Тема
|
Zadno dvijenie "Rohloff 14 Speedhub"
|
|
Автор | pe6o (Нерегистриран) |
Публикувано | 27.01.06 23:00 |
|
Zdraveite :-)
Znae li njakoi kade moje da se kupi v Balgarija
zadno dvijenie "Rohloff Speedhub 14"???
|
|
Тема
|
Re: Zadno dvijenie "Rohloff 14 Speedhub"
[re: pe6o]
|
|
Автор | Cтapшиятa (Нерегистриран) |
Публикувано | 27.01.06 23:08 |
|
А наясно ли си каква е цената....
Колко ще извадят 1400 лева за една главина...май там беше цената -700 евра.
Който има пари купува навън.
|
|
Тема
|
Re: Zadno dvijenie "Rohloff 14 Speedhub"
[re: Cтapшиятa]
|
|
Автор | pe6o (Нерегистриран) |
Публикувано | 27.01.06 23:13 |
|
Da znam, 4e e skapo, no samo pitam, zastoto ako ja kupja navan moje bi njama da imam service i posle i za garanzijata!
|
|
Тема
|
Re: Zadno dvijenie "Rohloff 14 Speedhub"
[re: pe6o]
|
|
Автор | Cтapшиятa (Нерегистриран) |
Публикувано | 28.01.06 15:34 |
|
Официален вносител в БГ няма, според страницата на Rohloff,има в Атина, Хърватска... виж сам.
Направо забрави. Аз съм с Fox Teralogic в Германия има само 2 фирми, които извършват сервизно обслужване на Fox i udowolstwieto mi struwa 100 ewra za smjana na masloto i uplatnenijata.
|
|
Тема
|
Re: Zadno dvijenie "Rohloff 14 Speedhub"
[re: Cтapшиятa]
|
|
Автор | Ивaн (Нерегистриран) |
Публикувано | 28.01.06 20:34 |
|
Ако става дума за това:
можеш спокойно да ме причислиш към Старшията. Във всеки случай за какъв велосипед става дума?
|
|
Тема
|
Re: Zadno dvijenie "Rohloff 14 Speedhub"
[re: pe6o]
|
|
Автор |
MAN6 (Бай Хуй) |
Публикувано | 01.02.06 17:37 |
|
ако си вземеш ролоф главина, смятам че поддръжката й ще ти е най-малкият проблем... :)
по-точно- смятам че изобщо няма смисъл да се притесняваш :)
ако имаш толкова много пари - действай :) (чрез интернет, или чрез разходка до германия примерно....)
От колела не отбирам грам!
|
|
Тема
|
Да допалня
[re: pe6o]
|
|
Автор | Cтapшиятa (Нерегистриран) |
Публикувано | 02.02.06 00:01 |
|
лично на живо не съм я виждал главината, а съм карал и в Австрия, Щвейцария и Италия. Ходил съм да гледам световна купа по кроскънтри и там не си спомням да я видях. Чел съм, че е много сложна, като автомобилна скоростна кутия, ама събрана в много малък обем. Смяна на маслото трябва да е редовно, едно леко замърсяване и на край. Остава си екзотика. Има такива , дето наливат по 4-5 000 евра и нагоре и байка не се изкарва от спалнята
|
|
Тема
|
Re: Да допалня
[re: Cтapшиятa]
|
|
Автор | HG93 (Нерегистриран) |
Публикувано | 06.02.06 20:54 |
|
"Смяна на маслото трябва да е редовно, едно леко замърсяване и на край. Остава си екзотика"
Старшия,пишеш че имаш "FOX" вилка и ти струва 100 евро смяната на масло и уплътнения. От България ли я пращаш? Кви са тия цени? Плюс това, уплътнения не се сменят всяка година... пък и точно на Фокс,дето почват от 600 евро най-малкият модел... т.е най-яката вилка на пазара за момента!! Самото масло(най-готиното) е 13 евро 500 гр.
За Ролофа.... та нали това е идеята,за каква мръсотия и как ще се зацапа ми е много интересно,като е затворено като бомба!!??? То затова и има тази цена... защото се купува един път!!
|
|
Тема
|
Re: Да допалня
[re: HG93]
|
|
Автор | Cтapшиятa (Нерегистриран) |
Публикувано | 06.02.06 22:14 |
|
Това е цена в Германия, аз съм там. По спецификация обслужването е на 200 работни часа. Тераложик с тези вентили хич не ми се пипа, аи като и знам цената. Сигурно знаеш, че е рейсарска вилка и отваря при удар. Предполагам, че сервизното обслужване се сменят и някой уплътнения. Обикновено сам си пипам, но тук не смея-нито имам опит, нито инструмент.
