Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 10:16 25.05.24 
Спорт
   >> Велосипедизъм
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | (покажи всички)
Тема Stava duma za remont  
Автор Amatior (непознат )
Публикувано28.08.01 01:56



Az karam ot skoro i oshte ne sam se nauchil da karam mnogo dobre no mislia che moga i vapreki tova veche si razbih koleloto.V sashtnost to ne e koi znai kvo ama se pak nachi iska da mu se kupi edna vilka zashtoto e malko kriva samata trabichka deto se svarzva s ramkata i zaradi tova se poluchava luft ne trushi lagerite sashto taka spirachkite mu ne hvashtat i sigurno iska da se kupiat novi shtoto tes sa s mnoo tapi i skorostite mi gi kara pres 3 da rechem ako ot pred pokazava 3-ta otdzad na veneca e na 1-va ta vaprosa mi e kolko pari she mi struva da go stegna taka che da moga pak da si go blaskam.



Тема Аз ще ти помогнанови [re: Amatior]  
Автор tropsyx (колоздач)
Публикувано28.08.01 09:28



Продавам команди + задна капла(шина + главина SHIMANO ACERA + касета седмица + автомати за сваляне + спици)почти нова е каплата и много здрава........ всичко това за 60 лв.

rider on the storm


Тема se pak mersiнови [re: tropsyx]  
Автор Amatior (непознат )
Публикувано29.08.01 00:54



da ama na mene mi triavat spirachki i vilka a ne kapli chatkash li



Тема Re: Аз ще ти помогнанови [re: tropsyx]  
Автор koliovite (невменяем)
Публикувано29.08.01 17:31



командите какви са (full, quick shift??)?

Greet the Sacred Cow


Тема Re: Аз ще ти помогнанови [re: koliovite]  
Автор tropsyx (колоздач)
Публикувано29.08.01 18:17



Командите са с лостчета, седмица.................
Не знам на кое му викаш "full,quick shift"....
Давам ги заедно с жилата

rider on the storm


Тема Вилка RST...нови [re: Amatior]  
Автор KPETEH. (разсеян)
Публикувано29.08.01 22:18



...Моделът е 321TL, Oversize, 6см ход, регулатори, уши са дискова спирачка. Цената й е 120лв

Айде!


Тема Re: Вилка RST...нови [re: KPETEH.]  
Автор Amatior (непознат )
Публикувано30.08.01 00:40



ave moi az sa 120 leva che si kupia novo kolelo ve vasi vilkata da ne ia prodavat s apartament



Тема .....нови [re: Amatior]  
Автор TheSaint (advanced user)
Публикувано30.08.01 02:14



Пич, избора е твой.
А вилката върви без апартамент, може да си сигурен.

Join the freeride everybody!


Тема Amatiore,....нови [re: Amatior]  
Автор tropsyx (колоздач)
Публикувано30.08.01 09:05



извинявай за нахалството, ама ти от Варна ли си??

rider on the storm


Тема Само за справканови [re: Amatior]  
Автор X_Country (байк будала)
Публикувано30.08.01 12:24



Средностатистическа мека вилка струва 150 - 200лв и я дават единствено с упътване за експлоатация... Няма апартамент с нея, няма лек автомобил, само една тъпа вилка и нищо повече

Wear your helmet! Bicycle safety is important!


Тема Re: Само за справканови [re: X_Country]  
Автор tropsyx (колоздач)
Публикувано30.08.01 12:29



Пък ако искаш да си "велик колоздач",може да си отделиш 700-800 лв. и да си купиш несредностатистическа вилка
Тогава ще можеш да излизаш директно през терасата с нея

rider on the storm


Тема Майтап да ставанови [re: tropsyx]  
Автор tropsyx (колоздач)
Публикувано30.08.01 12:32



Пробвам си новите цветове
Пробвам си новите цветове
Пробвам си новите цветове
Пробвам си новите цветове

rider on the storm


Тема Вилканови [re: Amatior]  
Автор X_Country (байк будала)
Публикувано30.08.01 12:52



Приятел, ако ти трябва твърда вилка, имам една CroMoly 1"... Ако си от София може да я спазариме:)
За другите проблеми, които си написал пък мога да напиша книга... В момента се сещам за поне 10 неизправности, които карат спирачките да не работят ефективно. Погледни си калотките - най-често проблема е в тях. Може да са прекалено твърди, неправилно монтирани, износени, много меки (толкова меки, че при спиране почват да се огъват и усукват). Друго - провери жилото. То може да е от кофти материал и при силно натискане да се разтегля, което пак води до лошо спиране. Проблем може да дойде и от бронята - може да се е разплело някъде вътре или просто да има увеличено триене, поради недостатъчно дълга броня... Бронята отвътре трябва да се смаже с малко масло, а пък при монтаж жилото се маже с грес. Само тогава има best performance.
Ръкохватките на спирачките също правят мизерии - не те знам с какви си, но ако са пластмасови, при силно стискане се огъват и оттам също се губи спирачна сила. Друго - ако ръкохватките ти са за 2 пръста, а ти си със спирачки тип "кантар" пак ще ти правят проблеми. Може и да работят евентуално, но скоро ще заякнеш много в ръцете:) Просто нямаш необходимото рамо, нали разбираш...
За скоростите - при тях жилата най-често създават проблеми. Върни се горе и виж какво съм ти писал за броните и техните дължини. Тук смазването е още по-важно, особено ако си с евтин обтегач, който има "хилава" пружина и едвам тегли жилото. Твоя проблем ми прилича като на прекалено опънато жило. Ако пък си с "обратен" обтегач (Shimano C050, С101, С201) значи ти е прекалено хлабаво жилото. Ако с реглаж на жилото не става, значи проблема е в бронята. Може и самия обтегач някъде да заяжда.
Ако имаш въпроси - питай...
Относно това колко ще ти струва - въпроса е прекалено обширен. Би могло да струва от 50 до 500лв... Зависи от това колко пари си готов да отделиш.


