Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 10:08 26.04.24 
Спорт
   >> Велосипедизъм
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | (покажи всички)
Тема Zadno dvijenie "Rohloff 14 Speedhub"  
Авторpe6o (Нерегистриран)
Публикувано27.01.06 23:00



Zdraveite :-)
Znae li njakoi kade moje da se kupi v Balgarija
zadno dvijenie "Rohloff Speedhub 14"???



Тема Re: Zadno dvijenie "Rohloff 14 Speedhub"нови [re: pe6o]  
АвторCтapшиятa (Нерегистриран)
Публикувано27.01.06 23:08



А наясно ли си каква е цената....
Колко ще извадят 1400 лева за една главина...май там беше цената -700 евра.
Който има пари купува навън.



Тема Re: Zadno dvijenie "Rohloff 14 Speedhub"нови [re: Cтapшиятa]  
Авторpe6o (Нерегистриран)
Публикувано27.01.06 23:13



Da znam, 4e e skapo, no samo pitam, zastoto ako ja kupja navan moje bi njama da imam service i posle i za garanzijata!



Тема Re: Zadno dvijenie "Rohloff 14 Speedhub"нови [re: pe6o]  
АвторCтapшиятa (Нерегистриран)
Публикувано28.01.06 15:34



Официален вносител в БГ няма, според страницата на Rohloff,има в Атина, Хърватска... виж сам.
Направо забрави. Аз съм с Fox Teralogic в Германия има само 2 фирми, които извършват сервизно обслужване на Fox i udowolstwieto mi struwa 100 ewra za smjana na masloto i uplatnenijata.



Тема Re: Zadno dvijenie "Rohloff 14 Speedhub"нови [re: Cтapшиятa]  
АвторИвaн (Нерегистриран)
Публикувано28.01.06 20:34



Ако става дума за това:


можеш спокойно да ме причислиш към Старшията. Във всеки случай за какъв велосипед става дума?



Тема Re: Zadno dvijenie "Rohloff 14 Speedhub"нови [re: pe6o]  
Автор MAN6Модератор (Бай Хуй)
Публикувано01.02.06 17:37



ако си вземеш ролоф главина, смятам че поддръжката й ще ти е най-малкият проблем... :)
по-точно- смятам че изобщо няма смисъл да се притесняваш :)
ако имаш толкова много пари - действай :) (чрез интернет, или чрез разходка до германия примерно....)

От колела не отбирам грам!


Тема Да допалнянови [re: pe6o]  
АвторCтapшиятa (Нерегистриран)
Публикувано02.02.06 00:01



лично на живо не съм я виждал главината, а съм карал и в Австрия, Щвейцария и Италия. Ходил съм да гледам световна купа по кроскънтри и там не си спомням да я видях. Чел съм, че е много сложна, като автомобилна скоростна кутия, ама събрана в много малък обем. Смяна на маслото трябва да е редовно, едно леко замърсяване и на край. Остава си екзотика. Има такива , дето наливат по 4-5 000 евра и нагоре и байка не се изкарва от спалнята



Тема Re: Да допалнянови [re: Cтapшиятa]  
АвторHG93 (Нерегистриран)
Публикувано06.02.06 20:54



"Смяна на маслото трябва да е редовно, едно леко замърсяване и на край. Остава си екзотика"

Старшия,пишеш че имаш "FOX" вилка и ти струва 100 евро смяната на масло и уплътнения. От България ли я пращаш? Кви са тия цени? Плюс това, уплътнения не се сменят всяка година... пък и точно на Фокс,дето почват от 600 евро най-малкият модел... т.е най-яката вилка на пазара за момента!! Самото масло(най-готиното) е 13 евро 500 гр.

За Ролофа.... та нали това е идеята,за каква мръсотия и как ще се зацапа ми е много интересно,като е затворено като бомба!!??? То затова и има тази цена... защото се купува един път!!



