Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 21:26 24.04.24 
Автомобили
   >> Автомобилни газови уредби
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
Тема Оптимизация за работа само на газ.  
Автор JohnFound (asm32 developer)
Публикувано20.06.05 09:09



Здравейте.
В момента правя основен ремонт на двигателя. ( Пежо XU92C - 1905см3, карбуратор ).
Реших да премахна цялата бензинова уредба и да оптимизирам двигателя само за работа на газ.

Според вас, какви промени следва да се направят за да се постигне максимално КПД и мощност?

Всякакви промени се допускат, тъй като ремонта ще е цялостен - ще се разглоби двигателя до последното винтче. Като прост пример - смятам да премахна целият карбуратор като оставя само дроселната клапа и смесителя.

Поздрави.



Тема Re: Оптимизация за работа само на газ.нови [re: JohnFound]  
Автордaнчo (Нерегистриран)
Публикувано20.06.05 09:55



а когато сняг забръска що ще правиш ти зимъска-ще видиш голям зор,испарителя замръзва,като е студено и ти сипят кофти газ , не пали,кажи какво ти пречи тоз карбуратор,зимата разхода се качва и не е зле да имаш някой лирър в резервоара ако ти свърши газта.не познавам толкоз смели хора
дето сами си махат бензина,виж такива таксиджий с изгоряла бензинова помпа,и като дойдат студовете,взимат по едно двулитрово шише с гореща вода и на тъка струя в/у изпарителя познавам,па след като я запали ,стой 10
минути на място да загрее,щот като загасне и няма палене.не мисля че ще видиш голям хаир като махнеш карбуратора от гледна точка на мощност,пак ще трябва да сложиш някакъв смесител(плочка),пак ще намалиш диаметъра,трябва да мислиш за нещо като смукач, да ти държи по високи обороти( на пежото май беше автоматичен...)докато е студена, трябва да
измислиш по какъв начин да закрепиш въздухопровода на въз. филтър...
това са нещата които ми хрумаха за 10 минути,а ако се замисля



Тема Re: Оптимизация за работа само на газ.нови [re: дaнчo]  
Автор JohnFound (asm32 developer)
Публикувано20.06.05 10:26



а когато сняг забръска що ще правиш ти зимъска

А, ще има електрическо отопление на изпарителя. Евентуално, сонда от газовата фаза на резервуара. Не мисля че ще има проблем през зимата.



Тема Re: Оптимизация за работа само на газ.нови [re: JohnFound]  
Автордaнчo (Нерегистриран)
Публикувано20.06.05 10:43



тва за газовата от бутилката ми хареса,имаше теми преди време за проблеми
от това че газта от бутилката не идва течна,повишен разход,обледеняване на бутилка.виждам че си ентусиаст,карай да видим какво ще стане и защо трябва да си усложняваме живота с ел. подгрев на изпариреля,когато и акумулатора се мъчи в кучия студ......



Тема Re: Оптимизация за работа само на газ.нови [re: дaнчo]  
Автор JohnFound (asm32 developer)
Публикувано20.06.05 10:58



Това за обледеняването на бутилката е само ако постоянно черпиш от газовата фаза - защото течната газ започва да кипи и охлажда бутилката. Колкото да запали и да затопли малко двигателя няма проблеми. Тогава и обледеняването на изпарителя се изключва напълно, защото няма изпаряване. А електрическото отопление може да се окаже не толкова натоварващо за акумулатора - не забравяй, че и карбураторите имат отопление и проблеми с паленето на студено.
Ако въртиш стартера 5 минути, определено акумулатора ще се изтощи повече.



Тема Re: Оптимизация за работа само на газ.нови [re: JohnFound]  
Авторpeshehodec (Нерегистриран)
Публикувано20.06.05 12:05



Това за което се сещам е да шлайфаш главата, за да намалиш компресията. Понеже газта е с по-високо октаново число, ще се отрази добре на работата на газ, но на бензин може да ти тропа аванса или да се наложи да го караш с А98. Но като си решил да не сипваш бензин - нямаш проблем. И на мен ми е интересно каквои още промени трябва да се направят.



Тема Re: Оптимизация за работа само на газ.нови [re: peshehodec]  
Автор JohnFound (asm32 developer)
Публикувано20.06.05 12:14



Това за което се сещам е да шлайфаш главата, за да намалиш компресията.