Wear your helmet! Bicycle safety is important!


Тема Най-много ти отива лилавия:)нови [re: tropsyx]  
Автор X_Country (байк будала)
Публикувано30.08.01 12:54



Като на свинче звънче:)

Wear your helmet! Bicycle safety is important!


Тема Re: Аз ще ти помогнанови [re: tropsyx]  
Автор koliovite (невменяем)
Публикувано30.08.01 17:50



Поизводител, модел и цена имат ли си ?

koliovite@yahoo.com

Greet the Sacred Cow


Тема А?...нови [re: Amatior]  
Автор KPETEH. (разсеян)
Публикувано30.08.01 22:42



..."ave moi az sa 120 leva che si kupia novo kolelo ve vasi vilkata ". Абе, пич, 'що си завираш носа там дето не ти е работа??? Май верно му трябва модератор на тоя клуб... Колкото и селско да е, ама май е за добро...

Айде!


Тема Re: Amatiore,....нови [re: tropsyx]  
Автор Amatior (непознат )
Публикувано31.08.01 00:38



sorry ama ne sam ot varna ot BS sam



Тема Re: Само за справканови [re: X_Country]  
Автор Amatior (непознат )
Публикувано31.08.01 00:45



ave hora az ne iskam niakva mega psihichna vilka ve iskam prosto niakva obiknovenna vilka kolkoto da moga da si potkaram koleloto s neia i 2 spirachki koito da sa bezotkazni ama da ne struvat kolkoto 1 apartament



Тема Re: А?...нови [re: KPETEH.]  
Автор Amatior (непознат )
Публикувано31.08.01 00:55



ne znam ama moito kolelo stuva 50 marki i beshe novo kato mi go donesaha ne e koi znai kvo ama stava za karane (stavashe) i niamam namerenie da sa isipia 120 DM samo za vilka mi pomislete malko mene mi triavat i spirachki i pedali se pak ne sam nikav bogat tip det ne si znai parite prosto iskam si opraia koleloto i da moga da si go "karam"



Тема Re: Вилканови [re: X_Country]  
Автор Amatior (непознат )
Публикувано31.08.01 01:09



ia mi obiasni na koe vikash bronia shtoto neshto ne moga da shvana pak pak kolkoto do cenata ot 50 do 500 mi po sklonen sam da dam 50 ot kolkoto 500 she mojesh li da mi kajesh ko moga da kupia za okolo 50 60 kinta che neshto mnoo sam zakasal v posledno vreme siga praihme remont i nashti mnoo sa oharchili pak i na mene ne mi triava neshto mnoo dobro prosto iskam deto da varshi rabota i da ne e mnoo skapo



Тема Аз бих направил таканови [re: Amatior]  
Автор tropsyx (колоздач)
Публикувано31.08.01 09:25



Центровай си скоростите, не е чак толкова трудно.........като за първи път може да ти отнеме няколко часа,ама ще се оправишСлед това си купи един евтин V-Brake, VUELTA например(едни такива жълти и не са лоши,цената им е около 10-20 лв. незнам точно) Можеш и да си купиш една вилка на старо(около 20 лв.) и ето готов си за 50 лв

Пък ако можеш си събери пари и си купи едно хубаво коло

rider on the storm


Тема Бронянови [re: Amatior]  
Автор X_Country (байк будала)
Публикувано31.08.01 11:35



Броня се нарича, кожухът през който минава жилото на местата, където прави чупки (примерно от кормилото до рамката, от рамката до дерайльора и др.). Това черното, нали се сещаш?:)
Спирачки можеш да си вземеш за около 20лв - 25лв. Става дума за най-обикновен алуминиев V-Brake, който дори не е Shimano... Но все пак е по-добър от пластмасов на Vuelta USA.
За вилката - не разбрах дали искаш твърда вилка или такава с амортисьор. По магазините най-евтината твърда вилка (от типа на тези които слагат Cross или Sprint) струва 20 - 25лв. За същите пари ще можеш да си намериш пак твърда, но на старо и направена от хром-молибденова стомана. Ето, направихме ги 50лв:)
Ако пък искаш вилка с амортисьор ще трябва да се бръкнеш малко повечко... Ако колелото ти е с челна тръба 1", може би 50лв за вилка на старо ще те оправят.


Wear your helmet! Bicycle safety is important!


