Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 00:39 27.11.25 
Спорт
   >> Велосипедизъм
*Кратък преглед

Тема проблем с шосеен бегачнови  
Автор evilzet (минаващ)
Публикувано22.04.04 12:08



здравейте
купих си скоро ново старо колело
забелязвам една лоша работа обаче

като пусна кормилото тръгва силно да завива надясно, за да противодействам трябва доста да се наклоня. Дори като го бутам и натисна рамката в предната част,т.е. все едно към предната гума, пак тръгва да завива.

явно има някакъв проблем с геометрията, има нещо криво, но на око не се забелязва

осите са стегнати симетрично, чудя се къде да търся причината

според мен вероятно е единия рог на вилката да е по-високо или по- напред и там да е проблема

ако някой се е сблъсквал с подобен проблем да пише - ще съм благодарен



Тема Re: проблем с шосеен бегачнови [re: evilzet]  
Автор Downhill (\'v'/)
Публикувано22.04.04 17:10



Според мен или ти е усукана вилката (единият крак е по-напред/назад), или рамката ти е усукана (тръбата на челото не лежи в една равнина с тръбата на седалката). Щом осите са добре центровани.

1 )+( l/l B () T l-l E ( T l/l G /-\


Тема Re: проблем с шосеен бегачнови [re: Downhill]  
Автор evilzet (минаващ)
Публикувано22.04.04 18:14



мерси

и аз така мисля , остава да разбера кое е усукано

чудя се как да меря, че на око нещо не става



Тема Re: проблем с шосеен бегач [re: evilzet]  
Автор TheEgoist (vartipedal4ik)
Публикувано23.04.04 04:19



Абе най-добре намери някой много добре оборудван майстор, дето да има специалните стендове и измервателни инструменти. Има си такива стендове и инструменти дето са специално за измервания на отклонения и кривини на рамки. Ако искаш да видиш какво представляват виж на сайта на ParkTool:



Kara po vsiako vreme i navsiakade


Тема Re: проблем с шосеен бегачнови [re: TheEgoist]  
Автор evilzet (минаващ)
Публикувано23.04.04 09:46



хубави инструменти , но все пак сме в българия :((


ако ме насочиш във Варна къде може да се оправи проблема ще е

Редактирано от evilzet на 23.04.04 09:49.



Тема Re: проблем с шосеен бегачнови [re: evilzet]  
Автор Downhill (\'v'/)
Публикувано23.04.04 10:05



Възможно е и да е била удряна челно и после изправяна "на ръка" - в този случай може да не са еднакво изправени двата крака на вилката. А ако ти е бил изкривяван стержена и е недоизправен, би трябвало да има увеличаващо се усилие при въртене на кормилото (вдигаш го във въздъха и пробваш). В този случай е доста разумно да купиш нова вилка, защото счупи ли се стерженът...:(((

1 )+( l/l B () T l-l E ( T l/l G /-\

Редактирано от Downhill на 23.04.04 10:08.



Тема Re: проблем с шосеен бегачнови [re: Downhill]  
Автор evilzet (минаващ)
Публикувано23.04.04 12:00



стержена коя част е единичната тръба с резбата ли, мисля че там е ОК защото се върти без усилие или прищракване на лагерите. Ще го разглобя за да видя.

Да ви кажа един бабешки , но универсален и прост метод за мерене на геометрията на задната част на рамката,поне за кривини по хоризоталата.

Един конец се увива точно между притягащата гайка на задната главина и рамката . опъва се да мине през предната част на рамката където е тръбата на вилката и се връща до другата притягаща гайка на задната главина. изпъва се максимално и се мери разстоянието между тръбата на рамката в която влиза седалката и двата конеца. при мен например има разлика от 3,5мм в разстоянията, което говори за наличието на някакво изместване



Тема Re: проблем с шосеен бегачнови [re: evilzet]  
Автор Downhill (\'v'/)
Публикувано23.04.04 18:03



Да, стерженът е тръбата, която влиза в челото на рамката и може отгоре да е с резба или без такава. За долната част на стержена са заварени краката, а ако е амортисЙО(нямам ер малък на тая клавиатура)рна вилката, тогава стерженът влиза в корона, която пък държи краката посредством сглобка, или пък е неделима конструкцията стержен-корона-крака.

1 )+( l/l B () T l-l E ( T l/l G /-\



*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2025 Dir.bg Всички права запазени.