|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | (покажи всички)
Тема
|
"Стааари дрехи купуваааам!":)
[re: deLake]
|
|
Автор |
Rusticus () |
Публикувано | 12.06.06 21:49 |
|
"Стааари дрехи купуваааам!":)
Това със "старите" дрехи почва да става малко досадно!:)
О.К., да приемем, че гр. Но 39 не е царски, какво остава?
Севастократор или Деспот (второто е по-вероятно за 14 век).
Да, ама и това не става!
Известно е, още от "началните kласове", че титлите на Севастократора и Деспота се дават на най-приближените хора на царя, най-често преки негови роднини, като също така е известно, че те не се наследяват - т.е. синът на един Севастократор (Деспот) е само негов син и толкова!
При самата "промоция" на съответното лице му се връчва и полагащата му се "дреха" и др. "атрибути", в тон с "модата" на епохата а също и в тон с "дрехите" на царя!
Като умре, естествено го погребват с въпросната "дреха".
Горе-долу като в армията , погребан с "пълно парадно облекло"!
Т.е. няма как внук или правнук да бъде погребан с "генералският мундир" на дядо( прадядо )(при това даден не от "сегашният" владетел - ужас!:)) си, а самият той да е с ранг "полковник", примерно.
Именно поради тази причина не е логична версията за "старите дрехи".
Иначе казано, вероятността Севастократор или Деспот да е погребан в 14в. с дреха, изработена в началото на 13в. клони към нула.
Извод: точно този факт насочва също към по-ранна дата на погребаният в гр. Но 39 - началото на 13в.!
Пак трябва да се каже, църковните "дрехи" са съвсем друг случай както и реликви като тези на Константин Велики и т.н.
| |
|
Спомените на баба Мария!
Интересен поглед към "методиката" на копането ни дава един участник от друг форум - "танкиста от Xaрков" от 12-11-2004, 16:38.
Това би отговорило на някои логични въпроси на "публиката".:))
(Като например този, че са "били почнали да копаят(през средните векове!) за друг гроб, ама са се натъкнали на погребението и т.н.")
| |
|
Ако се вярва на летописците разрушителни земетресения е имало на:
1. 13 февруари 1196 г.
2. 10 май 1230 г.
3. 2 март 1354 г.
Турист
| |
Тема
|
св. Паисий в своята История пише, че Калоян е бил.
[re: deLake]
|
|
Автор |
Typиcт () |
Публикувано | 03.09.06 00:14 |
|
това, къде точно в Историята го пише, не можах да го открия
Турист
| |
Тема
|
Погребението на Григорий Бакуриани
[re: tukidid]
|
|
Автор |
Typиcт () |
Публикувано | 03.09.06 00:35 |
|
вероятно е извършено в съборната черква, което е завещано в прав текст в Типика на манастира: "да основа един прекрасен храм и около него убежище за монаси и в него гробница за успокояване на грешните ми кости"
Турист
| |
|
Интересно четиво:
"Системните археологически проучвания започват през 1969 г. Извънредно голям интерес предизвиква откритото през октомври 1972 г. Калояново погребение. То е на мъж, висок около 1,9 м, в богато войнско облекло, украсено със сложна шевица с вплетена златна сърма и бисери, на ръката със запазен масивен златен пръстен печат, тежащ 61,1 г, на който има хералдично изображение на барс и надпис в негатив: "Калоянов пръстен". Със същия хералдичен знак през 1981 г. бе открит и печат - неопровержимо доказателство за гербовия знак на българите при Асеновци.
Проучването на манастирския комплекс "Великата лавра" е завършено. Изяснена е сложната укрепителна система на средновековния град. Определена е последователноста на строежите, които започват от XI в. Получен е нов материал в подкрепа на тезата за пръстена на цар Калоян - на мерени са много латински имитативи и е открит цял некропол, свързан с манастира, който е строен преди Иван Асен II. Едновременно с археологическите разкопки са направени и проучвания за реставрация от архитектите Теофилов, Левтеров, Кузупов и Лозанов. В момента църквата се възстановява, като се очаква през 2005 г. да бъде отворена за посещения."
| |
Тема
|
Re: гроб N 39 в Църквата Св.40 Мъченици
[re: latani]
|
|
Автор | пpeминaвaщ (Нерегистриран) |
Публикувано | 27.10.06 23:55 |
|
То хубаво, ама като ползва човек терминология, поне правилно да я ползва. "Скарамангион" се казва пурпурната одежда на човека.
| |
Тема
|
Re: Спомените на баба Мария!:))
[re: Rusticus]
|
|
Автор | пpeминaвaщ (Нерегистриран) |
Публикувано | 28.10.06 00:05 |
|
Rusticus, не четеш внимателно ти. Има много начини човек да бъде погребан с дрехите на дядо си, генерала. За твое сведение Иван Драгушин, синът на деспот Елтимир и дъщерята на цар Смилец (Мария) е изобразен в църквата "Св. Георги" в пълен деспотски орнат. Той деспот не е бил и значи е изрисуван (а възможно и погребан) в костюма на баща си - деспот Елтимир. Особено като се знае, че е имал само една дъщеря и следователно с него е прекъсвала кръвната линия. Така че има, има такива случаи....
| |
|
Четене му е майката!:))Малко да те разочаровам - виж защо Стефан Душан нарича Мария "матер царства ми"!. Това обяснява и титлата на Драгушин -"политически емигрант".Чети, полезно е!:)
| |
Тема
|
...за останалите, дето "немат нерви" да четат.
[re: Rusticus]
|
|
Автор |
Rusticus () |
Публикувано | 02.11.06 18:59 |
|
Пояснение за останалите, дето "немат нерви" да четат.
Накратко:
Родна мaйка на сръбският цар Стефан Душан(1331-1355, цар от 1346) е Теодора, дъщеря на българският цар Смилец(1292-1298) и сестра на Мария!.
По такъв начин Иван Драгушин се явява "сестрин син". Очевидно Мария е емигрирала в Сърбия заедно с Иван Драгушин и се е ползвала с голямо уважение в двора на Стефан Душан, за да се стигне до там, че да я нарече "матер царства ми"!?(Теодора е починала вече по това време).При това положение е нормално Иван Драгушин да е в "пълен деспотски орнат", като "брат" на царя (сръбският).(Така де, няма да се излагаме с разни "бедни роднини"!:)))
Това положение е сравнимо с това на севастократор Калоян, ктитор на Боянската църква, който е "братовчед царев".
"Така че няма, няма такива случаи....":)
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | (покажи всички)
|
|
|