| 
	
 | 
 
           
             
               
               
                 
                   | 
                   Тема
                    | 
                     Пак за сваляне на курбели
 | 
 
 |  
| Автор | 
NumLock (ключар) |  
| Публикувано | 15.08.06 08:34 |  
             |  
           | 
            
           
  Искам да разглобя средното движение, да го поизчистя и да му сложа нова грес. Запънах обаче още на курбелите. Видях писаното за свалянето на курбелите от оста, но аз имам проблем още преди това. Колелата са един стар китайски Феникс и едно още по-старо балканче. Курбелита са захванати към оста със нещо като болт, на който е навита гайка. С ключе 10 разних гайката, но до тук. Болта нито мърда нито шава. Главата му е кръгла и не може да се върти нито с гаечен ключ нито със клещи - сигурно нарочно са я направили така. Страм ме е да го млатя с чук, че да го извадя да не би да е някакъв ексцентрик притискащ курбела към оста. Предполагам, че сред вас има майстори, занимавали се с такива антики и ще ми дадат съвет.
 Благодаря ви предварително!
  "не съм ни ял, ни спал"
 Ив. Вазов
           
  
             |   |  
           
             
               
               
                 
                   | 
                   Тема
                    | 
                     Re: Пак за сваляне на курбели 
[re: NumLock]
 | 
 
 |  
| Автор | PETPO (Нерегистриран) |  
| Публикувано | 15.08.06 12:10 |  
             |  
           | 
            
           
  "Нещото като болт" е всъщност клин, който застопорява курбела към оста в комбинация със специален жлеб в нея, поради което не може да се върти. Развиваш му гайката, вземаш чук и нанасяш хубав плътен удар по челото му откъм резбата. Ако не излезе от първия път значи е клеясал или ръждясал. Праскаш го още веднъж контролно, след което напръскваш с кока-кола, WD-40, масло или спирачна течност примерно, за да охлабиш спеченото. Изчакваш да подейства, след което пак с чука!
 
 При сглобяване първо го чукваш по "кръглата глава", за да влезе плътно, след което затягаш внимателно гайката.
  
           
  
             |   |  
           
             
               
               
                 
                   | 
                   Тема
                    | 
                     Re: Пак за сваляне на курбели 
[re: PETPO]
 | 
 
 |  
| Автор | 
NumLock (ключар) |  
| Публикувано | 15.08.06 14:33 |  
             |  
           | 
            
           
  Кратко, ясно, точно! Благодаря ти много! Хич и няма да опитвам с чука, ами направо ще му цръцна спирачна течност, щото след 20-30 години каране без да е разглобявано - нъл риираш. Пък колата ще я оставя за мен - Митбъстърите показаха нагледно, че не върши работа. Ако пък случайно върши и аз имам нужда, че и годините и километрите са ми повече, отколкото на велосипедите
 Още веднъж - Благодаря!
  "не съм ни ял, ни спал"
 Ив. Вазов
           
  
             |   |  
  |   
 
 
 |  
 |   
 |