Ролоффа е миниатурна скоростна кутия, нямам представа как работи, но ако има и налягания... а нали има механично триене,маслото се замърсява...
Не знам, това е екзотика и не е само мнение.
В БГ има ли добри механици, със знания, тапии и курсове ?
|
|
Тема
|
Re: Да допалня
[re: HG93]
|
|
Автор | Ивaн (Нерегистриран) |
Публикувано | 06.02.06 23:01 |
|
Ами старшията е в Германия. Незнам какви са цените там , но тук в Холандия за единт час в сервиз на велосипеда, портмонето ти олеква с €30-40. Прибави цената на маслото и уплътнителите и явно си грамотно момче сам можеш да си направиш сметката колко ще струва.
А сега за Rohloff главината ще допълня следното. Вярно е че точно тази не съм я срещал , но Shimano и Sturmey Archer съм правил бол. Пък и как да я срещна като цената и е безумна. За тази цена можеш да купиш цялата група XTR и още един комплект колела Mavic Crossmax SL. И понеже някой беше попитал какво е това ще се опитам да обясня.
Ами това е нищо друго освен един планетен редуктор с всичките му предимства и недостатъци.
Предимства:
компактна конструкция
лесно се превключва - можеш както в движение така и без да въртиш педалите да сменяш скоростите. Освен това в повечето случаи става с един превключвател което за много хора е удобство.
задвижването става само от едно открито зъбно колело отзад което дава възможност да се постави по-широка и от там по-износоустойчива верига.
пак поради същата причина веригата може да се затвори в предпазна кутия която много допринася да я пази чиста => по-малко износване. Това е масова практика при градските велосипеди.
Нямаш припокриване на предавките и не е нужно да се замисляш как да превключиш отпред и отзад - с две думи комфорт.
Всички тези предимства правят задвижване с тази конструкция много подходящо за: градски велосипеди и велосипеди при които конструктивно има проблеми с открити скоростни системи като: тандеми, лежащи, сгъваеми и пр.
До тук всичко много добре . Само че има едно голямо НО. Едно "стъпало" на планетен редуктор дава 3 скорости. За да изкарат останалите 7,8, или в случая още по-лошо 14 те слагат няколко стъпала едно след друго. Проблема обаче е че са ограничени в дилжината на оста 135мм. В дази дължина трябва да влязат всичките зъбни колела барбар с лагерите , което автоматично ограничава ширината на зъбните колела. В другото измерение е същата картинка. Понеже главината трябва да е възможно най лека и компактна конструкторите се стремят да направят зъбните колела с колкото се може по-малък диаметър. От тук те са принудени да работят с възможно най малкия модул и най-малкия брой зъби. Същата причина ги принуждава да използват скъпи материали и от там идва и щеш нещеш високата цена. Поради малкия брой зъби на оста и сателитните зъбни колела те работят с доста неблагопиятен коефициент на припокриване с високо натоварване. Въпреки че уж са добре смазани те си се износват също. Проблема е че поради малкия брой зъби оста е ос-зъбно колело и на практика тя се износва най-бързо. За съжаление тя е обща за всичките стъпала на редуктура и ако я смениш трябва да смениш на практика всичките сателитни колела на всичките стъпала защото просто старо с ново няма да работи. С две думи сменяш цялата карантия. И тогава повярвай ми цената на маслото ще ти е най-малкия проблем.
Колкото до колко добре е затворена главината - незнам , но досега няма перфектна главина която да не иска периодично смяна на греста или целите лагери. Колкото по-мръсни са условията в които се кара колелото - толкова и по-често се налага тази операция. Така че колкото и да е бомба движението и то си иска съответната потдръжка.
Казано накратко тази система е много добра , но не и за МТВ. Затова и няма да я видиш никъде по планините. Е може да има някой ексцентрик, но това е само за да потвърди правилото.
Освен това една такава система е много трудно приложима при един велосипед за спортно ползване. Имам в предвид че повечето състезатели имат повее от един чифт колела с гуми и касети готови за различни терени. Нещо което е неприложимо при тази система.