Тема Re: Бронянови [re: X_Country]  
Автор Amatior (nekadarnik)
Публикувано03.09.01 00:23



da ve az sa osetih kakvo e bronia ama kasno a kolkoto do vilkata tuka v BS ena meka vilka e 25 lv pak za obiknovenna ne znam kolko e nachi az gi napraih spirachkite pochti ama se pak she si kupia novi shtoto teia sa s plasmasovi rakohvatki i mnoo tvardo sa natiskat naprao mi stanaha prishki a pedalite znaish li kak da si gi opraia i ako ti sa zanimava ar emi preporachai kva vilka da si zema meka ili ne i kvi sa predimstvata 10x predvaritelno



Тема Re: Аз бих направил таканови [re: tropsyx]  
Автор Amatior (nekadarnik)
Публикувано03.09.01 00:29



Da i az taochno takiva spirachki misleh da si zemam vidiah gi ot na brat mi koleloto i mi haresvat pak i ne sa mnogo skapi pak za ko da si zemam vilka na staro za 20 kinta kato az hodih da gledam za vilki i mi prodavat chistak nova za 25 i to meka



Тема Re: А ве о6те един въпрос за спира4китенови [re: X_Country]  
АвторKaskadjora (Нерегистриран)
Публикувано03.09.01 01:00



аз съм с 4ельости.проверих вси4ко което ми каза оба4е пак нестава.смазах бронята и жилото,смених бронята и ръкохжатката,4ельостите,оба4е пак нестава.от какво друго може да е?



Тема Re: Аз бих направил таканови [re: Amatior]  
Автор tropsyx (колоздач)
Публикувано03.09.01 09:27



Не си купувай мека вилка за 25 лв.Само главоболия ще ти създава, пък и е по-тежка от твърда...........Сигурно е някой китайски боклук и съвсем скоро ще се появят луфтове,да не говорим за хода и, който едва ли е повече от 2-3 сантиметра...По-добре си вземи някоя твърда,посъбери още някой лев и си вземи свястна.........А между другото колко е размера на челната ти тръба?
Щото мека вилка за normal size ...................

rider on the storm


Тема Re: Вилканови [re: X_Country]  
Автор Пceвдoним (непознат )
Публикувано03.09.01 13:35



Ako Amaior ne q ste wilkata kaji kolko iskash az sigurno ste q wzema



Тема Re: А?...нови [re: Amatior]  
Автор DTMF (№7)
Публикувано03.09.01 13:47



В Бургас в магазините за части(над паметника има един)не продават ли вилки,и какви са цените?
И на мен май ми трябва вилка ,миналата година като се блъснах в един бордюр -каплата остана права а вилката се изкриви.



Тема Re: Аз бих направил таканови [re: tropsyx]  
Автор Amatior (nekadarnik)
Публикувано04.09.01 00:47



Mi chesno da ti kaja i az mislih po tozi variant shtoto neska izliazahme po magazinite da ogledame kak sa cenite nachi ima meki vilki siakvi nai mi haresa ena ot 46 leva na vanshen vid beshe dobre s debeli trabi ama ne mi sa davat 46 kinta pak imashe i ot tezi jaltite pak meki ti sigurno gi znaesh na tia struvashe 26 leva i misleh da si zemam neia no vaobshte ne mi doide na uma che tazi traba e apsurt da vleze v moita a oviknobennite vilki stuvaha niakade okolo 10 11 leva mnoo mi dopada cenata i moje i da si kupiama ama shte ischakam se pak da vida ko che izmislia pak i mislia da go zakaram na maistor da go vidi pak tukuvij ia opravi niama smisal da zemam novavidiahme i eni spirachki neska na edim magazi i jeneta ni obisni to ne tochno oviasnenie de ama kaza che bili s maslo samo tolkos mojesh li da mi kajesh na kav princip deistva tva chudo i ima li smisal da dam 35 leva za 2 takiva ili da si kupia tezi na vuelta



Тема E, aй стига бе:)нови [re: Amatior]  
Автор X_Country (байк будала)
Публикувано04.09.01 14:27



Спирачка с масло за 35лв... Тая жена в магазина или сте се и видяли много смотани и е решила да ви изменти, или изобщо няма идея какво продава. Онзи ден с XTR обсъждахме една такава спирачка и цената и беше 149 британски лири, ако не се лъжа. Дисковата е още по-скъпа.
А принципа на действие е много прост, същия както при мотоциклетните спирачки.
Ако искаш пък мога да ти разкажа как точно протича експлоатацията на мека вилка от 25лв:
25км - кефиш се много на покупката, все пак и най-лошата мека вилка е по-добра от твърдата такава
50км - все още се кефиш, но се появява луфт на лагерите и почваш да се притесняваш
100км - притесненията ти се усилват, когато се появава луфт и в амортисьора
200км - притесненията свършват, защото се чупи стержена и ти благодариш на Господ, че те е отървал от тази вилка
Аз наистина не си я представям тази вилка за 25лв... В София, най-евтината мека вилка е 35лв.
А най-евтината и що годе добра вилка за normal size е 130лв.


Wear your helmet! Bicycle safety is important!


Тема За спирачкитенови [re: X_Country]  
Автор tropsyx (колоздач)
Публикувано04.09.01 14:42



Миналата седмица на един байк за trial видях много странна спирачка..Като обикновен V-Brake, обаче май беше с течност щото имаше някви маркучи.Абе не съм много сигурен, така че ако някой е виждал подобно нещо да сподели

rider on the storm


Тема MAGURA-тааанови [re: tropsyx]  
Автор CuO (bike user)
Публикувано04.09.01 15:48



да, има един модел на MAGURA, не се сещам как му беше "разширението" и той е точно такъв тип: Хидравличен V-Brake. Много приятна спирачка, но и подобаващо скъпа, излизаше колкото едни дискове



Тема Разширениетонови [re: CuO]  
Автор X_Country (байк будала)
Публикувано04.09.01 17:55



Вероятно е HS 33, aко си гледал Giant - a в "Хигиената". А иначе има и по-малък модел HS 11 май беше. Имаше и нещо HS 2* (втората цифра не я знам)

Wear your helmet! Bicycle safety is important!