Тема Re: Да допалнянови [re: HG93]  
АвторCтapшиятa (Нерегистриран)
Публикувано06.02.06 22:14



Това е цена в Германия, аз съм там. По спецификация обслужването е на 200 работни часа. Тераложик с тези вентили хич не ми се пипа, аи като и знам цената. Сигурно знаеш, че е рейсарска вилка и отваря при удар. Предполагам, че сервизното обслужване се сменят и някой уплътнения. Обикновено сам си пипам, но тук не смея-нито имам опит, нито инструмент.
Ролоффа е миниатурна скоростна кутия, нямам представа как работи, но ако има и налягания... а нали има механично триене,маслото се замърсява...
Не знам, това е екзотика и не е само мнение.
В БГ има ли добри механици, със знания, тапии и курсове ?



Тема Re: Да допалнянови [re: HG93]  
АвторИвaн (Нерегистриран)
Публикувано06.02.06 23:01



Ами старшията е в Германия. Незнам какви са цените там , но тук в Холандия за единт час в сервиз на велосипеда, портмонето ти олеква с €30-40. Прибави цената на маслото и уплътнителите и явно си грамотно момче сам можеш да си направиш сметката колко ще струва.
А сега за Rohloff главината ще допълня следното. Вярно е че точно тази не съм я срещал , но Shimano и Sturmey Archer съм правил бол. Пък и как да я срещна като цената и е безумна. За тази цена можеш да купиш цялата група XTR и още един комплект колела Mavic Crossmax SL. И понеже някой беше попитал какво е това ще се опитам да обясня.
Ами това е нищо друго освен един планетен редуктор с всичките му предимства и недостатъци.
Предимства:
компактна конструкция
лесно се превключва - можеш както в движение така и без да въртиш педалите да сменяш скоростите. Освен това в повечето случаи става с един превключвател което за много хора е удобство.
задвижването става само от едно открито зъбно колело отзад което дава възможност да се постави по-широка и от там по-износоустойчива верига.
пак поради същата причина веригата може да се затвори в предпазна кутия която много допринася да я пази чиста => по-малко износване. Това е масова практика при градските велосипеди.
Нямаш припокриване на предавките и не е нужно да се замисляш как да превключиш отпред и отзад - с две думи комфорт.
Всички тези предимства правят задвижване с тази конструкция много подходящо за: градски велосипеди и велосипеди при които конструктивно има проблеми с открити скоростни системи като: тандеми, лежащи, сгъваеми и пр.
До тук всичко много добре . Само че има едно голямо НО. Едно "стъпало" на планетен редуктор дава 3 скорости. За да изкарат останалите 7,8, или в случая още по-лошо 14 те слагат няколко стъпала едно след друго. Проблема обаче е че са ограничени в дилжината на оста 135мм. В дази дължина трябва да влязат всичките зъбни колела барбар с лагерите , което автоматично ограничава ширината на зъбните колела. В другото измерение е същата картинка. Понеже главината трябва да е възможно най лека и компактна конструкторите се стремят да направят зъбните колела с колкото се може по-малък диаметър. От тук те са принудени да работят с възможно най малкия модул и най-малкия брой зъби. Същата причина ги принуждава да използват скъпи материали и от там идва и щеш нещеш високата цена. Поради малкия брой зъби на оста и сателитните зъбни колела те работят с доста неблагопиятен коефициент на припокриване с високо натоварване. Въпреки че уж са добре смазани те си се износват също. Проблема е че поради малкия брой зъби оста е ос-зъбно колело и на практика тя се износва най-бързо. За съжаление тя е обща за всичките стъпала на редуктура и ако я смениш трябва да смениш на практика всичките сателитни колела на всичките стъпала защото просто старо с ново няма да работи. С две думи сменяш цялата карантия. И тогава повярвай ми цената на маслото ще ти е най-малкия проблем.
Колкото до колко добре е затворена главината - незнам , но досега няма перфектна главина която да не иска периодично смяна на греста или целите лагери. Колкото по-мръсни са условията в които се кара колелото - толкова и по-често се налага тази операция. Така че колкото и да е бомба движението и то си иска съответната потдръжка.
Казано накратко тази система е много добра , но не и за МТВ. Затова и няма да я видиш никъде по планините. Е може да има някой ексцентрик, но това е само за да потвърди правилото.
Освен това една такава система е много трудно приложима при един велосипед за спортно ползване. Имам в предвид че повечето състезатели имат повее от един чифт колела с гуми и касети готови за различни терени. Нещо което е неприложимо при тази система.
Накратко казано става ама не за всичко! Аз и затова по-горе попитах за какъв велосипед става дума.
Надявам се що-горе да съм обяснил нещата без да пиша учебник по Теория на машините и механизмите.
Чао за сега и весело каране на всички!



