Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 06:10 28.06.24 
Професионални
   >> Реклама
*Кратък преглед

Тема Какво става в БНТ ???нови  
АвторДparият зpитeл (Нерегистриран)
Публикувано27.08.02 10:29



БНТ се разплаща с проценти от рекламните си приходи

Държавната телевизия купува софтуер и предлага рекламно време

Велислава ПОПОВА

БНТ ще се разплаща с процент от приходите си от реклама за покупката на софтуер за дирекция „Маркетинг и реклама“. Ако доставчикът предпочете, може да получи дължимите суми и в рекламно време. Срещу заплащането с рекламни приходи БНТ получава интегрирана система за телевизионен маркетинг. Тези условия са заложени в договор между държавната телевизия и избрана фирма и ще важат поне през следващите три години.
Схемата за заплащането е публично обяснена в Регистъра за обществените поръчки: „Цената по договора се определя като процент от нетните обеми на стойността на всички сделки за продажба на рекламно време, привличане на спонсори и телевизионен пазар, ефективно обслужени от системата до изтичане на тригодишния период на поддръжка на системата. Размерът на дължимите суми е 3% годишно... Срещу дължимите суми изпълнителят има право да ползва рекламно време в програмата на БНТ.“ Груба сметка показва, че ако за 2002 г. чистите рекламни инвестиции в БНТ са например 20 млн. лева, за софтуера ще бъдат заплатени около 600 000 лева.
Ако през 2003 г. приходите на БНТ паднат например на 15 млн. лева - 450 000 лева от тях са за фирмата, внедрила софтуерните продукти.
Ако през 2004 г. се повишат до 25 млн. лева - цената е 750 000 лева. Реалната цена на интегрираната система не е ясна, но едва ли надвишава тези стойности. Доставчик на софтуера е частна фирма, за която е трудно да се приеме, че би работила на загуба в полза на държавната телевизия. Не е ясно и защо е заложено ценообразуване, според което всяка година ще се заплаща като за нова система.
Сделката, която изглежда изгодна само за фирмата доставчик, е подписана от генералния директор Кирил Гоцев, шефа на дирекция „Маркетинг и реклама“ Асен Попов и финансовия директор Светла Милева.

Печелившата фирма

Договорът за „проектиране, реализация, внедряване и поддръжка на интегрирана информационно-маркетингова система в областта на телевизионния маркетинг за управление на продажбите на реклама, програмната схема, програмиране и мониторинг на програмите, рекламата и спонсорството на БНТ“ е сключен в началото на юли между държавната медия и А Де Ем ООД. Той е резултат от ограничена процедура по Закона за обществените поръчки (ЗОП), обявена в началото на тази година.
Решението да се закупи софтуер е взето от ръководството на БНТ, което тогава все още е временно. Обявена е „ограничена процедура“, защото е преценено, че „поръчката поради специфичния ? характер може да бъде осъществена от ограничен кръг изпълнители“ (ЗОП - чл. 15 т. 1). В публикуваната в Държавен вестник обява на 18 януари 2002 г. е обяснено и как ще се формира цената. Въпреки че БНТ иска оферта, която включва всички разходи по внедряването, следгаранционното обслужване и ъпгрейд на системата, е споменато, че „крайната цена се образува като процент от икономическата ефективност на системата на базата на ефективно обслужените операции и обеми“. Този израз явно е синоним на разплащане с рекламни приходи. В критериите за оценка пък попада такъв, според който нарастват шансовете на фирмата, предложила