Тема именнонови [re: X_Country]  
Автор CuO (bike user)
Публикувано04.09.01 21:57



после ги видях и на едно G-Zero, срещат се не е като да няма, но са скъпички както казах вече
В момента, в който съм склонен да изсипя една камара пари за спирачки, мисля, че ще ги предпочета пред диск.....или не.....

Редактирано от CuO на 04.09.01 21:58.



Тема Re: именнонови [re: CuO]  
Автор X_Country (байк будала)
Публикувано04.09.01 22:02



Ами ако нямаш уши за диск, какво друго ти остава, освен да ги предпочетеш?:))) A пък и дискът значи смяна на главини, пререждане на капли... дебела работа:)

Wear your helmet! Bicycle safety is important!


Тема Re: именнонови [re: X_Country]  
Автор TheSaint (advanced user)
Публикувано04.09.01 22:16



Винаги бих избрал диск, то като треснеш веднъж шината и кел файда, че си с хидравлика, пак ще спираш като Москвич.

Join the freeride everybody!


Тема Така е и не е така...нови [re: TheSaint]  
Автор X_Country (cyclist)
Публикувано04.09.01 22:33



Един мой познат с кросов мотор беше изкривил диска, така че спираше по-зле и от Москвич, а по едно време взе и да самозаклинва. Moсквичите също спират гадно поради криви дискове. Това се случва и на много други коли, но нека не задълбаваме.
А ти с какви шини караш, че от едно тресване почва да ти придръпва спирачката?:)
Айде стига толкова, да не речеш, че се заяждам
No hard feelings:)


Wear your helmet! Bicycle safety is important!


Тема Re: Така е и не е така...нови [re: X_Country]  
Автор TheSaint (advanced user)
Публикувано05.09.01 01:17



Споко, не се впрягам.
Ама все си мисля, че доста по-трудно ще подбиеш диск, отколкото шина.
А и също, ако искаш да спираш мазно, ще се налага да центроваш капли почти след всяко спускане.
Засега съм фен на дисковите спирачки, ще видим...

Join the freeride everybody!


Тема Хм:)нови [re: TheSaint]  
Автор X_Country (cyclist)
Публикувано05.09.01 14:46



Абе изглежда аз не карам колело както трябва, защото не помня откога не съм кривил/центровал шина:)
Съгласен съм, че диск се подбива трудно. По-вероятно е да го усучеш или огънеш при спиране, когато е минал допустимото износване. Именно това се получава при Москвичите:)
За дисковите спирачки - аз също ги харесвам, но чак фен не съм им. Единствено зимата бих ги обикнал, защото тогава дори и най-добрия V - brake умира, когато му се напълнят със сняг калотките. Да не говорим, че когато калотката се запълни с кал, това е скорошна смърт за шината.


Wear your helmet! Bicycle safety is important!


Тема Re: E, aй стига бе:)нови [re: X_Country]  
Автор Amatior (nekadarnik)
Публикувано06.09.01 00:24



Mi i az ne znam obache jenata taka mi kaza togava biahme sas Pla-men a ko ne viarvash pitai go i tia kaza tezi sa sas maslo i struvat 35 li beshe 32 li beshe shta izlaja komplekt a pak tva za vilkata sam napalno saglasen znam kolko vrme she ma izdarji ama ne mi sa davat poiche pari pak i az sa otkazah ot neia che si zema obiknovena pak i sam s normal sizei ne mi se misli kolko pari triaba da dam



Тема za skotostiteнови [re: Amatior]  
Автор Amatior (nekadarnik)
Публикувано07.09.01 00:48



Abe seki mi obiasniava za spirachkite i vilkata ama nikoi ne kaza kak da si opravia skorostite optegacha mi e shimano (kakto i da se pishe tam) obache neshto ne e nastroen kat horataaz vartia tes bolcheta tam obache ka ne moga da go opraia i jiloto opavah ama pak neshte ia kajete ima li niakav fokos tam ili deda znam i az kvoche kato vartia tes bolcheta neshto ne moga da gi napraia kat horata i po niakoi pat svalia samo na dolo i ne iska da kachva na gore ili pak niakvi takiva istorii sega sam go naprail kolkot da moga da smeniam ama toi gi kara prez 3 skorosti i ne moga da svalia poslednite 3ako moje niakoi da mi obiasni koi bolt za kakvo e i kak da opana jiloto v smisal mnogo li malko li ili de da znam i az aide molia



Тема Я да пробвам...нови [re: Amatior]  
Автор KPETEH. (ABuser, разсеян)
Публикувано07.09.01 00:57



...Значи, тия болтчета определят колко да се мести обтегача навътре и навън. Горният е за навън, а долният- за навътре. Но те се пипат най-накрая(според мен поне). Преди това се настройва от онази врътка, дето йилото влиза в обтегача. Тя всъщност стяга или отпуска жилото в зависимост от това, колко ти трябва... Абе малко време и нерви спестяват 5-10лв Пък и друго си е сам да си оправяш колелцето...

Айде!


