|
Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
Тема
|
Смазване на верига
|
|
Автор |
Spidercho (Audi Entusiast) |
Публикувано | 09.08.01 12:26 |
|
Смазвам веригата си с фино машино масло, но особено сега през лятото то се изпарява за по-малко от месец и тя започва да издава звук от триенето.
Кажете ми, моля ви, с какво да смазвам веригата и как да се сдобия с лубриканта.
Vorsprung durch Technik
| |
Тема
|
Re: Смазване на верига
[re: Spidercho]
|
|
Автор | Mastora (Нерегистриран) |
Публикувано | 09.08.01 14:03 |
|
ami Po princip verigata triabva da se smazva po 4esto.
Ako karash aktivno jelatelno e da si po4istvash i smazvash verigata pone vednash v sedmicata ili naj mnogo na 10 dena.To masloto ne sa izpariava, a se polepva prah po nego i to stava na kasha i posle pada ot verigata.Za zmazvane na verigi prodavat razni sprej4eta / kato naprimer WD40/ , no i s mashinno maslo stava , stiga da ne e mnogo gusto.
| |
|
Става и с масло за шевни машини. То е почти прозрачно и доста по рядко от машинното и прахоляка не се лепи толкова по веригата.
| |
Тема
|
Re: Смазване на верига
[re: Spidercho]
|
|
Автор |
ella (baikalka) |
Публикувано | 10.08.01 12:42 |
|
Като е станало дума за тва искам да питам.Преди време един приятел ми препоръча на Quilube-синтетичен лубрикант с Teflon.Ползвам го ве4е доста време и съм доволна от него и прах не лови много много,ама аз да си питам нещо по добро да ми препоръчате тва като свърши,или пак него да си ползвам,но наистина съм доволна
| |
Тема
|
Re: Смазване на верига
[re: Spidercho]
|
|
Автор |
XTR (ама на сън...) |
Публикувано | 11.08.01 15:28 |
|
За смазките послушай колегите и колежката , но най-важното е преди да сложиш каквато и да е смазка ДОБРЕ да почистиш веригата. Нямам предвид да я забършеш с някакъв парцал отгоре! Сваляш я измиваш я с разтворител за да се разтворят всякакви органични налепи и да изпадне финния прах (пясък) от триещите се повърхности. След това сушиш, смазваш отстраняваш излишната смазка, така че (в идеалния случай) веригата да е суха от външната страна.
Ако само слагаш смазка единствено помагаш на абразивните частици да се набутат по-навътре около нитовете. И съответно да си скапеш по-бързо веригата...
Ride Safe!
| |
|
Първо, искам да започна с това, че няма определен пробег в дни, часове или километри, на които да се маже веригата. Ако трябва ще се смазва след всяко каране. Зависи от терените, по които караш. При градско каране респ. по асфалтирани терени и при сухо време можеш да я караш по 10 - 15 дни. Тогава може да си позволиш също да я караш, докато не се появи шум. Все пак добре е да я мажеш и без да се появява шум.
Ако караш по тежки за веригата терени (кал, сняг, прах) е добре да я почистваш и смазваш след всяко каране.
Преди смазване е задължително да се промива. Промиването може да става със и без сваляне на веригата. Ако имаш инструментчето, с което се сваля, може да си я сваляш всеки път. Аз го имам, но я свалям само след тежки карания предимно зимата и когато е кално. Ако нямаш инструмент - забрави за сваляне:)
За промиването са ти необходими само 2 неща - разредител и стара четка за зъби. Като разредител е най-добре да ползваш газ за осветление (личен опит), но може да го замениш с АМВ или безоловен бензин. Евентуално може да ползваш Кореселин, обаче той не се отразява добре на четката - буквално пластмасата се втечнява и четката оплешивява за отрицателно време:)
И така - взимаш четчицата и изтъркваш всички прешлени от горната страна, после от долната. Може и обратното:) След тази операция веригата става почти като нова:) Взимаш един парцал и я избърсваш доколкото може. Целта е да е суха, но това е почти невъзможно:) За да не полееш цялото колело с газ е добре да увиеш с някаква хартия (вестник или амбалажна примерно) по местата на които ще тече.