Всъщност да увелича компресията - предполагам грешка на езика (пръстите де )
Това и аз си го мислех. Въпросът е колко да увеличавам (сега е 9 по спецификацията на двигателя) и как се изчислява колко да се шлифова главата/блока за постигане на търсената компресия.



Тема Re: Оптимизация за работа само на газ.нови [re: JohnFound]  
Автор Vili_Hristov (Mazda 626,Gaz24)
Публикувано20.06.05 13:36



Това за което се сещам е да шлайфаш главата, за да намалиш компресията.
Всъщност да увелича компресията - предполагам грешка на езика (пръстите де)


Eдно пояснение, не трябва ли да се увеличи степента на сгъстяване? Виж формата на горивната камера, челото на буталото, има ли предпоставки за удряне на клапаните. Ако може да се постигне 10:1 ще бъде много по-добре.
Всмукателните ти колектори пластмасове ли са, ако не са една полировка и напасване на отворите ще им дойде много добре.



Тема Re: Оптимизация за работа само на газ.нови [re: JohnFound]  
Автор Ascona83 (бедствие !!!)
Публикувано20.06.05 14:21



Не съм съгласен с твърдението че когато черпиш от газовата фаза в бутилката няма да замръзва изпарителя:
защото каквато и фаза да черпиш от бутилката там налягането е доста по високо от това в изпарителя, който в този, а и в конвенционалния случай си е един редуцир на налягане, а където има пад на налягане има охлаждане.
Друго мога да кажа че имам аскона с 1.6 карбураторен двигател без бензинова помпа и с откачен бензинов резервоар, та тази кола си палеше без никакъв проблем на -19(минус 19) градуса без да замръзва нищо!!! Газ само и единствено от ОМВ и ЛукОил съм наливал!!! Рядко от Шел но не бях доволен как върви и не съм я карал зимата!!!

Наведи главата защото прелитам ниско с асконата !!!


Тема Re: Оптимизация за работа само на газ.нови [re: JohnFound]  
Автор ШkoдaМодератор (Speedster)
Публикувано20.06.05 14:53



Най-напред се консултирай с познавачи на този двигател, дали е разрешено да се сваля от главата.....Доста автомобили има, на които е абсолютно забранено да се сваля дори десета от мм....



Тема Re: Оптимизация за работа само на газ.нови [re: дaнчo]  
Автор ШkoдaМодератор (Speedster)
Публикувано20.06.05 15:02



Да имаш бензин си е хубава работа. Пък макар и като мен само 2-3 литра в една тубичка!
Само не бъркай нещата, моля те! Ти така си го описал, че едва ли не е невъзможно каране само на газ!
Че аз така навъртях над половин милион километра - само на газ, без резервоар, без помпа......
Палил съм и при минус 20 градуса. Ако не знаеш, да те светна: газта при тази температура има мнооооого повече летливост от бензина! А тази, Пенкината че като изгаси няма да запали - ами ако всичко ти е наред и не започнеш да форсираш пред блока или в гаража, както прави обикновено българина та да загрее по-бързо, тя просто няма да угасне.
Никога, ама никога не съм чакал на място повече от 2-3 минути на смукач и обороти около 1500-2000 - тъкмо докато си изчистя снега, докато си отворя вратата на гаража и...тръгвам! Внимателно, без форсаж, на първа, после на втора и така...след около 1 000 м вече съм на 5-та, а температурата на двигателя е "отлепила" от 40-те.....
Да не пропусна - изпарител - Ланди



Тема Re: Оптимизация за работа само на газ.нови [re: Шkoдa]  
Автор JohnFound (asm32 developer)
Публикувано20.06.05 16:31



Ами според мене няма някаква пречка. Дълбочината на горивната камера ми се струва достатъчно голяма, хода на буталата е голям - 88мм (тоест приблизително при степен на компресия 9 излиза височина на горивната камера 11мм) хода на клапаните е 10мм - ако сваля размера даже с 1 мм буталата няма да ударят клапаните дори и при скъсване на ангренажния ремък. При нормална работа пък съвсем.
А колко може да се вдига компресията при пропан-бутан?
Съвсем тъпо изчислявайки (изобщо не знам дали е точно, защото не взимам предвид факта, че сечението на горивната камера не е цилиндрична а е с формата на "D") при сваляне с 1мм ще се получи компресия: 9.8



Тема Re: Оптимизация за работа само на газ.нови [re: JohnFound]  
Автор ШkoдaМодератор (Speedster)
Публикувано20.06.05 21:37



Въпроса не е само дали ще опрат буталата в клапаните. Много от главите имат конструкция, която не позволява да се "изправят". В такъв смисъл ти подхвърлих тази тема!