Тема Re: Да допалнянови [re: Ивaн]  
АвторHG93 (Нерегистриран)
Публикувано07.02.06 12:48



"Пък и как да я срещна като цената и е безумна. За тази цена можеш да купиш цялата група XTR и още един комплект колела Mavic Crossmax SL."

да..да и даже и кола на старо,нали?? ОК, и аз съм в чужбина от 5 години и знам как вървят цените,защото байка ми е хоби! Сега, Ролоф струва между 700 до 900 евро. Но само групата XTR е толкова,(дори повечко), а въпросният Мавик Кросмакс СЛ (satz - Старшията ще ме разбере ) е към 750 евро! Да не ги дават в Холандия подарък към главината??:)

"Казано накратко тази система е много добра , но не и за МТВ. Затова и няма да я видиш никъде по планините"..

Сега,тука трябва да се смея с глас!!! Иване,имаш доста познания и това,което пишеш за Ролоф като механизъм и начин на работа е 100 % верно,ама такова нещо да твърдиш....моля те!! Няма да го видиш при профитата,там е ясно..но и защото има борба за последния грам,а това си е тежка бомба! Предназначението й САМО И ЕДИНСТВЕНО за МТВ. За байкъри, които много карат,при всякакви климатични условия,имат пари и ги мързи да поддържат колело!! Да не говорим,че с една такава главина, задната капла добива и "откачена здравина". Най-често ще я видиш на твърда рамка! Главина за рейсъри с две думи!! Мой познат(много запален фен) има Ролоф и съм се качвал на неговото колело(изключение - fully).... За мен това е най-големият лукс,които може да си позволи един байкър- МЕЧТА!!



Тема Re: Да допалнянови [re: HG93]  
АвторИвaн (Нерегистриран)
Публикувано07.02.06 21:04



Ами глупаво е да се препираме за цени. На всякъде са различни. Например тук XTR е 750 , а колелата са 500 = общо 1250. Главината за която дискутираме в МТВ версия обаче е от 950 нагоре. Мисълта ми беше че който е навит да даде толкова пари за една главина няма да има проблем с екстра 250. Незнам как са цените другаде но например за Ултегра 10ск. при мен искат 660-670 а в интернет магазините 550 , докато при Старшията можеш да я купш за 400-420!. Примери много - свят широк , пък и за мен няма никакво занчение - не ми е бизнес.
А за самата главина казах каквото мисля. Извинявай ако съм те засегнал. Във всеки случай всеки има право да прави и да харесва каквото си поиска , така че ако ти харесва - карай никой не ти пречи. Важното е да те кефи. Та нали в крайна сметка това е целта на занятието!
Пожелавам ти весело и приятно каране!



Тема Re: Да допалнянови [re: HG93]  
АвторCтapшиятa (Нерегистриран)
Публикувано07.02.06 22:09



Ей не разбирам за какво се спори. Погледнах в един немски форум, какви са мненията за главината. Положително се изказват, но лично не може да ме убеди никой да си сложа това чудо без да взимаме под внимание цената.
Това което не ми харесва е теглото-2.2 кг и че била шумна. Не се препоръчвало и превключване на баир. Монтира се и допълнителен обтегач.
От години чета BIKE и досега не съм прочел тест за Ролофф или да е имало байк с главината, предложен от някоя фирма. Може и да съм пропуснал или да се бъркам. ХГ93 ако си убеден, че това отговаря на изискванията ти ъпдейтвай си байка и сподели после.
За цените на частите е сложно. Вилката ми струва отделно 1000 евра, монтажа и той е там някъде, колелата са 650. Ако ги смятаме отделно частите отиваме в небесата. Байка ми изпадна нов за 1500, страхотен късмет.
Техниката за мен е важна да функционира, да е надежна. И да имам време и здраве да карам.
Поздрави.



