Голдсмит - защото той го е казал толкова ясно. Чета го и всеки път откривам нови хоризонти. Защото както и да го четеш - все се получава - учителя не може да вдигне ученика, ако самия учител не е по-високо от ученика си. А ученика не може да се вдигне, ако нема кой да го вдигне. А понякога си разменят ролите - и точно затова връаката би работила - ако двамата взаимно се повдигат и се учат. А ако няма точка на контакт, няма и да има засечка. Абе фозико-химия на рилейшъншипа - основни правила.



Легендарна е една случка в индийския епос - ще си направя проверките да ти цитирам и имената им - просто индийските имена на мен са ми трудни и ми влзнаха през едното и излезнаха от другото - та двамата - в един лайфтайм единия бил ученик на другия. Но излезнал ноо добър ученик и задминал учителя си. В следващия лайфтайм бившият ученик чакал над 1000 години да се прероди бившия му учител и се подготвял. Когато се срещнали, бившия ученик попитал недоумяващо бившия си учител - какво ти отне толкова време да ме намериш? аз бях отдавна готов - дай сега да решим оная задача, дето последния път не можахме.



Нещата де да беха толко прости и лесни - и едноизмерни, както са в човешкото битие





Тогава секи щеше да носи черен колан и да бъде майстор от първа тренировка....

Робът се бори за свобода. Свободният - за съвършенство.


Тема Re: Крайъгълния камък на Източната планина [re: Roxan*na]  
Автор cdojo-1796 ()
Публикувано10.01.14 10:05



Хахах, относно тоя момент: Сега или по-късно, каква е разликата. В човешки понятия - е въпрос само на броене. Важното е да се случи - ученика и учителя да се намерят. Останалото - на кой му пука.

Това е и така, и не е така. Това, че всеки си има своя момент - спор няма. Но в случая нещата винаги са зависими от правилни взаимоотношения. Затова недоверието, самозакриването, съпротивата са негодни като подход, път са към никъде, не водят до нищо, освен до губене на време и разочарования.
Веднага давам един по-разбираем пример относно правилните взаимоотношения. Работодател - служител. По тая логика по-горе, на твоя работодател трябва да не му пука за резултатите от твоята работа. Нито пък за теб да ти пука кога ще си получиш заплатата. Сега или по-късно, каква е разликата? Все някога ще се случи!


Общото е общо, а частното е частно. Те се съдържат едно в друго, но не са идентични. Не го знам Голдсмит какво е казал толкова ясно, но ако дойдат родители с детето си в доджото, да се интересуват за условията за тренировка, едва ли ще е разумно да споменавам за следващия лайфтайм, дето ще се чакаме след 1000 години...
Всичко е ясно и просто - от учителя се очакват конкретни неща, от ученика конкретни неща. ( Най-отгоре са споменати в първото мнение в темата.) Тогава може да има резултат.

Относно чуждите езици - нямам претенции. Сега не е кой знае какъв проблем човек да се ориентира в темата, при тия възможности. ( Пък друг път на родния си език чете, и не вдява, ама ... такъв е животът!)
А книгата за която стана въпрос, не е някакъв супер налъскан бестселър. Древнокитайски мислители. Лаоцзъ, Лиецзъ, Чжуанцзъ... Сборник.



Тема Re: Крайъгълния камък на Източната планина [re: cdojo-1796]  
Автор Roxan*na (GG)
Публикувано05.04.14 14:07



Съгласна съм. Може би съм го изказала много генерално. Уточнението е много на място.


Разбирам какво искаш да кажеш - че усилието и грижата да се срещнат трябва да е от двете страни, а не да е безхаберие от двете страни (както е тривиалния случай).


Мислих върху думите ти доста дълго. Но мисля, че го схванах. Браво на тебе - радвам се, че имаме диалог. Това е комплимент от мен. Не всички разбират кога правя комплименти.






Робът се бори за свобода. Свободният - за съвършенство.


Тема Re: Крайъгълния камък на Източната планина [re: cdojo-1796]  
Автор Polydeuces (Търсещ)
Публикувано05.05.14 13:21



Смисълът е, дали твоята истина е истина и за учениците. И до колко тази истина е истина и за света..

Първо се става комунист, после се става човек!


Тема Re: Крайъгълния камък на Източната планина [re: Polydeuces]  
Автор Roxan*na (GG)
Публикувано05.05.14 22:24



Ако тази 'истина' е ИСТИНА, тя ще бъде истина за всеки, включително и за Бог.


Ако тази 'истина' е онази ИСТИНА, която идва от Бога - то тя ще бъде валидна в цялата ВСЕЛЕНА.


Бог е Истината, Пътя и Живота.


Не можеш да намериш Пътя, ако не си намерил Бог, Истината и Живота. И обратно - и наобратно. Можеш да ги въртиш както си искаш - няма значение - те са едно и също.









Робът се бори за свобода. Свободният - за съвършенство.

Редактирано от Roxan*na на 05.05.14 22:32.




Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.