Максимално заплащане срещу реклама

Според справка в регистъра на обществените поръчки (www1.government.bg/rop/index.html) след предварителния подбор за участие в процедурата са поканени четири фирми - „Индекс България“ ООД, „Технологика“ ЕООД, консорциумите „Цифровизиран медиен свят“ и „АДМ системи“. Председател на комисията, която преглежда офертите, е рекламният шеф на БНТ Асен Попов.
Държавната телевизия избира консорциума „АДМ системи“, създаден за участие в процедурата, и сключва договор с новорегистрираното дружество „А Ди Ем“ ООД, в което съдружници са „АДМ системи“ ЕООД и „Сиенсис“ АД. Управители на фирмата са Николай Медаров, който управлява и „Сиенсис“, и Милко Георгиев. „Сиенсис“ е сред големите български компании, които работят в областта на компютърните и мрежовите системи. Според интернет визитката ? основната дейност на фирмата е разработването на комплексни решения в Internet/Intranet технологиите. „АДМ системи“ е създадена в началото на годината и е собственост на Мария Кавлакова. В интернет от около две години има регистриран уебадрес (www.admsystem.com), на който се популяризира продуктът ADM 2.0. Според описанието той е „електронен инструмент, предназначен да подпомогне работата на организациите, занимаващи се с продажби или закупуванe на рекламно време в български медии. ADM 2.0 представлява съвкупност от софтуерни програми, бази данни и други функции и операции, достъпни чрез локалната мрежа и чрез интернет“. Според описанието на възможностите му той осигурява електронна обработка на процесите по оценка на рекламните кампании; медиа микс на кампании на рекламодатели; описание и оценка на рекламните поръчки; описание и оценка на споразуменията, договорните отношения и параметрите на сделките по закупуване и/или продажби на рекламно време; описание и оценка на финасовите отношения; попълване и отпечатване на основните типове документи; на базата на въведените данни системата позволява пряк и бърз достъп до цялата информация, както и генерирането на специфични справки, оценяващи обемите, продажбите, задълженията...
По всяка вероятност това е софтуерът, който е предложен и на БНТ. В рекламните среди ADM (Advertising Data Manager) е популярен като софтуера, разработен по проект, ръководен от Асен Попов. Преди той е бил предлаган на медии и рекламни агенции от фирмата „Рема-пул“ АД, в която съдружници са Константин Лилов и брата на Асен Попов - Илия Попов. Сред клиентите, които ползват системата досега, са известни телевизия „Мсат“ и медия агенция „Аргента“, която в момента е едната от двете фирми, пазаруващи реклама в БНТ при най-изгодни условия. Управителят на „А Де Ем“ Милко Георгиев отложи отговорите си на въпросите на „Капитал“. Георгиев е близък до кръга „Лилов-Попов“, той е работил и в „Рема-пул“.
Подробностите около договора и преимуществата на софтуера, за който БНТ е готова да плати толкова щедро, все още не са ясни. От отдел „Връзки с обществеността“ на държавната медия поискаха повече време, за да отговорят на въпросите на „Капитал“, сред които и тези за резултати от процедурата и защо е предпочетена избраната фирма. „За нас срокът, който сте поставили за получаване на отговори (края на работния ден), е нереален поради обема и разнопосочността на въпросите“, обясни пиарката на БНТ Иванка Джолева миналия четвъртък.

Най-голямата въпросителна около

избора на доставчика не е свързана с факта, че явно е предпочетена близка до човек от ръководството фирма, а решението на БНТ да ? предоставя годишно 3% от рекламните си приходи или тяхната стойност в рекламно време. Мениджърско решение, което може да бъде оценено в полза на частна компания, но не и като ефективно управление на ресурсите на БНТ.
Справка в bTV показа, че те използват софтуер за управление на телевизионна станция OnAir на компанията Sintec Media (www.sintecmedia.com). Системата е била избрана след презентации и събиране на оферти по време на изложение в Амстердам през 2001 г. Част от софтуера, който автоматизира цялата дейност на телевизионния канал, е свързан с планирането и продажбата на рекламно време. Според описанието OnAir позволява на служителите от всички отдели едновременно да вкарват, преработват и анализират информация, свързана с телевизионно програмиране, управление на промоционалните кампании, управление на всички аспекти, свързани с продажбата на рекламно време, схематизиране на елементите, съставляващи програмата на телевизионната станция (програми, рекламни спотове, промоционални спотове, музикални клипове и др.), архивиране на данни за касетъчния материал. Управляващият директор на bTV Светлана Василева обясни, че в тази система, за която се заплаща лицензионна такса на годишна база и такса за поддръжка, досега са инвестирани около 500 000 долара.



Тема Re: Какво става в БНТ ???нови [re: Дparият зpитeл]  
Автор Kid Durango® (мислител)
Публикувано28.08.02 12:21



кой ше седне да го чете тва бе човек?!

Kabuuu! -



Тема Re: Какво става в БНТ ???нови [re: Дparият зpитeл]  
Автор no_future (пътник)
Публикувано28.08.02 12:42



хехех това е за прокуратурата, не за клуб реклама

като намеря малко свободно време, може ида пословоблудствам по темата, но както на всички е добре известно, за кучетата и кервана ...



Тема Re: Какво става в БНТ ??? [re: Дparият зpитeл]  
Автор MУTPA ()
Публикувано06.09.02 13:37



Любопитно, ама кво от това?

Щом не е нарушен законът, конкуренцията да го духа.:)))))))

Seeya! Между нас да си остане, работата е осрана (Fatal error) [/ i]



*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.