Накратко казано става ама не за всичко! Аз и затова по-горе попитах за какъв велосипед става дума.
Надявам се що-горе да съм обяснил нещата без да пиша учебник по Теория на машините и механизмите.
Чао за сега и весело каране на всички!
|
|
Тема
|
Re: Да допалня
[re: Ивaн]
|
|
Автор | HG93 (Нерегистриран) |
Публикувано | 07.02.06 12:48 |
|
"Пък и как да я срещна като цената и е безумна. За тази цена можеш да купиш цялата група XTR и още един комплект колела Mavic Crossmax SL."
да..да и даже и кола на старо,нали?? ОК, и аз съм в чужбина от 5 години и знам как вървят цените,защото байка ми е хоби! Сега, Ролоф струва между 700 до 900 евро. Но само групата XTR е толкова,(дори повечко), а въпросният Мавик Кросмакс СЛ (satz - Старшията ще ме разбере ) е към 750 евро! Да не ги дават в Холандия подарък към главината??:)
"Казано накратко тази система е много добра , но не и за МТВ. Затова и няма да я видиш никъде по планините"..
Сега,тука трябва да се смея с глас!!! Иване,имаш доста познания и това,което пишеш за Ролоф като механизъм и начин на работа е 100 % верно,ама такова нещо да твърдиш....моля те!! Няма да го видиш при профитата,там е ясно..но и защото има борба за последния грам,а това си е тежка бомба! Предназначението й САМО И ЕДИНСТВЕНО за МТВ. За байкъри, които много карат,при всякакви климатични условия,имат пари и ги мързи да поддържат колело!! Да не говорим,че с една такава главина, задната капла добива и "откачена здравина". Най-често ще я видиш на твърда рамка! Главина за рейсъри с две думи!! Мой познат(много запален фен) има Ролоф и съм се качвал на неговото колело(изключение - fully).... За мен това е най-големият лукс,които може да си позволи един байкър- МЕЧТА!!
|
|
Тема
|
Re: Да допалня
[re: HG93]
|
|
Автор | Ивaн (Нерегистриран) |
Публикувано | 07.02.06 21:04 |
|
Ами глупаво е да се препираме за цени. На всякъде са различни. Например тук XTR е 750 , а колелата са 500 = общо 1250. Главината за която дискутираме в МТВ версия обаче е от 950 нагоре. Мисълта ми беше че който е навит да даде толкова пари за една главина няма да има проблем с екстра 250. Незнам как са цените другаде но например за Ултегра 10ск. при мен искат 660-670 а в интернет магазините 550 , докато при Старшията можеш да я купш за 400-420!. Примери много - свят широк , пък и за мен няма никакво занчение - не ми е бизнес.
А за самата главина казах каквото мисля. Извинявай ако съм те засегнал. Във всеки случай всеки има право да прави и да харесва каквото си поиска , така че ако ти харесва - карай никой не ти пречи. Важното е да те кефи. Та нали в крайна сметка това е целта на занятието!
Пожелавам ти весело и приятно каране!
|
|
Тема
|
Re: Да допалня
[re: HG93]
|
|
Автор | Cтapшиятa (Нерегистриран) |
Публикувано | 07.02.06 22:09 |
|
Ей не разбирам за какво се спори. Погледнах в един немски форум, какви са мненията за главината. Положително се изказват, но лично не може да ме убеди никой да си сложа това чудо без да взимаме под внимание цената.
Това което не ми харесва е теглото-2.2 кг и че била шумна. Не се препоръчвало и превключване на баир. Монтира се и допълнителен обтегач.
От години чета BIKE и досега не съм прочел тест за Ролофф или да е имало байк с главината, предложен от някоя фирма. Може и да съм пропуснал или да се бъркам. ХГ93 ако си убеден, че това отговаря на изискванията ти ъпдейтвай си байка и сподели после.
За цените на частите е сложно. Вилката ми струва отделно 1000 евра, монтажа и той е там някъде, колелата са 650. Ако ги смятаме отделно частите отиваме в небесата. Байка ми изпадна нов за 1500, страхотен късмет.
Техниката за мен е важна да функционира, да е надежна. И да имам време и здраве да карам.