Тема Re: Я да пробвам...нови [re: KPETEH.]  
Автор Amatior (nekadarnik)
Публикувано08.09.01 00:15



ave da ama tes bolcheta triava da sa stegnati ili otpusnati ili de da znam kolko triava da vliza navatre i ne vanka



Тема Re: Я да пробвам...нови [re: Amatior]  
Автор XTR (ама на сън...)
Публикувано08.09.01 09:03



>>>

<<<


mislq che towa shte ti pomogne ...

I love My Bike :)
Ride Safe!™

Тема Re: Я да пробвам...нови [re: XTR]  
Автор TheSaint (advanced user)
Публикувано08.09.01 16:30



Mnogo polezno! Thanx!

Join the freeride everybody!


Тема Re: Я да пробвам...нови [re: TheSaint]  
Автор XTR (ама на сън...)
Публикувано08.09.01 16:43



Ti naj dobre si swali za XT ...

I love My Bike :)
Ride Safe!™


Тема Оп, оп:)нови [re: KPETEH.]  
Автор X_Country (cyclist)
Публикувано09.09.01 22:01



Замалко да ти повярвам за болтчетата:) Ма нищо де, ти си ги пипай най-накрая, щом така те кефи:)

Wear your helmet! Bicycle safety is important!


Тема Центровка на скороститенови [re: Amatior]  
Автор X_Country (cyclist)
Публикувано10.09.01 14:25



Аз и по-горе ти бях писал, ама не си прочел внимателно. Сега ще бъда по-подробен.
Като си казал, че дерайльора ти е Shimano, трябваше да споменеш модела, защото сега пуснаха едни смешни модели С050, С101 и С201, които работят точно на обратно на другите обтегачи. Това донякъде има логика, защото и двете команди работят по един и същ начин, но май само това му е предимството.
Нещо много важно, преди да почнеш центровка на скорости - увери се, че проблема е в дерайльора! Защото по някой път става така, че жилото ти някъде заяжда или пък ти е криво ухото на рамката, а ти си играеш 2 часа с обтегача и говориш лоши думи за роднините му:)
И така - преди да регулираш скорости трябва да почистиш дерайльора. Сваляш жилото - ако е огънато или разплетено някъде направо го сменяй, защото има 90% вероятност да ти прави проблеми. Оглеждаш бронята - никъде не трябва да прави остри чупки или пък да е сцепена. Ако е лошо прегъната или сцепена също я сменяш.
Като провериш жилото и бронята, взимаш грес (най-добре молибденова) и мажеш хубаво жилото. Вкарваш в бронята и си готов.
След като си оправиш жилото, погледни ухото на дерайльора.Трябва да е право, т.е. веригата да е в една равнина с венеца, на който е в момента. Долната част на дерайльора не трябва да е усукана или под ъгъл.
Ако и това е наред - пристъпваш към центровка на самия дерайльор.
Първо болтчетата - те не играят никаква роля в превключването! Единствено ограничават хода на дерайльора. Може да са на различно място взависимост от конструкцията на дерайльора, но винаги трябва да има означения H (High) и L (Low). Болта с означение L ограничава хода на дерайльора към спиците т.е. към големите венци, а болта с H - към рамката т.е. малките венци.
Добре е да ги регулираш преди за си закачил жилото на дерайльора, за да си сигурен, че са правилно регулирани. В противен случай, при центровката ще е трудно да да разбереш дали проблема е от командата или от болтчетата.
И така - нормалния дерайльор винаги сам слиза на най-малкия венец, когато не е закачен на жилото. Rapid Rise дерайльорите (С050 и т.н.) винаги се качват сами на най-големия венец.
Почваш да въртиш педалите и държиш дерайльора с ръка, така че да не влезе между венците и рамката. Полека го отпускаш. Когато падне на най-малкия венец навиваш винтчето H докато усетиш, че почва да се затяга. След като стегнеш, почваш отново да въртиш педалите. Има три вероятности - или да е добре, или веригата да иска да се качи на по-горен венец, или да иска да слезе по-надолу.
Ако е добре, не го пипай. Ако иска да се качи нагоре, отвиваш винтчето, докато престане да се качва нагоре и се изчисти шума, като внимаваш пък да не отвиеш толкова, че да иска да падне от венеца. Ако веригата иска да падне, навиваш винтчето докато престане. Отново въртиш до изчистване на шума, внимавайки да не почне да се катери нагоре. Когато на най-малкия венец веригата се върти без шум, значи всичко е ОК с болтчето Н.
С болтчето L e малко по-особено, защото там трябва да буташ дерайльора нагоре с ръка. Почваш да въртиш и буташ дерайльора, докато се качи на най-големия венец, като внимаваш веригата да не падне в спиците. Когато го качиш, навиваш болтчето L докато усетиш затягане. Окончателната центровка обаче, става чак след като настроиш командата.
След като си оправил болтчетата минаваш на жилото. При обтягане на жилото, веригата трябва да е на най-малкия венец и командата също трябва да сочи най-малък венец. Преди да опънеш жилото се увери, че бронята и жилото са легнали хубаво навсякъде. После обтягаш жилото на ръка, толкова, че да му обереш свободния ход. Тук за разлика от спирачките, жилото не трябва да е много стегнато.
След обтягане на жилото, почваш вече да настройваш скоростите, като ги превключваш с командата. Настройката има 2 варианта. Единият е да почнеш да ги щракаш нагоре всички и после да ги сваляш надолу, за да провериш обтягането на жилото. Другият е следния - за пример взимаме 7 венеца - когато веригата е на венец 7, качваш на 6. Ако качването е трудно, леко обтягаш с кухото винтче на дерайльора. Под леко обтягане разбирай завъртане на 1/4 оборот. Играеш с винтчето, докато ти хареса качването. После смъкваш от 6 на 7. Ако е трудно, леко отпускаш жилото. И така, качваш и сваляш от 7 на 6 и от 7 на 6, докато ти хареса как става превключването. След като си направил тази центровка, всички други скорости трябва да са наред. Правиш проверка. Най-добре е проверката да става с каране, а не на място, защото под натоварване скоростите може да се държат малко по-различно. Винаги окончателната центровка става с пробно кръгче.
Другият вариант за центровка е следния - пак взимаме за пример 7 венеца - поставяш веригата на 7 и почваш да щракаш 6, 5, 4, 3, 2, 1. После смъкваш 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7. Ако качва трудно, леко обтягаш и пробваш докато ти хареса. Ако сваля трудно, отпускаш жилото, пак докато ти хареса. И така, настройваш болтчето докато си доволен от превключването.
След като настроиш превключването се връщаш на болтчето L. Aко при превключване от 2 на 1 се усеща напрежение в командата, леко го отвий докато стане леко. Ако няма напрежение, може да го затегнеш малко, докато почустваш напрежение. След това отвиваш малко, за да изчезне напрежението и това вече е окончателната настройка на болтче L.
Toва е центровката на скоростите в общи линии. Като я направиш 3 - 4 пъти ще и хванеш цаката, лесна е:) Успех!:)

