|
Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
Тема
|
Който знае да каже
|
|
Автор | lz1asp (Нерегистриран) |
Публикувано | 08.01.06 23:22 |
|
Здравейте!
Три венеца предни- 48,38 и 28 зъба.
Седем задни- 28, 24, 22, 20, 18, 16, 14
Не съм на ти с аритметиката ама таблицата знам 3 Х 7=21
Приемам че предния най-малък венец/ 28/ в комбинация със задните венци формира от 1 до 7 предавка.
Втория преден в комбинация със задните от 8 до 14.
И третия преден в комбинация със задните от 15 до 21 .
Поне на мене ми звучи логично ако предавката е по-голяма при един оборот на курбелите каплата да се завърта повече и при същия този курбелен оборот на по-малка предавка каплата да изминава по-малко път.Т.е. да прави по-малко обороти.
Не го написах мн.ясно,ама вие сте грамотни момчета и схващате за какво иде реч.
До тук добре.Ама нещо не схващам. По гореприложените размишления на 14 предавка-38/14 каплата прави 2.71 оборота, а на 19 предавка- 48/18 каплтаправи 2,66 оборота.И други комбинации където оборотите са в полза на по-малката предавка.Да не изреждам сега всички възможни комбинации.
Явно нещо не схващам.Вероятно тънкост някаква при работа с предавките.Хайде който знае да каже къде се крие тази хитрина.
Предварително едно голямо благодаря!
| |
Тема
|
Браво!
[re: lz1asp]
|
|
Автор |
pyrx (-: свежъ ;-) |
Публикувано | 09.01.06 10:59 |
|
Ще те включим в екипа за съставяне на учебника по математика за 5-ти клас. По-специално при "задачите с думи".
| |
Тема
|
Re: Който знае да каже
[re: lz1asp]
|
|
Автор | klmn (Нерегистриран) |
Публикувано | 09.01.06 14:17 |
|
48>14,16
38>18,20,22
28>24,28
| |
Тема
|
Re: Който знае да каже
[re: lz1asp]
|
|
Автор | Privet (Нерегистриран) |
Публикувано | 09.01.06 18:43 |
|
Голямата плоча се използва с малки венци,загуба на енергия е да караш голяма плоча с голям венец или малка плоча с малък венец.
В крайна сметка,понеже не говорим за профи колоездене, всичко опира до персонална подготовка...Преди доста време не обръщах внимание на леките обороти,но се "поизучих" и вече страшно ги уважавам.Някъде четох,че 30% от тренировките на профитата е с леки обороти...
| |
Тема
|
Re: Който знае да каже
[re: Privet]
|
|
Автор |
krosa (baikar) |
Публикувано | 09.01.06 18:49 |
|
mn e lesno no ako po4na da ti obqsnqvam nqma da me shvane6
| |
Тема
|
krosa да каже
[re: krosa]
|
|
Автор | lz1asp (Нерегистриран) |
Публикувано | 09.01.06 19:06 |
|
Ми нищо де. Пробвай.То на който разбира е лесно да се обясни.ама на идиот като мене е по-трудно.Това да ти не е да караш колело. Приеми предизвикателството и обясни. Благодаря в аванс!
| |
Тема
|
Re: Който знае да каже
[re: lz1asp]
|
|
Автор | Ивaн (Нерегистриран) |
Публикувано | 09.01.06 20:52 |
|
Здравей!
Както вече сам си открил при 3х7 нямаш 21 различни предавки , а по- малко. Затова и когато ти писах в предишните отговори говорех за касета с 9 скорости , а не за 27. Нормално е да имаш препокриване на предавките.
Първо никога не се кара на голямата плоча отпред и на големите 2 колела отзад поради лошата линия на веригата - от там и теоретически по-малка ефективност и практически много голямо износване на веригата и зъбните колела с всичките последици от това. Същото важи и за малката плоча отпред и малките 2 колела отзад , както и средната плаоча с най-външните колела на касетата. В твоя слуачай като използваеми считай :
48 с 14 до 22вкл.
38 с 16 до 24вкл.
28 с 18 до 28вкл.