След това смазваш и излиташ с 200 да караш:)
За смазките - финото машинно масло не е подходящо. Тази зима си правих експерименти с какви ли не смазки вкл. и това масло. Много е рядко и водата му вижда сметката за 5км. Друг недостатък - пръска. При по-високи обороти на въртене цялата задна шина и всички тръби около веригата стават на черни точки, които са особено гадни, ако колелото е светъл цвят.
Масло за шевни машини - без коментар:)
Масло за скоростни кутии и диференциали - ако ползваш масло, това е най-доброто. 80W90 е перфектно:) Гъсто е и не пръска. За мокро време е чудесно, при сухо привлича прах като магнит желязо:)
WD 40 - не е препоръчително за смазване. Има добри качества - почиства, предпазва от корозия и отблъсква влагата, но маже съвсем слабо и не е достатъчно за веригата.
STP Stop Squeaks - добро е при "мокро" каране, но при сухо събира много прах, защото е лепкаво. Трудно се почиства от веригата и плочите.
Buddy - добро спрейче. Не лепне, лесно се чисти. Одобрено е от военните стандарти на НАТО:) В момента ползвам него и съм доволен. На сухо е идеално, на мокро досега не съм го ползвал. Събира прах в границите на нормалното.
Масло Gist - малко по-добро от обикновено машинно масло. Прозрачно е, уж пригодено само за велосипедни вериги. Не си заслужава парите.
Спрей Gist - добро действие, но отново цената е по-височка. Има гадното свойство да лепне, както писах за STP. На сухо събира много прах, на мокро пък бързо спира да маже. Имало е случаи, когато излизам със смазана верига, отивам да карам и даже преди да съм се прибрал вкъщи веригата почва да се обажда. Става въпрос за доста екстремни условия за веригата, но все пак бързо спира да действа.
Грес Gist - отново прозрачна. Перфектното решение за сняг и кал. На сухо - не помисляй въобще за нея:) Събира толкова прах, че колелото става 2кг по-тежко:)
Ползвал съм и други смазки - някакъв зелен италиански спрей от Веломания. Лепне яко и не смазва хубаво. Един приятел пък кара кросарка и веднъж си пръснах от неговия спрей Valvoline - останах безмълвен! Просто перфектно. Издържа на всякакви зверски изпитания. Дори след 3 кални спускания веригата се държи като нова, не шуми, не скърца и превключва перфектно. Казаха ми, че на пл. "Македония" имало магазин на Valvoline и след като се върна в София там ще е първото място където ще отида:)
Смазките Gist се продават във Веломания, WD 40 можеш да си купиш почти от всеки магазин за автоаксесоари, автокозметика и т.н., Buddy се продава в Метро, а пък STP има на бензиностанцията на Cyclon до Булвария в Люлин.
За зимата също е хубаво да си купиш спрей, който разтваря ръжда. Ползва се за стари болтове и всякакви ръждясали панти, инструменти и други глупости. Прониква много добре навсякъде. Продава се във всеки автомагазин. Аз го ползвам, когато не мога да почистя веригата непосредствено след карането. Тогава калта или водата съхне на нея и тя става златиста на места. Пръскаш с този спрей след почистване. Чакаш малко да подейства и да му се изпари разредителя и смазваш.
Това е:) Успех с мазането и карането:)
Wear your helmet! Bicycle safety is important!
| |
Тема
|
Re: Това ми е любимата тема:)
[re: X_Country]
|
|
Автор |
TheSaint (advanced user) |
Публикувано | 12.08.01 13:02 |
|
Пак ни смая! 
Благодаря за изчерпателното инфо.!
Join the freeride everybody!
| |
|
Моля, моля:)
Това е то лошото време - вместо да изтягам на плажа, аз пиша за смазки:) И това, ако е живот:)
Wear your helmet! Bicycle safety is important!
| |
|
Хич не си за оплакване, аз се пържа в София и няма изгледи да се топна в морето. 
Join the freeride everybody!
| |
|
Впечатлен съм! Ако се разровя из постингите, сигурно ще се събере материал за сериозна книга. Направо се чудя как може толкова много да разбираш  
по-бързо, още по-бързо... изгорях
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
|
|
|