Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 03:48 09.06.24 
Хуманитарни науки
   >> Археология
Всички теми Следваща тема *Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | >> (покажи всички)
Тема frigijska azbuka/negramotni li sa bili trakite?нови  
Авторfrigo-trako (Нерегистриран)
Публикувано07.02.06 03:25

The Phrygian alphabet

History of the alphabet :

Once upon a time were the Phoenicians, Semitic people who wanted to transcribe their language in a written form. They elaborate a system which took in account only the consonants because, as Semites, they didn’t use vowels. They spread this new system across the Mediterranean, where they had some business to do.

But most of the people they met needed vowels. It’s in Cilicia, SE Turkey (nowadays in the Mersin area) where the first use of vowels are found. It is now accepted by the scholars that the Greeks went to seek for their alphabet there by a sea road and that the Phrygians also, but by a land road. After a first period of independent elaboration, the two people worked together and numerous exchanges can be seen. This is how the first inscriptions appears in the middle of the 8th c.

The Phrygian alphabet :

The Paleo-phrygian alphabet counts 19 letters. 17 appears in every area of Phrygia. They are similar to the Greek ones for the typography and their likely pronunciation. Two don’t appear in every region or their form varies.

Our understanding of the Phrygian :

We cannot understand the Phrygian but we can read it. The typography is close to the Greek one and we can assume that the letters are pronounced in the same way. The endings according to their function in the sentence are similar. Therefore we can read Phrygian and propose an order in the sentence but the signification is obscure. We need a bilingual dictionary to understand the meaning of the words.

Use of the Paleo-phrygian inscriptions :

They are mostly engraved on the rock-cut monuments. They are monumental inscriptions and certainly official. The message can not be understood but it’s important to note the occurrences of different words. For example, ‘Midas’ appears on the Midas Monument : what is his role ? King, god, priest ? Or someone else ?

Graffites are another kind of inscriptions. They mostly consist of only one word, certainly a person’s name expressing an ownership. Their historical value is not very consequent but they give some information on Phrygian anthroponyms (= names of person)

New Phrygian :

Neo-Phrygian appears in the 2-3rd c. AD, mostly on funerary steles. It is written like paleo-phrygian but transcribes or Greek or Phrygian stereotyped curse and protection spells.

Neo-Phrygian comes after some centuries of complete interruption of Phrygian writing. Did a tradition exist but didn’t leave any remains ?

Bibliography
The most important book on the old Phrygian alphabet is :

· Brixhe, C., Lejeune, M., Corpus d’inscriptions paléo-phrygiennes, IFEA, Editions Recherche sur les civilisations, Paris 1984.

Some other interesting books :

· Jeffery, L.H., The Local Scripts of archaic Greece, Oxford 1961.

· Lemaire, A., “L’écriture phénicienne en Cilicie et la diffusion des écritures alphabétiques”, C.Baurain, C.Bonnet, V.Krings (éds.), Phoinikeia Grammata, lire et écrire en Méditerranée, Actes du colloque de Liège, 15-18 novembre 1989, Société des études classiques, Naumur, 1991, p.133-136.

· Masson, O., “Anatolian languages”, CAH III/2, 1991, p. 666-676.

· Röllig, W., “L’alphabet”, V.Krings (éd.), La civilisation phénicienne et punique, manuel de recherche, E.J.Brill, Leiden, 1995, p.193-214.

http://www.phrygians.com/alphabet.html

Ima i mnogo drugi interesni ne6ta.Na men li4no mi napravi pe4atlenie,4e zaselvaneto na frigite v Aziq e okolo troqnskata vojna.
Ima po-kysno i grad Briq,v aziatska Miziq.Briq e 4isto trakijsko naimenovanie i duma i absolutno ne moje da byde sbyrkano s drug ezik.

Nito balkanskite,nito aziatskite trakijci sa bili negramotni,drevnite sa pisali na takava azbuka,koqto sa izu4avali ili poznavali,a te ne sa bili mnogo v minaloto.Ili sa variacii.Prosto pod nadpisite nikoj ne e pisal - az sym frigiec,finikiec,patagonec,kitaec.S mnogo,mnogo redki izklu4eniq.
Dnes sled pismo,pi6e6 li Ivan,bylgarin,ot Sofia,Bylgaria?Razbira se,4e ne.

Тема molekulqrna istoriq/poslednata ve4erq na car Midasнови [re: frigo-trako]  
Авторlubopitno (Нерегистриран)
Публикувано07.02.06 03:36

The last dinner of King Midas

After the excavations in the 1950s of the Midas Mound in Gordion where a lot of eating and drinking vessels were discovered, archaeologists and scientists of the Museum University of Pennsylvania found out what ate the Phrygians at the funerary meal of King Midas : they analyzed chemically the remains left in the bowls and reconstructed the whole meal.

“This marks the first partial reconstruction of an ancient feast based on molecular archaeology, rather than historical records or literature”, says Patrick E. McGovern, senior research scientist at the museum's Applied Science Center for Archaeology. It is true that this new technology offers a other view on Ancient History.

