Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 00:19 13.07.25 
Спорт
   >> Велосипедизъм
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
Тема Upgrade na skorostite/vencite?нови  
Автор Madness (alpha)
Публикувано21.02.04 18:58



Zdraveite fenove,
imam edin bike - "Bandit" mislq che se kazvashe. Pitaneto mi e za tova che nai burzata mu skorost (21-vata) mi e nedostatachno burza - karam go i offroad i v grada.
Ima li nachin da se napravi nqkakuv upgrade na vencite?
Prosto useshtam che imam oshte dosta potencial v krakata kogato karam po ravno i po leki nanagornishta - taka che ako e vazmojno da vurtq sus sushtoto tempo no da se vdija malko po barzo?
10x



Тема Re: Upgrade na skorostite/vencite?нови [re: Madness]  
Авторlvan (Нерегистриран)
Публикувано21.02.04 20:07



Така е трудно да се каже. Напиши с каква група е твоя bike за да ти дам идея. Предполагам че е MTB. По принцип виж каква ти е задната касета. Shimano има касета за 7sp. 11-28 зъба. Предполагам също че и предните ти венци са 42-32-22 или нещо подобно. След като имаш достатъчно сили можеш спокийно да монтираш 48-38-28 или 46-38-28. Аз лично със 46 отпред и 11 отзад съм стигал max. speed 55km/h. Ако и това ти е малко можеш да монтираш и група от race bike отпред 52-42-32 (напр. Shimano Tiagra) но тогава трябва да смениш и предния shifter от racebike защото тези на MTB обхващат до 48 зъба. Като цяло това последното не ти го препоръчвам защото по този начин губиш част от възможностите за offroad. Това е за сега ако дадеш точна информация за това какви са ти венците - модел , брой и т.н. ще мога да ти кажа нещо повече.



Тема Re: Upgrade na skorostite/vencite?нови [re: lvan]  
Автор Madness (alpha)
Публикувано21.02.04 20:29



mersi,
utre shte si go vidq koleloto, che ne e pri men sega. MTB e.
Kakvi li pari shte mi vzemat za edin takuv remont?



Тема Re: Upgrade na skorostite/vencite?нови [re: Madness]  
Автор MAN6Модератор (Бай Хуй)
Публикувано21.02.04 21:42



ako smenqsh samo wencite (plius weriga poneje e hubawo da se smenqt ednowremenno)... werigata e 15-ina lewa, wencite 30.. max50 che i po-malko sigurno...

От колела не отбирам грам!


Тема Re: Upgrade na skorostite/vencite?нови [re: lvan]  
Автор Madness (alpha)
Публикувано22.02.04 20:40



Taka, eto kakvo prebroih dnes,
broih samo na predniq venec.
Na malkiq sa 24 zyba
Na golemiq venec sa 42 - tochno kakto predpoloji.
Inache kakvo poveche da ti kaja - shimano sys s 21 skorosti
otzad ne sum gi broil zashtoto mi se struva po razumno da se smenqt tezi otpred



Тема Re: Upgrade na skorostite/vencite?нови [re: Madness]  
Авторlvan (Нерегистриран)
Публикувано23.02.04 00:08



Добре ето какво мога да ти кажа. След като си със Shimano SIS най-вероятното е да си със касета със интегрирано freewheel (ако искаш да си сигурен виж обозначението по всяка вероятност е MF-TZ-07 или MF-HG40-7).Казано по-просто зъбните колела са в комлект със щракащия маханизъм и минималния брой зъби кито са възможни в тоя случай е 13. Предполагам че при теб са 14. За да сложиш касета с 11 зъба трябва да сложиш и друга главина , но това вече ще оскъпи модификацията - особено ако неможеш сам да си наредиш спиците от едната на другата (и съответно да си изправиш джантата). Затова най-добре пробвай със смяна на предната група. В твоя случай според мен най-добре е ще да си намериш Shimano Tourney crankset FC-TY33. Това е точно по спецификацията на Shimano. Популярно казано това е точно група от клас Shimano SIS - каквато имаш в момента. За по-скъпа не се изхвърляй защото останалите ти часи са от същия клас и няма да постигнеш никакъв забележителен ефект. НЕ ЗАМЕНЯЙ веригата защото старата вече ти се е сработила със зъбите отзад и ако я смениш ще трябва да смениш и касетата отзад в противен случай - нова верига и стари зъби отзад ще се получи хъркане и щракане отзад , а в зависимост колко са износени задните зъби може да започне и да ти прескача. За предните зъбни колела проблема не стои по този начин , но ако веригата ти е много разтегната тогава щеш- нещеш ще трябва да смениш и веригата и задните зъби. Имай го това в предвид като решиш да правиш upgrade.
А щях да забравя имай в предвид че ако останеш със старата верига може да имаш проблем със включване на 48 зъба отпред и колкото са притеб най-многото отзад. Просто веригата поради по-големия брой зъби отпред ще ти е къса. Това обаче мисля че няма да е голям проблем тъй като по принцип не правилно на се кара на най-големия венец отпред и най-големите два отзад(поради голямото отклонение на веригата). По принцип като правило е като сменяш верига сменяш и задни зъбни колела 90% от случаите , което мисля че на теб няма да ти се хареса. Затова ти предлагам да стартираш по този начин.
Това е засега. Може и да пропускам нещо , но ти ако имаш питане давай - каквото мога ще ти кажа.
Успех



