|
|
|
Тема
|
проблем с шосеен бегач
|
|
| Автор |
evilzet (минаващ) |
| Публикувано | 22.04.04 12:08 |
|
|
здравейте
купих си скоро ново старо колело
забелязвам една лоша работа обаче
като пусна кормилото тръгва силно да завива надясно, за да противодействам трябва доста да се наклоня. Дори като го бутам и натисна рамката в предната част,т.е. все едно към предната гума, пак тръгва да завива.
явно има някакъв проблем с геометрията, има нещо криво, но на око не се забелязва
осите са стегнати симетрично, чудя се къде да търся причината
според мен вероятно е единия рог на вилката да е по-високо или по- напред и там да е проблема
ако някой се е сблъсквал с подобен проблем да пише - ще съм благодарен
| |
|
|
|
Според мен или ти е усукана вилката (единият крак е по-напред/назад), или рамката ти е усукана (тръбата на челото не лежи в една равнина с тръбата на седалката). Щом осите са добре центровани.
1 )+( l/l B () T l-l E ( T l/l G /-\
| |
|
Тема
|
Re: проблем с шосеен бегач
[re: Downhill]
|
|
| Автор |
evilzet (минаващ) |
| Публикувано | 22.04.04 18:14 |
|
|
мерси
и аз така мисля , остава да разбера кое е усукано
чудя се как да меря, че на око нещо не става
| |
|
Тема
|
Re: проблем с шосеен бегач
[re: evilzet]
|
|
| Автор |
TheEgoist (vartipedal4ik) |
| Публикувано | 23.04.04 04:19 |
|
|
Абе най-добре намери някой много добре оборудван майстор, дето да има специалните стендове и измервателни инструменти. Има си такива стендове и инструменти дето са специално за измервания на отклонения и кривини на рамки. Ако искаш да видиш какво представляват виж на сайта на ParkTool:
Kara po vsiako vreme i navsiakade
| |
|
|
|
хубави инструменти , но все пак сме в българия :((
ако ме насочиш във Варна къде може да се оправи проблема ще е
 Редактирано от evilzet на 23.04.04 09:49.
| |
|
|
|
Възможно е и да е била удряна челно и после изправяна "на ръка" - в този случай може да не са еднакво изправени двата крака на вилката. А ако ти е бил изкривяван стержена и е недоизправен, би трябвало да има увеличаващо се усилие при въртене на кормилото (вдигаш го във въздъха и пробваш). В този случай е доста разумно да купиш нова вилка, защото счупи ли се стерженът...:(((
1 )+( l/l B () T l-l E ( T l/l G /-\Редактирано от Downhill на 23.04.04 10:08.
| |
|
Тема
|
Re: проблем с шосеен бегач
[re: Downhill]
|
|
| Автор |
evilzet (минаващ) |
| Публикувано | 23.04.04 12:00 |
|
|
стержена коя част е единичната тръба с резбата ли, мисля че там е ОК защото се върти без усилие или прищракване на лагерите. Ще го разглобя за да видя.
Да ви кажа един бабешки , но универсален и прост метод за мерене на геометрията на задната част на рамката,поне за кривини по хоризоталата.
Един конец се увива точно между притягащата гайка на задната главина и рамката . опъва се да мине през предната част на рамката където е тръбата на вилката и се връща до другата притягаща гайка на задната главина. изпъва се максимално и се мери разстоянието между тръбата на рамката в която влиза седалката и двата конеца. при мен например има разлика от 3,5мм в разстоянията, което говори за наличието на някакво изместване
| |
|
|
|
Да, стерженът е тръбата, която влиза в челото на рамката и може отгоре да е с резба или без такава. За долната част на стержена са заварени краката, а ако е амортисЙО(нямам ер малък на тая клавиатура)рна вилката, тогава стерженът влиза в корона, която пък държи краката посредством сглобка, или пък е неделима конструкцията стержен-корона-крака.
1 )+( l/l B () T l-l E ( T l/l G /-\
| |
|
|
|
|