Тема Re: Оптимизация за работа само на газ.нови [re: JohnFound]  
Автор Любитeл (Лукав Благинар)
Публикувано21.06.05 06:03



Аз поради кривина на главата и на блока малко от сгъстяване 9.2 станах на 10 и субективно нещата се влошиха (уж мерих нещо, но грешката е голяма и затова не твърдя, че е по-зле със сигурност) Мисля че трябва и други работи да се сменят че да е по-добре, най-малко разпределителен вал ...

Редактирано от Любитeл на 21.06.05 06:07.



Тема Re: Оптимизация за работа само на газ.нови [re: Любитeл]  
Автор JohnFound (asm32 developer)
Публикувано21.06.05 08:55



Мисля че трябва и други работи да се сменят че да е по-добре, най-малко разпределителен вал ...

Хм, не виждам какво общо има компресията с газоразпределението. По-скоро трябва да си провериш изпреварването на запалването и корекцията му при различни обороти.



Тема Re: Оптимизация за работа само на газ.нови [re: Шkoдa]  
Автор JohnFound (asm32 developer)
Публикувано21.06.05 14:00



Въпроса не е само дали ще опрат буталата в клапаните. Много от главите имат конструкция, която не позволява да се "изправят". В такъв смисъл ти подхвърлих тази тема!

Ами след известно проучване, смятам, че принципно няма проблем да се свали малко размера на главата.
Въпросът е колко точно? Има ли данни каква компресия е най-оптимална за работа с пропан-бутан?



Тема Re: Оптимизация за работа само на газ.нови [re: JohnFound]  
Автор PRR (Stranen)
Публикувано21.06.05 16:52





Nadiawam se towa da ti pomogne. Mislia che pri towa polovenie niama da e nuvno da promeniash stepenta na sgastiawane. Imaj predwid che kachwajki sgastiawaneto kachwash moshnostta a ot tam ne e iasno dali wsichko po werigata shte izdarvi (sk. kutia, poluoski i t.n.)

Pozdrawi i uspeh.



Тема Re: Оптимизация за работа само на газ.нови [re: PRR]  
Автор JohnFound (asm32 developer)
Публикувано21.06.05 19:56



Благодаря.
Статията е интересна, макар и малко странна...
Това което се твърди е, че изпреварването на запалването трябва да се увеличава плавно от -4° до -25° когато оборотите се променят от 200 до 2000 (с това съм съгласен разбира се) и че трябва да се фиксира на около -25° при обороти над 2000. В други статии съм чел че максимума на налягането трябва да бъде на около +14..+25°, за постигане на максимално КПД - да приемем +20°.
Но от -25° до +20° при 2000 об/м е 3,75ms време. При 5000 об/м същите 45° ще са вече 1,5ms - излиза, че газта трябва да гори повече от 2 пъти по-бързо при 5000 об/мин отколкото при 2000об/м?
Някой знае ли на какво се дължи този ефект?



Тема Re: Оптимизация за работа само на газ.нови [re: JohnFound]  
Автор PRR (Stranen)
Публикувано22.06.05 18:27



Mislia che si se obarkal . Tuk na grafikata e pokazano PREDWARENIETO, t.e. ne e ot -25 do +20 a e ot 25 da minesh na 20.....
W tozi red na misli se okazwa che pri 0 oborota predwarenieto za gaz i benzin e edno i sashto (na grafikata sa zaedno). Mevdu 1000 i 2000 oborota za gazta e neobhodimo po-goliamo predwarenie (towa koeto se prawi s razni dvadvi kato Jetro). Nad 2500 oborota se okazwa che predwarenieto za gaz triabwa da e po-malko ot towa za benzin (predpolagam che prichinata e w zagriawaneto na gazta pri swiwaneto i. sashtoto neshto move bi e po-malko chuwstwitelno pri benzin.... prosto predpolovenie).
W krajna smetka se okazwa che predwarenieto triabwa maksimum da se izmeni s 10 gradusa w chasta nad 3000 oborota.....

Lichnite mi nabluidenia potwarvdawat tazi kriwa. W smisal che na niski i sredni oboroti kolata nabira mnogo dobre. Wiv neshtata ne sa dobre pri wisokite. Pri towa ne ot bedna smes (prowereno....)!

Pozdrawi




Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.