Поздрави.
|
|
Тема
|
:)
[re: Cтapшиятa]
|
|
Автор | HG93 (Нерегистриран) |
Публикувано | 08.02.06 01:37 |
|
Иване, сори ако е прозвучало като заяждане.... нямам такава цел!!
Така е,съгласен съм цените са различни... но все пак твоето сравнение беше с голяма разлика,защото XTR и Мавика СЛ заедно са към 1500 евро,а най-скъпият Ролоф съм срещал за 950,та затова се слисах! Но не се заяждам! В Еbay го има веднага да се закупи на 750 евро,но все едно..... Немога да си позволя такова чудо,а и на дали ще мога някога изобщо .. Цената му е безбожна!! Все пак е една главина,не е вилка или демпфер!! Важното е да става джуро по баирите
Всичко добро и безпроблемно!!
Старшия,едва ли някога ще има тест на Ролоф в Байкмагазина. То си е раздел екзотика!!Там правят тестове все на колелета като цяло.Това винаги ме е дразнило малко....и после няква тъпа оценка "Бефридиген" на Роки Маунтън примерно за 5000 евро,щото имало неподходящи гуми и кофти вилка!! Ами в крайна сметка РАМКАТА е колелото,всичко друго е по-желание!! Да не съм го карал търговеца да слага кофти компоненти?!?! А това е култов байк,няма какво де се оценява!!
|
|
Тема
|
Иван, Старшията и баба им
[re: HG93]
|
|
Автор | Dreckfraese (Нерегистриран) |
Публикувано | 09.02.06 01:08 |
|
Господа, глейте си шосейките и не дрънчете дивотии...
|
|
Тема
|
...
[re: Dreckfraese]
|
|
Автор | HG93 (Нерегистриран) |
Публикувано | 09.02.06 11:45 |
|
Dreckfraese - ако имаш впредвид "фресе" се пише така ончо: Fresse
|
|
Тема
|
Re: ...
[re: HG93]
|
|
Автор | Dreckfraese (Нерегистриран) |
Публикувано | 09.02.06 13:54 |
|
HG93 - имам предвид "fraese" мунчо. И не си въвирай Schnabel-а дето не му е работа, за да не пострада...
|
|
Тема
|
Re: Иван, Старшията и баба им
[re: Dreckfraese]
|
|
Автор | Cтapшиятa (Нерегистриран) |
Публикувано | 10.02.06 21:41 |
|
Mein lieber Freund с това ли се изчерпиха познанията ти. Ами образовай ни, ще ти бъдем благодарни. Винаги е полезно човек да научи нещо ново, а и уважавам чуждото мнение.
Поздрави
|
|
Тема
|
Re: Иван, Старшията и баба им
[re: Cтapшиятa]
|
|
Автор | Dreckfraese (Нерегистриран) |
Публикувано | 11.02.06 18:55 |
|
Ами образовай ни, ще ти бъдем благодарни
Само с благодарност нема да минеш, байно . Консултациите ми са по 30 евро на час.
|
|
Тема
|
Що се хабим....
[re: Dreckfraese]
|
|
Автор | Cтapшиятa (Нерегистриран) |
Публикувано | 11.02.06 20:45 |
|
бъди щастлив
|
|
|
нормално е на състезание по крос-кънтри да не я видиш. ако отидеш на състезание по спускане може и да видиш.(аз видях)
От колела не отбирам грам!
|
|
|
ако смяташ, че само едната "тапия" те прави добър майстор...
От колела не отбирам грам!
|
|
Тема
|
вече има в БГ
[re: pe6o]
|
|
Автор |
MAN6 (Бай Хуй) |
Публикувано | 18.05.06 11:39 |
|
но не се продава, а е на колело- nicolai nucleon dh 2003, като скоростна кутия :)
От колела не отбирам грам!
|
|
Тема
|
Re: вече има в БГ
[re: MAN6]
|
|
Автор | HG93 (Нерегистриран) |
Публикувано | 18.05.06 14:33 |
|
Сериозно?? Има Nicolai в България??? Ха, интересно...
|
|
Тема
|
Re: вече има в БГ
[re: MAN6]
|
|
Автор | Cтapшиятa (Нерегистриран) |
Публикувано | 18.05.06 23:24 |
|
Да не го бъркаш с Gear-Box на Nikolai? цената не толкова недостижима, а и на фона на луксозните коли в БГ-то, защо тате да не се бръкне за чедото.
|
|