|
Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
Тема
|
Проблем ли е ...
|
|
Автор |
josarjan (новак) |
Публикувано | 08.08.01 11:17 |
|
Здравейте,
искам да ви попитам нещо:
Значи като карам и се чува едно "претракване" като въртя педалите. При това си е съвсем ритмично - всеки път като левия педал стигне до някакво положение и се чува някакво "трак". Колелото е съвсем ново (2 дена) и отначало не бяха добре настроени скоростите (не знам каква е точната терминология) - като превключвах предните скорости на 3 (най-големия венец), трябваше да понатисна още малко за да превключи. При това след това веригата опираше в "не-знам как се казва това дето я избутва". Аз си поопънах малко жилото и това се оправи.
Ама остана това претракване като въртя педалите.
От какво може да е? Нормално ли е?
| |
|
о, не знам какво е при теб, но и аз се бях побъркала от някакъв странен звук от задното ми колело и се мъчех като кьорав дявол за разбира какво му стана ... и знаеш ли какво се оказа? имало там на гумата някаква лепенка, тя се поотлепила и при движение се пляска в желязото ...
твойто по ми прилича на някакъв проблем при смяната на скоростите, аз като не го направя добре и веригата не легне гладко също трака ...
важно е да се прекопава и полива редовно
| |
|
И това как може да се оправи. В смисъл, че скоростите се превключват - веригата си отива където трябва. Ако не ляга добре, къде е проблема - зъбчатките, веригата или някъде другаде?
| |
Тема
|
Ta znachi...
[re: josarjan]
|
|
Автор | arkadashko (Нерегистриран) |
Публикувано | 08.08.01 11:46 |
|
...vij si pedalite, dali mogat da se mahat kapachkite na samite pedali det sa otsrani. Off, may ne sam yasen?!? Abe pedalite (plastmasovi ili ne, si imat lageri ot vatre za da mogat da se vartiat svobodno okolo osta si, ta problema moje i ot tam da e - prosto triabva da se smajat lagerite, a tova stava kato se mahne kapachicata ot strani na pedala i se napraska sas smazvash prey vatre. Takviz ti mi raboti. Ako e ot tova - niama strashno.
Ayde - bereket!
| |
|
Вероятно е лагер, който не е смазан или е дефектен. Определи дали шума идва от педала или от средната ос на колелеото, към която са прикрепени двата курбела (стоманените пръчки, които всички наричат педали).
Vorsprung durch Technik
| |
|
Опаа,
разбрах какъв му е проблема. Ама първо - БЛАГОДАРЯ за отговорите.
Като съм си настройвал скоростите (става дума за предните) и като дам на последната, това дето избутва веригата (как се казва? това ли е преден депласьор?) отива прекалено навън и се търка във курбела, т.е. като минава от там курбела и се чува тракането.
Сега го нагласих да не ходи толкова навън - нагласих го от жилото (отпуснах го). Там двете болтчета за това ли са - да го ограничават колко навън и навътре да ходи депласьора?
Обаче остава един проблем - за да превключа на най-външната предна зъбчатка, трябва да понатисна малко повече (при което ако курбела е там, пак ще изтрака в този момент).
Дали е удачно малко да поизкривя долната част на депласьора, така че да не опира? Или има друго решение?
| |
|
... а може би цялата работа идва от това, че ползваш неподходящи комбинации на зъбните колела - например преден малък - заден малък, преден голям - заден малък. Така се усуква веригата и един ден може да заприлича на моята в сегашното и състояние...(то не се дължи точно на това, ами и на недобра поддръжка, ама )
по-бързо, още по-бързо... изгорях
| |
|
Не е това - за това си ме предупредиха, пък и аз си имах едно на ум.
В смисъл че това се получава примерно:
преден - 2 (средна зъбчатка, те са 3 - най-голямата е 3)
заден - 6 (тук имаме 8 - най-малкото е 8)
и в този момент искам да мина на предния на 3 (и съответно от там на 7, 8 отзад)
За да стане това просто трябва да понатисна малко повече. Пък и тогава нали ти казвам - депласьора излиза малко навън (би опрял в курбела, ако е там).
Идеята е, че това е само долната му част, която май има възможност малко да се поизкриви (май няма да пречи на веригата).
Абе ще карам засега така - може по-нататък веригата и зъбчатките да "свикнат" едни с други и прехвърлянето да става по-лесно.
| |
|
Значи хората разправят, че всяко ново колело има период на улягане, през който чарковете се напасват един към друг. И в този период около 1 месец. Се появяват всякакви дребни тракания и припуквания. Колкото е по евтино колелото толкова повече са. Работата е там че трябва с времето да намаляват и изчезват, лошото е ако се усилват и увеличават тогава най-вероятно има нещо дефектно.
На предния депласъор можеш да му ограничиш хода навън като натегнеш леко едното от двете винтчета това, което е от външната страна. Само че може да не успяваш да превключваш на най-големия венец ако прекалиш. Трябва да намериш положение, в което хем да можеш да превключваш хем да не трака.
А можеш и да го изкривиш много лекичко с дебела отверка така че да не опира, само гледай да не го деформираш така че да не можеш въобще да превключваш.
Най-добре отиди да ти го регулират там откъдето си купил колелото. Успех.
Greet the Sacred Cow
| |
|
Ами в момента май си работи добре - курбела не опира, веригата не се търка и долу-горе превключва добре зъбчатките.
В събота, неделя като имам повече време ще видя - може още малко да го пристегна. Иначе това за винтчетата го знам - правил съм го на предното си колело.
Иначе се надявам колелото да е долу-горе добро (SCOTT - Kokomo пише на рамката, Shimano Alivio, V-Brakes, RST 321 TL е предния амортисьор - обикновен с пружини). Взех го от магазина на Kettler до Халите - ул."Г.Вашингтон".
И още веднъж - БЛАГОДАРЯ за съветите и помощта.
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
|
|
|