|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | (покажи всички)
Тема
|
Принципи и бойни изкуства
|
|
Автор |
Kpacи Bacилeв (45 годишен) |
Публикувано | 23.02.07 14:24 |
|
Какво ви е мнението по въпроса, засега морално-етичните принципи на различните БИ имам предвид, после ще обсъждаме и другите.
Във всяка една школа, стил или вид БИ има някакви правила. Под различна форма, но с едни и същи идеи. Задължения на восин ( учещият БИ ) ли, Доджо кун ли, или по друг начин наречени в отделните училища ... Какво мислите, следват ли всъщност практикуващите даденото от старите поколения учители и основатели БИ, или вземат каквото си искат селективно, пък говорят, че практикуват един кво си БИ...
| |
|
Ами те по кръстовищата сфетофарите не спазват, какви правила и морално-етични принципи? Масовата култура сега пропагандира други неща, като за масите. Ученията - други. Варна.
| |
|
Преди няколко дни разговарям с мой приятел, и той ми предава един негов разговор със свой колега. И двамата се занимават с бойни изкуства, работят в службите на реда и са наясно с бойноприложните системи.
И ми казва : Представи си сега, съвсем хипотетично, че забранят състезанията. Разбира се, че това не може да стане, но просто ей така си представи. И се каже : Можете да тренирате, да си правите тестове, но никакви състезания, купи, медали, грамоти и т.н.
Кои клубове ще останат в нашия град според тебе? Хахахаха, смешно!
| |
|
да го кажем така
краси от твойте възпитаници някой да не е станал човек ?
тези които идват в залата само за боя те отпадат още на началната подготовка
Недей да злословиш за предишния
Господар
т.53 от Кодекса на Самурая
| |
|
Преди години нещо обсъждахме с Тиен текучеството, кой тренира, кой изчезва, такива неща... И аз явно съм изразил нещо разочарование или недоволство, и той казва : Вие тук как готвите ориза? И аз викам си : кво му стана пък на тоя човек?
И му обяснявам как чистим ориза и после го измиваме.. Той вика: Като го почистите, с отпадъците кво правите? Ми фърляме ги - казвам, кво да ги правим...
Е, затова се грижи за тия които остават, а не мисли за тия дето си отиват - вика. И се смее.
Идеята ми беше тук в темата за това, какво принципно преподават учителите на учениците си. А не какво учениците са разбрали.
| |
|
разбрах те още първият път краси
опитах се да спестя писане
мисля че всеки който се занимава с БИ
рано или късно съзнателно или не започва да спазва норми и стандарти копирани в залата
преподаването на Би е неразривно свързано и с преподаване и изграждане на морално етични норми на поведение
определено мисля че със израстването на преподаващият се повишава и вниманието което той отделя на тази част от обучението н
Недей да злословиш за предишния
Господар
т.53 от Кодекса на Самурая
| |
|
Малко не мога да ти схвана въпроса - несвързан ми се вижда затова и отговора ще е в няколко направления.
1.По отношение на методиката на преподаване - нормално е да има изменения.
Вече не живеем във времето, когато учениците са живеели в доджото и са обикаляли двора с метла в ръква в продължение на години, докато им разрешат да стъпят на татамито. Още повече, че в наши дни няма безплатно обучение, а това дава предпоставка за претенции от страна на плащащите, дори на моменти да са нелепи и неуважителни.
2. По отношение на приложността на БИ - в миналото е било с изцяло бойно-приложен аспект, докато сега е предимно спортно-оздравителен. Това неиминиуемо се отразява в/у нивото на подготовка, като голяма част от м-ла се спестява, за да не дават после инструкторите показания пред следствието.
Изключвам ИМАСТИ в приложността му за специализирани звена на полицията и армията.
3.По отношение на етиката и морала - в момента е практически невъзможно да наложиаш азиатския манталитет в/у един средностатистически западноевропейски потребител - просто не става ашладисването, не хваща калема. Отминало е вече времето на клановото подчинение.
Не казвам че Будо е мъртво, просто се е претрасфрмирало в нещо различно за последното столетие.
4. По отношение на наследствеността и приемствеността, не може да не си забелязал, че всеки уважаващ себе си учител гледа да изтъкне своето място в родословното дърво на изучавато БИ. Тези които си нямат, а искат да си имат такова, обикновенно се самообявяват за "откриватели" на ново БИ.
В пловдивско и на юг към Асеновград бъка с такива стилове, като ракови разсейки - явно там са по лековерни хората или не са имали досег с БИ. Говоря ти за "българските" бойни стилове.
Има подобни псевдошколи и в Русия "Шоу-дао" "С.П.А.С" "Голицкая борба" и още поне 100-тина измишльотини.
Истината е някъде там ! - реплика на очния ми лекар.
| |
Тема
|
Re: Принципи и бойни изкуства
[re: valsodar]
|
|
Автор |
bguzer (европеец ) |
Публикувано | 01.03.07 13:11 |
|
Мисля, че не говори за азиатския манталитет, а за компромисите на инструкторите с Учението. За превръщането им в обикновени ръководещи, а не на хора, носещи някакво по-друго познание.
| |
Тема
|
Re: Принципи и бойни изкуства
[re: Kpacи Bacилeв]
|
|
Автор | nikodim petrov (Нерегистриран) |
Публикувано | 01.03.07 20:09 |
|
Краси.......първото което ми хрумна е че улицата ще се изпълни с хора пробващи свойте възможности в БИ, и ще отворят много работа на органите на реда .
Преди бях твърдо против състезанията, но сега нещо май се гъна..
| |
Тема
|
Re: Принципи и бойни изкуства
[re: valsodar]
|
|
Автор | nikodim petrov (Нерегистриран) |
Публикувано | 01.03.07 20:17 |
|
Валсодар не името е важно, а личният пример, човека. Много хора говорят за хармония, вътрешен мир, a техниката показва другото.
Не по думите ще ги познаете, а по делата. Точни думи...
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | (покажи всички)
|
|
|