Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 01:24 01.05.24 
Хуманитарни науки
   >> Археология
Всички теми Следваща тема *Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | >> (покажи всички)
Тема Сайтове за археологиянови  
Автор Dorian Gray (Crazy Dude)
Публикувано23.07.05 17:39

Кажете някои добри сайтове за археология. Български и чужди(на Английски).

Благодаря

Тема Re: Сайтове за археология [re: Dorian Gray]  
АвторPertinax (Нерегистриран)
Публикувано24.07.05 12:27

Priatelu, konkretezirai po to4no hronologi4eskia period i moge bi ste ti pomogna. No govorim za naukata arheologia, a ne za kriminalnoto imanqrstvo. Nali?

Тема Re: Сайтове за археологиянови [re: Pertinax]  
Публикувано24.07.05 12:32

Всичко до рухването на Римската Империя е добре дошло.
И имам предвид точно археология.
Никакви иманярски истории.

Тема Re: Сайтове за археологиянови [re: Dorian Gray]  
Автор: (Нерегистриран)
Публикувано28.07.05 22:12

Тема Re: Сайтове за археологиянови [re: :]  
АвторMилицa (Нерегистриран)
Публикувано28.07.05 23:24

http://www-groups.dcs.st-and.ac.uk/~history/Indexes/Babylonians.html
http://www.columbia.edu/cu/lweb/indiv/mideast/
http://news.nationalgeographic.com/news/archaeology.html
http://www.byzantium.ac.uk/frameset_byzlinks.htm

Ето няколко разхвърляни хронологически, ако решиш да специфизираш се обади.
Милица

Тема Re: Сайтове за археологиянови [re: Mилицa]  
Публикувано29.07.05 20:09

Благодаря ти Милица.

Интересува ме Близкия Изток, северна Африка и Балканите до Римската Империя.

ПП Оня ден ходя до един колега от Бомбой (Индия) за нещо си и човека пуска музика на Windmpa докато гледаме нещо. По едно време поглеждам да видя каква музика има и забелязвам думата "мусафир". Направи ми голямо впечатление, защото в моя диалект има такава дума и означава "гост". Викам му на тоя пич "абе тая дума да не означава гост". За всеобща изненада на неговия език също означава "гост", а също и "пътник"!!!

Тема Re: Сайтове за археологиянови [re: Dorian Gray]  
АвторMилицa (Нерегистриран)
Публикувано29.07.05 20:57

За нищо.
Специално близкия изток ми е любима тема. Ето какво изрових от посещавани сайтове, ще помисля за други:

http://www.bib-arch.org/bswbOOossuary.html

http://www.usc.edu/dept/LAS/wsrp/educational_site/dead_sea_scrolls/

http://petra-archaeology.com/

Имаше документален филм за една песен, като в различни варианти тя е популярна в България, Гърция, Турция, Македония, Сърбия и пр. И всички националности твърдят, че тя е тяхна с уникални ритми... Аз пък открих подозрителна прилика на тази песен с еврейския химн :) Та не се учудвам и за тази дума...
Ок, дано сайтовете да са от помощ, ако се присетя нещо допълнително ще ти го пост- на.
Милица

Тема Re: Сайтове за археологиянови [re: Mилицa]  
Автори (Нерегистриран)
Публикувано30.07.05 13:07

Всеки пита по не6то,та и аz.Може6 ли да ми каже6 не6то zа стъклената глаzура с която са покривали стените във Вавилон?Много ме интересува.Кога,как,мерки,състав..................

Тема Re: Сайтове за археологиянови [re: и]  
Автор militsa_danova (непознат )
Публикувано30.07.05 17:23

It was possible to reconstruct ancient Babylon’s Processional Way and the connected Ishtar Gate from the blue glazed tile walls and fragments found in the sands of Iraq. By agreement with government authorities, sufficient artifacts were allowed to leave the country for the massive reconstruction effort. The exhibit that visitors marvel at today came into being in the 1930s, after years of painstaking work.

Along the Processional Way, used annually by the Babylonians in their springtime New Year Festival, fierce-looking lions decorated the walls. Symbols of the goddess Ishtar, the lions were a constant reminder to the Babylonians of the deity they worshiped as mistress of heaven, goddess of love and protectress of the army. The New Year Festival celebrated among others the chief god, Marduk (also known as Bel), and Nabu, the god of scribes and writing. Marduk was central as god of the city and of fertility, and provider of eternal life.

The Ishtar Gate guarded the approach to a 90-meter stepped tower, or ziggurat, crowned by a temple to Marduk. As was the case with the earlier biblical Tower of Babel (Greek, Babylon), its builders had the idea of challenging heaven itself.

Still speaking to us today, Nebuchadnezzar’s father, Nabopolassar, founder of the Neo-Babylonian Empire, states in an inscription at the site of the ziggurat: “Once . . . I had subdued Assyria at the behest of [the gods] Nabu and Marduk, who love my kingship, . . . Marduk, my Lord, ordered me to secure the foundation of Etemenanki, the Ziggurat of Babylon which before my time had gone into disrepair, on the bottom of the construction pit [literally “breast of the netherworld”] and to let its summit vie with the heavens.”

On the walls of the Ishtar Gate were serpentlike dragons representing Marduk, and wild bulls symbolizing Adad, the weather god. A cuneiform inscription from Nebuchadnezzar, also found at the excavation site, reads in part: “Nebuchadnezzar, King of Babylon, the pious prince appointed by the will of Marduk, the highest priestly prince, beloved of Nabu, of prudent deliberation, who has learned to embrace wisdom, who fathomed Their [Marduk and Nabu’s] godly being and pays reverence to Their Majesty . . . the firstborn son of Nabopolassar, the King of Babylon, am I. . . .

“I pulled down these gates and laid their foundations at the water table with asphalt and bricks and had them made of bricks with blue stone on which wonderful bulls and dragons were depicted. I covered their roofs by laying majestic cedars lengthwise over them. I fixed doors of cedar wood adorned with bronze at all the gate openings. I placed wild bulls and ferocious dragons in the gateways and thus adorned them with luxurious splendor so that mankind might gaze on them in wonder.”

Милица

Тема ANTIQUESнови [re: Dorian Gray]  
Авторantex (Нерегистриран)
Публикувано31.07.05 21:02

ANTIQUES - ПОРТАЛ КЪМ ДРЕВНОСТТА

Страници по тази тема: 1 | 2 | >> (покажи всички)
Всички темиСледваща тема*Кратък преглед
Клуб :  

Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.