Тема :)нови [re: Cтapшиятa]  
АвторHG93 (Нерегистриран)
Публикувано08.02.06 01:37



Иване, сори ако е прозвучало като заяждане.... нямам такава цел!!
Така е,съгласен съм цените са различни... но все пак твоето сравнение беше с голяма разлика,защото XTR и Мавика СЛ заедно са към 1500 евро,а най-скъпият Ролоф съм срещал за 950,та затова се слисах! Но не се заяждам! В Еbay го има веднага да се закупи на 750 евро,но все едно..... Немога да си позволя такова чудо,а и на дали ще мога някога изобщо .. Цената му е безбожна!! Все пак е една главина,не е вилка или демпфер!! Важното е да става джуро по баирите

Всичко добро и безпроблемно!!

Старшия,едва ли някога ще има тест на Ролоф в Байкмагазина. То си е раздел екзотика!!Там правят тестове все на колелета като цяло.Това винаги ме е дразнило малко....и после няква тъпа оценка "Бефридиген" на Роки Маунтън примерно за 5000 евро,щото имало неподходящи гуми и кофти вилка!! Ами в крайна сметка РАМКАТА е колелото,всичко друго е по-желание!! Да не съм го карал търговеца да слага кофти компоненти?!?! А това е култов байк,няма какво де се оценява!!



Тема Иван, Старшията и баба имнови [re: HG93]  
АвторDreckfraese (Нерегистриран)
Публикувано09.02.06 01:08



Господа, глейте си шосейките и не дрънчете дивотии...



Тема ...нови [re: Dreckfraese]  
АвторHG93 (Нерегистриран)
Публикувано09.02.06 11:45



Dreckfraese - ако имаш впредвид "фресе" се пише така ончо: Fresse



Тема Re: ...нови [re: HG93]  
АвторDreckfraese (Нерегистриран)
Публикувано09.02.06 13:54



HG93 - имам предвид "fraese" мунчо. И не си въвирай Schnabel-а дето не му е работа, за да не пострада...



Тема Re: Иван, Старшията и баба имнови [re: Dreckfraese]  
АвторCтapшиятa (Нерегистриран)
Публикувано10.02.06 21:41



Mein lieber Freund с това ли се изчерпиха познанията ти. Ами образовай ни, ще ти бъдем благодарни. Винаги е полезно човек да научи нещо ново, а и уважавам чуждото мнение.
Поздрави



Тема Re: Иван, Старшията и баба имнови [re: Cтapшиятa]  
АвторDreckfraese (Нерегистриран)
Публикувано11.02.06 18:55



Ами образовай ни, ще ти бъдем благодарни

Само с благодарност нема да минеш, байно . Консултациите ми са по 30 евро на час.



Тема Що се хабим....нови [re: Dreckfraese]  
АвторCтapшиятa (Нерегистриран)
Публикувано11.02.06 20:45



бъди щастлив



Тема Re: Да допалнянови [re: Cтapшиятa]  
Автор MAN6Модератор (Бай Хуй)
Публикувано12.02.06 15:05



нормално е на състезание по крос-кънтри да не я видиш. ако отидеш на състезание по спускане може и да видиш.(аз видях)

От колела не отбирам грам!


Тема Re: Да допалнянови [re: Cтapшиятa]  
Автор MAN6Модератор (Бай Хуй)
Публикувано12.02.06 15:08



ако смяташ, че само едната "тапия" те прави добър майстор...

От колела не отбирам грам!


Тема вече има в БГнови [re: pe6o]  
Автор MAN6Модератор (Бай Хуй)
Публикувано18.05.06 11:39



но не се продава, а е на колело- nicolai nucleon dh 2003, като скоростна кутия :)

От колела не отбирам грам!


Тема Re: вече има в БГнови [re: MAN6]  
АвторHG93 (Нерегистриран)
Публикувано18.05.06 14:33



Сериозно?? Има Nicolai в България??? Ха, интересно...



Тема Re: вече има в БГнови [re: MAN6]  
АвторCтapшиятa (Нерегистриран)
Публикувано18.05.06 23:24



Да не го бъркаш с Gear-Box на Nikolai? цената не толкова недостижима, а и на фона на луксозните коли в БГ-то, защо тате да не се бръкне за чедото.




Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.