П.П. Ако дерайльора ти е Rapid Rise, центровката е обратна на гореописаната. Ако имаш някакви въпроси за Rapid Rise, питай.


Wear your helmet! Bicycle safety is important!


Тема Кажи, бе, cyclist...нови [re: X_Country]  
Автор KPETEH. (ABuser, разсеян)
Публикувано10.09.01 21:53



...каква ти е мъката пък сега?!?! Обясни ми, моля!

Айде!


Тема Eх, миличък:)нови [re: KPETEH.]  
Автор X_Country (cyclist)
Публикувано10.09.01 22:04



Ти си ми слабост:) Уж за умен се имаш, пък искаш да ти обяснявам:) Аре нема нужда:)

Wear your helmet! Bicycle safety is important!


Тема Е, айде де, "миличък"...нови [re: X_Country]  
Автор KPETEH. (ABuser, разсеян)
Публикувано10.09.01 22:20



...Да не би да се исказа неподготвен...Само питам, а ти като си толкова велик- просвети ме, бе! К'во ше кажеш????

Айде!


Тема Не, не, немога, не:)нови [re: KPETEH.]  
Автор X_Country (cyclist)
Публикувано10.09.01 22:40



Съвсем не мисля, че съм се изказал неподготвен:) Ако взема да ти анализирам постинга и други грешки ще ти намеря, обаче това с болтчетата най ме впечатли:)
Та така... все пак ако нещо не ти е ясно, ще бъда така любезен да ти отговоря, ако си зададеш конкретно въпроса:)

P.S. Кой казва, че съм велик?!


Wear your helmet! Bicycle safety is important!


Тема Задавам ти въпрос...нови [re: X_Country]  
Автор KPETEH. (ABuser, разсеян)
Публикувано10.09.01 22:44



...Но понеже не съм наясно с изкването ти, питам така: "Извинявай, каква роля играят болтчетата на обтегача при центровка на скоростите на планински велосипед и как се борави с тях...?" Ще се радвам да ми отговориш колкото се може по-точно и ясно, защото явно съм много задръстен, нали?!?!

Айде!


Тема Re: Задавам ти въпрос...нови [re: KPETEH.]  
Автор Downhill (прохожда отново)
Публикувано10.09.01 23:01



Главата - под студената вода. Стига с тия болтчета - може и така, може и онака, всеки - както си знае и му се удава.

Хайде - пеаце!!! Мир вам!!

по-бързо, още по-бързо... изгорях


Тема Те ви тук един друг събджект :)нови [re: Downhill]  
Автор Downhill (прохожда отново)
Публикувано10.09.01 23:05





по-бързо, още по-бързо... изгорях

Тема Е и аз така викам, ама...нови [re: Downhill]  
Автор KPETEH. (ABuser, разсеян)
Публикувано10.09.01 23:05



...Някои хора не си знаят мераците

Айде!


Тема Чак 300 мъдреца ми поникнаха...нови [re: Downhill]  
Автор KPETEH. (ABuser, разсеян)
Публикувано10.09.01 23:08



... Сега вече верно нямам думи, а и да имах- не мога да говоря

Айде!


Тема Re: Центровка на скороститенови [re: X_Country]  
Автор Amatior (nekadarnik)
Публикувано11.09.01 01:18



Mi to sled tva obisnenie edva li che imam niakvi vaprosi ama veche imam i drog problem neska reshih da si ispravia zadnata kapla i reshih da stegna spicite pochnah da gi stiagam sichkite nared obache sled kato svarshih zavartiah gumata i sigurno se doseshtash kakvo se poluchikaplata beshe valnoobraznai sega ne moga da ia opravia niakoi moje li da mi obiasni kak stava fokosa



Тема Отговарям ти с удоволствиенови [re: KPETEH.]  
Автор X_Country (cyclist)
Публикувано11.09.01 10:53



Даже линк ще ти дам. Там са писали компетентни хора и се надявам да намериш отговор на въпроса си. Достатъчно интелигентен си.