Тема Re: Upgrade na skorostite/vencite?нови [re: lvan]  
Автор Madness (alpha)
Публикувано28.02.04 22:35



mnogo ti blagodarq za vsichkoto tova info :)
naistina blagodarq
samo posledno - kade v sofia moga da si kupq vaprosnite venci/ceni?
Montaja moje li i sam da uspeq da si go napravq?



Тема Re: Upgrade na skorostite/vencite?нови [re: Madness]  
АвторGonZaleZ (Нерегистриран)
Публикувано29.02.04 13:23



www.velomania-bg.com
www.ram-bikes.com

vij adresite ot tuk



Тема Re: Upgrade na skorostite/vencite?нови [re: GonZaleZ]  
Авторlvan (Нерегистриран)
Публикувано29.02.04 17:22



Но проблемос - нали е затова този форум. За адресите и цените незнам - виж тези, които GonZaleZ ти е написал. По принцип не е никак трудно сам да си го направиш. Трябват ти комплект инструменти , за курбелите ти трябва гедоре 14, ако оста ти е с гайка 15. Ще ти трябват по всяка вероятност и шестограми.
Единтствения проблем който ще имаш със сигурност ще е да свалиш курбелите от оста. По принцип за тази цел се използва специален инструмент, който се навива на резбата на курбела - отвора за болта на оста. Препоръчвам ти да се опиташ да си го намериш преди да започнеш , щото без него не е невъзможно но е доста трудно. Ако ще сваляш курбелите без този инструмент в НИКАКЪВ СЛУЧАЙ не чукай по зъбните колела или рамената на курбела , защото ще ги изкривиш и отиват на кино. Единственото място което можеш да използваш е главината на курбела. Използвай ако имаш някакъв клин който да постваиш межу курбела и гайката на оста. Внимавай да не я повредиш. Ако се оправиш с тази задача останалото е без проблем. Поставяш новите курбели. Преместваш предния derailleur нагоре и го настройваш. Той трябва да е успореден с равнината на зъбните колела и разстоянието между него и голямото зъбно колело треябва да е 2-3мм.
За сега ще спра до тук защото незнам ти колко си навътре в техниката. Ако имаш въпроси питай.

Също бих помолил някой от другите в клуба ако може да ти помогне - това е не повече от 1/2 час работа стига да знаеш какво правиш.



Тема По-добрия вариант...нови [re: lvan]  
Автор Windstream (откачалка)
Публикувано29.02.04 20:56



Свалянето на курбелите се прави само със съответния инструмент, иначе риска да се прецака рамката + главината + курбела е отвратително голям. Закупуването на такъв инструмент обаче не е никак наложително - много рядко се използва (не си сменяме курбелите всяка седмица все пак) а струва над 15 лв. Освен това го има във всеки велосервиз. Когато се купуват нови курбели трябва да се внимава и за дължината на оста на централото движение, тъй като има няколко размера много е възможно конкретните венци да не си паснат с конкретната главина, още една причина монтажа да се извърши в специализиран сервиз.

Не е вярно обаче че ако задните венци са пакет разполагаш с минимум 13 зъба: MF-HG50-7SIS на Shimano например е пакет от 7 венеца като най-малкия е с 11 зъба, а най-голямия е с 34. Мисля че инсталирането на едно такова нещо отзад е по-доброто решение за планински велосипед - със сегашните 24-32-42 курбели може да се постигне най-високо предавателно число от 3.82 срещу 3.7 при използването на преден венец с 48 зъба и заден с 13. Плюс това получваш още по-ниска предавка за катерене на големите баири. Такъв пакет венци съм виждал във Веломания при Нина, на ул. Екзарх Йосиф зад халите. Цената мисля че беше малко над 30 лв. Има и вариант с 8 венеца, пак пакет за главини на резба. Желателно е веригата също да се смени.

Луд умора няма!



Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2025 Dir.bg Всички права запазени.