Diner menu as reconstructed by the ‘left-overs’

A eto i celiq link
http://www.phrygians.com/articles.html

Ne posmqh da go pusna predi,poneje 6te nastanat pak drazgi pomejdu vi,no e interesen.Anti-traki,traki-bylgari,elinisti-ziezisti,prabylgari,aaaaaaaaa

Тема Re: molekulqrna istoriq/poslednata ve4erq na car Midasнови [re: lubopitno]  
Авторi/snimki (Нерегистриран)
Публикувано07.02.06 03:58

A eto i nagledno

Vzaimootno6eniqta finiko-frigo-trako-elini,v koito osnovno vliqnie za azbukata izigravat finikijcite.

Тема Re: molekulqrna istoriq/poslednata ve4erq na car Midasнови [re: i/snimki]  
Авторi/snimki (Нерегистриран)
Публикувано07.02.06 04:26

O6te edna malka 4ast ostanki ot frigo-trako:

Тема Re:Тракия=Фригиянови [re: i/snimki]  
Автор ka.ra.ta. (непознат )
Публикувано07.02.06 11:27

Наистина има сходство с Източно родопските скални ниши... Интересно дали за фригийските паметници има някаква интерпретация, защото за нашите все още няма нищо сигурно; както сигурно знаете те се смятат или за погребални съоръжения, в които евентуално са се поставяли урните с праха на покойния, или за култови изсичания, свързани може би с почитането на слънцето...

Тема Re: frigijska azbuka/negramotni li sa bili trakite? [re: frigo-trako]  
Автор ka.ra.ta. (непознат )
Публикувано07.02.06 12:19

"Nito balkanskite,nito aziatskite trakijci sa bili negramotni" – от Древна Тракия са известни неприлично малко надписи, които дори са написани с гръцки букви - т.е. засега може с голяма доза сигурност да се смята, че траките са нямали собствена алфабетна азбука.

"Придържай се към фактите, думите ще дойдат сами."

Тема Re: frigijska azbuka/negramotni li sa bili trakite?нови [re: ka.ra.ta.]  
Авторne syvsem (Нерегистриран)
Публикувано07.02.06 13:28

Eto kakvo napisah Vzaimootno6eniqta finiko-frigo-trako-elini,v koito osnovno vliqnie za azbukata izigravat finikijcite.

Moje i da se postavi taka finiko-frigo-trako-elino-lidio(lidijci),pri koeto finikite sa izigrali glavnata rolq i vliqnie specialno za azbukata.Frigo-lidijci samo q doobrabotvat i konsumirat.Taka se rajda tozi variant na azbuka.
No opredeleno ne sa bili negramotni.

Тема Re: frigijska azbuka/negramotni li sa bili trakite?нови [re: ne syvsem]  
Авторtzadek37 (Нерегистриран)
Публикувано07.02.06 15:40

Какъв е смисъла да се напъваме да приписваме на траките собствена писменост. Те така или иначе са били велика култура ако съдим по архитектурните съоръжения, открити по нашите земи, датиращи отреди ремската инвазия. (тук зиези се обажда - "по принцип траки няма - само българи" :) ) Космологичните идеи на орфизма са били предавани в условията на устната традиция. Такова е положението и с много мистериални общества по света. Това за фригииците е много интересно, но паралелите с траките не са задължителни.

Тема Re:Тракия=Фригиянови [re: ka.ra.ta.]  
Авторaha (Нерегистриран)
Публикувано07.02.06 22:14

Tova edva li nqkoga 6te ni stane napylno qsno.Takiva izsi4aniq ima i na drugi mesta,dokolkoto si spomnqm,v Ispaniq naprimer.No,razbira se,ne e zadyljitelno zna4enieto im da e bilo edno i sy6to v razli4nite krai6ta.
Samo moje da gadaem.

Тема Re: frigijska azbuka/negramotni li sa bili trakite?нови [re: tzadek37]  
Авторi (Нерегистриран)
Публикувано07.02.06 22:32

Traki e ob6to naimenovanie na vsi4ki trakijski plemena,vklu4itelno i frigite.
Taka kakto ima vryzka kubratovi-kuberovi-asparuhovi i dr. bylgari,taka kakto elinite si broqt vseki elin,kojto se e razselil tuk-tam i drugi narodi i t.n.
I ne go pusnah,za da se izpokarvate,a naprotiv,da vidite,4e vseki e zaemal v opredelen period ot vreme svoeto dostojno mqsto,vklu4itelno i iz4eznalite traki.U4astvali sa vyv formiraneto na tazi azbuka i dylboko se symnqvam,4e sa bili negramotni,osobeno vis6ata klasa.
Za dne6no vreme ne govorq,poneje vsi4ki balkanski dyrjavi,bez izklu4eniq,kolkoto i da se tupat v gyrdite,sme na opa6kata na Evropa,za syjalenie.

Страници по тази тема: 1 | 2 | >> (покажи всички)
Всички темиСледваща тема*Кратък преглед
Клуб :  

Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.