Пожелавам ти приятно четене!


Wear your helmet! Bicycle safety is important!

Тема Центровка на каплитенови [re: Amatior]  
Автор X_Country (cyclist)
Публикувано11.09.01 11:47



Добре си оплескал нещата:) Вече поне ще си знаеш да не правиш така. Ако решиш да стягаш всички спици, трябва да ги стягаш равномерно, примерно по 1/2 или 1/4 оборот. И при такова стягане пак се получават отклонения, но лесно поправими. А ти сега кой знае какво си направил...
Центроването на капли си е сложна работа, но като и свикнеш е приятна. Доста калява нервите:)
Ще ти напиша как се прави, пък ти ако имаш и най-малки съмнения, че няма да успееш, по-добре потърси добър веломеханик.
И така, добре е да имаш някакво импровизирано стендче за изправяне на капли. Една стара вилка върши идеална работа, като и направиш няколко модификации. Ако нямаш стенд, става и на колелото.
Важно е да махнеш гумата, защото по-евтините гуми имат свойството да са криви и не може да разбереш дали гумата бие или каплата.
Ако каплата е много крива, разхлаби и спирачката, за да не закача. Между другото, гумичката на спирачката може да ти послужи и като ориентир затова, колко бие каплата наляво или надясно.
Аз се опасявам, че твоята капла не бие само странично ами и радиално, т.е. подскача нагоре надолу. Това при спиране няма да се усеща, но при каране не е приятно.
Първо центроваш каплата радиално. Това става по следния начин (пиша ти как да го направиш без някакъв специализиран стенд):
Както се разбрахме, гумата трябва да е махната. Обръщаш колелото и стягаш каплата на колелото в нормалното й положение. След това взимаш фулмастер или маркер и го държиш някъде неподвижен. Хубаво е да е подпрян някъде на рамката, за да не ти трепери ръката. Най-добре е да го сложиш на малката тръбичка зад средното движение, която съединява стойките на веригата. Взависимост от рамката, това място може и да е планката, на която се стяга стойка за подпиране.
След като си сложил маркера неподвижен, завърташ леко каплата и постепенно приближаваш. От един момент натам, маркера ще допре до шината и ще остави чертичка. Мястото, където е чертичката е по-отдалечено от главината => трябва да стегнеш спиците там. Тук тънкия номер е да хванеш, къде точно е центъра на отдалеченото от главината място. Ако го намериш, стягаш по една спица отляво и отдясно на центъра. Ако не го намерип, просто стягаш две спици, където маркера ти е оставил белег. Добре е да стягаш малко (примерно 1/2 оборот) като повториш стягането няколко пъти. Ако стягаш по много рискуваш да стегнеш повече от необходимото и после ще трябва да отвиваш. След стягане завърташ и гледаш какво си постигнал. Повтаряш номера с маркера и стягането докато си доволен от резултата.
Ако има места, които са по-близко до главината, спиците там се разхлабват малко. Тези места са лесно видими и не ти трябва маркер. Лошото е, че те обикновено се появяват в следствие на удар и само разхлабване на спиците не помага, но темата в момента е само за центровка и няма да засягаме повредите по шината.
Това е за радиалното биене. Правилно центрована шина не трябва да има повече от 1мм радиално биене. Малко е сложно, но се свиква бързо. Страничното биене се оправя по-лесно. Препоръчвам ти да се научиш първо как се оправя този вид биене и като понатрупаш опит да си правиш сам и радиалното.
Центроването става по следния начин:
Завърташ леко каплата и доближаваш маркера, този път странично, така че да пише върху стената на шината. Също е добре да го подпреш някъде. Стойките на веригата са идеални за тази цел. Калотките също могат да ти служат като ориентир, но с маркер е най-сигурно. И така, поставяш маркера от ляво (може и от дясно, няма значение) и завърташ. Където маркера остави чертичка, там шината е по вляво от главината => трябва да отпуснеш спиците от лявата страна и да стегнеш тези от дясната. Отпускаш и стягаш равномерно по 1/2 оборот. Ако е малко крива, може да минеш само със стягане на десните. По този начин, оправяш всички места, където маркера оставя черта при въртенето на каплата.
После минаваш отдясно и бележиш с маркера. Там са местата, където шината е по-вдясно от главината. Отпускаш десните спици и стягаш левите. Добре е да стягаш и отпускаш по две спици от всяка страна. Взависимост от отклонението, може да стягаш само една или повече, при по-крива шина.
Правиш тази центровка, докато ти допадне как се върти каплата.
Накрая завърташ каплата и слагаш маркера. Идеалния вариант е да прави плътна черта по цялата шина:) Това обаче е трудно достижимо. Максималното отклонение е 1 - 2, максимум 3мм. В крайна сметка, важно е калотките да не закачат шината, когато спирачката е регулирана в нормалното си работно положение.


Wear your helmet! Bicycle safety is important!


Тема Хе-хе, както си и знаех...нови [re: X_Country]  
Автор KPETEH. (ABuser, разсеян)
Публикувано11.09.01 18:37



...Че ще ми бутнеш някой линк, вместо сам да ми обясниш. Както и да е. Гледай си живота

Айде!


Тема Oки:)нови [re: KPETEH.]  
Автор X_Country (cyclist)
Публикувано11.09.01 19:19



Щом си рекъл, гледам го

P.S. Надявам се е имало полза от линка?