Препокриването има и друго предимство. При определени условия не е необходимо да превключваш непркъснато отпред и отзад. Например:
Ако караш на 38-20 и ти трябва по-бърза предавка не е необходимо да включваш 48-22 , а щракваш на 38-18 и за по-бърза 38-16. Просто не ти трябва да ръчкаш отпред. 48 можеш да ползваш за равно и спускане. 38 при по-хълмиста местност. 28 когато драскаш по баирите. Как точно обаче ще ги използваш си зависи изцяло както ти е удобно на теб.
Колкото до оборотите - за състезатели най-ефективните обороти са 100обмин. , но при туристите те са по-ниски в зависимост от тяхното физическо състояние, но при всички положения трябва да са над 60обмин. Моя съвет е да си намериш оптималните за теб и да се водиш от физическото ти състояние и не да се водиш сляпо от книжките. Аз например най-добре се чувствам при 80-95обмин.
Хайде чао за сега!
Иван
| |
Тема
|
За Иван
[re: Ивaн]
|
|
Автор | lz1asp (Нерегистриран) |
Публикувано | 09.01.06 21:28 |
|
Благодаря Иване. Аз горе-долу бях стигнал самостоятелно до тези изводи.Но тъй като материята за предавките е нова за мене питам. От собствен опит знам че не е необходимо да откривам топлата вода, когато има някои дето са я ползували и по-добре знаят как се плува в нея
Нямала си баба белица та си купила козица.Та и аз -колело с предавки. И тука в този форум макар че се подсмихват на старите Балкани и Украйни аз имам носталгия за тях. Сега да се купи колело с тяхната здравина трябват мн. пари.но това си е мое мнение и е извън темата.
Бъди жив и здрав !
| |
Тема
|
Za klmn
[re: klmn]
|
|
Автор | lz1asp (Нерегистриран) |
Публикувано | 09.01.06 21:30 |
|
Blagodarq !
| |
|
Няма никаква тънкост.Както са писали колегите, в конкретния случай ,някои предавки се припокриват( макар и на неизползваеми съотношения.) По-интересен е въпросът каква е разликата,да речем,при каране 48-24 и 38-19?.Аз карам велосипед с касета 13-32 и двете споменати предавки си ги ползвам най-редовно...Не знам дали ще се учудиш ако ти кажа,че разлика определено има.При каране по-равно не я чувствам,но по баир вече става осезаема.С голямата плоча се поизмъчвам,докато с малката си въртя ,даже без да ми се налага да ставам от седалката.Аз си го обяснявам с чисто практични особености-нямам нужните техника,тренинг и чалъм.
Това,да намериш подходящата предавка,си е цяла наука...Но колкото повече стават километрите зад гърба ти,толкова повече научаваш и за своите способности ,и за тези на различните предавки.
Сега нещо интересно.Редовно гледам колоездачните състезания по евроспорт,имам си и любимец-Ян Улрих.Стана ми любимец,защото винаги кара на тежък оборот,дори когато катери-кара с по-тежки обороти дори от Армстронг и останалите.Това винаги ме е учудвало и не можех да си го обясня... За последния тур дьо Франс вече си имах нет и се регнах в сайта на Т-Мобайл за да следя новините...И нещата горе-долу взеха да се изясняват.За всеки отделен етап Улрих ( а и всички останали,разбира се) си решава с какъв курбел ще кара.Оказа се че Ян кара с по-малък курбел.Например Улрих е с 54 зъба,а Винокуров,Кльоден,другите му съотборници,а и съперниците използват за същия етап плоча с 55 зъба.Странно,нали? Така казано,всички биха го изпреварили,но реално Улрих кара отзад на по-малко зъбчатка ! Вгледай се някой път да видиш как очевидно Улрих прави по-малко обороти от Армстронг например и въпреки всичко се движат един до друг.Тези неща ме накараха да се замисля,че всичко опира до персоналната тренировка и "свикване" с оборотите.
Най-добрия съвет е -карай колелото колкото можеш повече,само така можеш да откриеш плюсовете и минусите на различните предавки..а и най-важното-не се взимай много на сериозно,просто карай за удоволствие.
Това,което може да се измери,е обхватно;това,което не може-е безкрайно
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
|
|
|