Wear your helmet! Bicycle safety is important!


Тема Re: Центровка на каплитенови [re: X_Country]  
Автор Amatior (nekadarnik)
Публикувано12.09.01 00:18



Ami az mai niama da ospeia ama se pak she opitam to ot opit glava ne boli "ush"pak veche ako ne uspeia triava da dam na niakoi maistor da vido ko she stane nai mnogo da kaje che ot tva poiche ne stava kaplaama kakto i da e iskam samo da ve pitam neshto deto mnoo ma machi ave mamka mu gadna niakoi chuval li e za takava marka kolala ESPERIAto daje i ne znam dali taka se pishe moito e tako va i kakto sigurno ste zabeliazali ne e mnoo v red to i az ne sam v red ama to e po zle ta moje li da mi kaje niakoi shto za kolelo sam si kupil



Тема Re: Oки:)нови [re: X_Country]  
Автор TheSaint (advanced user)
Публикувано12.09.01 11:31



Абе вие двамата (с Кретен), що не се понасяте?
Що не си стиснете ръцете и не се помирите?
И дватат сте ценни кадри, тъпо е да се карате...

П.П.: Знам, че не е моя работа, просто ми направи впечатление.

Join the freeride everybody!

Редактирано от TheSaint на 12.09.01 11:36.



Тема Абе незнам...нови [re: Amatior]  
Автор X_Country (cyclist)
Публикувано12.09.01 12:39



Едно време имаше OverTop модел Hesperia, обаче дали има такава марка колела, един бог знае:)

Wear your helmet! Bicycle safety is important!


Тема Хех:)нови [re: TheSaint]  
Автор X_Country (cyclist)
Публикувано12.09.01 12:46



Аз предлагам да си смениш ника с "Миротворецът" или "Синята каска" Второто даже е актуално и в областта на велосипедите Бъзикам се, дано не решиш, че и теб не понасям:)
И защо реши, че с КРЕТЕН не се понасяме?:) Гледай какъв любезен разговор си водим:) Обсъждаме си дерайльори, настройки, туй онуй:) Линкове си разменяме:)
Аз исках да му кажа, че не е прав за винтчетата, той пък като зейна, ехееееее:)
Айде стига съм се оправдавал, дай да си говориме за велосипеди!


Wear your helmet! Bicycle safety is important!


Тема Re: Абе незнам...нови [re: X_Country]  
Автор Amatior (nekadarnik)
Публикувано13.09.01 00:40



mi to moito ne e hesperia a e esperia ave s ena duma nachi nishto ne sam zemal taka li



Тема Re: Хех:)нови [re: X_Country]  
Автор TheSaint (advanced user)
Публикувано13.09.01 01:35



Ха ха, синя каска! Това ми хареса!
Моята е черна, но ще видя какво може да се направи по въпроса...

Join the freeride everybody!


Тема Mи има едни неща...нови [re: TheSaint]  
Автор X_Country (cyclist)
Публикувано13.09.01 12:42



... спрей ли им викаха... А ако си решил сериозно да правиш нещо по въпроса, това се прави много хубаво със самозалепващо PVC фолио за рекламни надписи. A пък от гледна точка на безопасността е най-добре да си с червена, оранжева или жълта каска:)

Wear your helmet! Bicycle safety is important!


Тема Re: Mи има едни неща...нови [re: X_Country]  
Автор XTR (ама на сън...)
Публикувано14.09.01 02:21



Като стана дума за безопастност... Някой да знае от къде могат да се намерят светлоотразителни ленти (от белите... като на полицията... напр.) Само че самозалепващи се.

I love My Bike :)
Ride Safe!™


Тема Re: Mи има едни неща...нови [re: XTR]  
Автор X_Country (cyclist)
Публикувано15.09.01 22:20



Знам един магазин, където има сравнително голям асортимент на такива самозалепващи PVC фолиа. Съвсем близо е до Новотела, на Централна гара. Тръгваш по локалното платно, където вървят 213, 305, 313 и караш все по него. Пропускаш завоя, където излизат на бул. Мария Луиза, продължаваш направо и гледаш само в дясно (е гледай и пътя де). На магазинчето мисля че пишеше "PVC фолио за рекламни надписи". Не съм сигурен, че там има такова нещо, но не пречи да се разходиш Ако имат, сигурно ще трябва да си вземеш най-малко един лист, който има такива размери, че можеш да се завиваш с него докато караш по тъмно:)

Wear your helmet! Bicycle safety is important!


Тема Re: Mи има едни неща...нови [re: X_Country]  
Автор Downhill (('~'))
Публикувано16.09.01 00:43



Е поне дупки за очите ще трябва да има :))))))

по-бързо, още по-бързо... изгорях


Тема Re: Mи има едни неща...нови [re: X_Country]  
Автор XTR (ама на сън...)
Публикувано16.09.01 08:28



Mersi.
Shte prowerq i shte dokladwam.

I love My Bike :)
Ride Safe!™


Тема edin pypros za optiga4aнови [re: Amatior]  
АвторKaskadjora (Нерегистриран)
Публикувано23.09.01 01:05



optiga4at mi e 6imano,mnogo trudno mi svalq i diga skorostite.ot kakvo moje da e i jiloto mi ne6to se e precakalo.oba4e mislq 4e ne e ot jiloto 6toto predi jiloto da se precaka pak imah takyv problem.




Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.