Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 11:50 24.09.24 
Професионални
   >> Реклама
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | (покажи всички)
Тема Re: Рекламата... за маймуняци или за хора?нови [re: Orнeн лeд]  
Автор nikicc (groznia)
Публикувано29.07.02 01:20



Dali niakoi ot golemite kompanii streliat v tamnoto vaprosa e sporen no spored men po skoro NE.
A kolkoto do 3te primera koito si dal/dala i s trite ne sam saglasen.

1. Big
Ami tai kato gledam to isitnskia target horata sa go dokarali mase, semeini, sas postoianna rabota pri tova dobre platena, darsat na vansnia si vid i t.n.
Az licno kato ia gledam izobsto ne asociram geroia s gei a produkta s nesto deto sa te napravi takav. Prosto spored reklamata produkta pravi cudesa i s nego nikoga niama da cues "Uauuuuuu kak bodes"

2. OMV
Kaf e problema s ohluva nesto ne vi razbiram. Za razlika ot gorivoto na Shel Vpover tova na OMV e ekologicno i tova ce bavnia ohluv zaresda s nego e dostatacno pokazatelno. A ako kola se prevrasta v tigar i tr.n. tova edvali stese da pomogne fakta ce gorivoto e ekologicno. Viarno malko e popresileno vsicko no vse pak e reklama. I ne e zadalsitelno potrebitelia vinagi da se asocira s glavnia geroi na reklamata. inace vsicki reklami stiaha da sa palni samo s hora i to ot ariiskata rasa.

3. Davki
Ami ce to tova e i celta na klipa be da nakara horata da se pocuvstvat nekomfortno zastoto dori kogato ne mosete da disate ili kazano na drug ezik "kogato zmiata se e uvila okolo vrata vi" to togava tozi produkt ste vi ottarve ot gadnoto vlecugo.


Ohhhhh zapocnah da se cudia zasto go napisah tozi posting mose bi zastoto strasno haresvam reklamata na big (a mose i da sam gei ama znae li covek dokato ne opita) no karai.

PS a inace drgite 2 reklami ne gi haresvam no kakto kaza tuka niakoi niama losa reklama.

Cao i kasket!

Live is short. PLAY MORE


Тема Re: Рекламата... за маймуняци или за хора?нови [re: nikicc]  
Автор Orнeн лeд (непознат )
Публикувано29.07.02 01:33



Благодаря за отговора. Твоята гледна точка ми е определено интересна и полезна.
Ако искаш друг път може да дообсъдим тези и други реклами. Чао.



Тема За Хлебаров и всички в клубанови [re: Xлeбapoв ®]  
Автор Orнeн лeд (непознат )
Публикувано29.07.02 01:55



Ако съм засегнал някого с нещо е било неволно и моля за извинение. Не се познаваме и по интернет е възможно да възникват недоразумения в общуването повече от нормалното. Така или иначе съзнавам че изведнъж ви се натрапих в клуба и сигурно съм предизвикал съответното ви отношение.
Лаик съм в рекламата, но определено тази наука и изкуство ме вълнува както професионално така и като хоби. Освен, че работя в търговско представителство, съм учил филология и психология т.е. професията и интересите ми са пряко свързани с рекламата. Много се зарадвах когато открих този клуб. Надявам се че бихме могли да обменяме виждания които да са ни взаимно полезни и приятни.



Тема Sorry !нови [re: Orнeн лeд]  
Автор Xлeбapoв® ()
Публикувано29.07.02 07:32



Нищо лично ! А за това че си учил психология си личи от километри - при вас т'ва май е професионална деформация !



Тема Re:нови [re: Orнeн лeд]  
Автор Add (surplus)
Публикувано29.07.02 12:03



Ееее, потресаващо...за първи път чувам толкова изчерпателен анализ на ..няколко скромни реклами...
Като си помисля, Горещо/Студено.... такова резюме на АРХИВА на клуб реклама- хехехе - ми, никой не се бе пробвал скоро да го перефразира

Мое ли да та запитам, кога да те потърси човек за консултантски услуги, ама от онези..."...Не е ясно щото една част от рекламните играчи не са наясно с науката главология (е някои и викат и психология).
"....ама ми е много спешно!!! да знаеш!!!

surplus


Тема Re:нови [re: Add]  
Автор Orнeн лeд (непознат )
Публикувано29.07.02 19:49



Хей Рек , анализа хич не беше изчерпателен, а леко провокативен. Това за провокацийката си го бях написал и в постинга, ама повечето хора нямат навик да четат и да вникват... (и аз съм между тях понякога) .

За консултантските услуги може но с две уточнения:
1-во: зависи от въпросите ти и дали съм компетент по тях
2-ро: дали ще можеш да си позволил хонорарите ми

До спешно.



Тема Re: Рекламата... за маймуняци или за хора?нови [re: Orнeн лeд]  
Авторkoko (Нерегистриран)
Публикувано29.07.02 21:09



Predi da zapochna da pisha iskam da se izvinia che ne sum gledal reklamite za koito govorish i ne sum siguren dali sa praveni v BG ili sa chuzdi s adaptacia na Bulgarski.
Ta ako govorim za sveta na istinskata reklama neshtata stoiat taka...
Ne mislja che si mnogo prav shto se otnasia do izstrela v tumnoto. Vsushtnost ne si prav izobshto. Kakvo praviat golemite agencii i nai-veche klientite im. Te testvat vsichko. Za BIC su 100% siguren che go praviat. Procesa na testvaneto e mnogo glupav i mnogo iznerviasht za creatives no klentite durzhat na tova. Ta te praviat t.nar. "animatic" koito predstavliava creative idea napravena v mnogo losh animiran format. Tazi pliunka te ja testvat sus focus groupi i ako ne im iznasiat rezultatite ubivat ideiata ili ia izmeniat do neuznavaemost (za suzalenie v povecheto sluchai za losho). Ima i svestni klienti kato NIKE naprimer koito ne testvat nikoga i zatova tehnite reklami obirat tochkite na vsichki reklamni nagradi.
Sega malko lichni mnenia po vuprosa. Shto se otnasia za tova dali e podhodiashto da polzvat obraza na muza da podskazat za zena ili na ohliuv za burzina az mislia che e briliantno - neochakvan obrat na subitiata. V obshti linii moeto mnenie e che nai-vazhnata chast ot reklamnoto suobshtenie e da ostane zapomneno ot gledashtite go (ti si potvurzhdenie na tezata mi).
Molia nikoi da ne se obizda na tova koeto napisah. Kakto vsichki znaem reklamata e mnogo subektivna oblast i vseki e prav za sebe si.
Take care,
koko



Тема По-таканови [re: Orнeн лeд]  
Автор Гeвpek (същия)
Публикувано29.07.02 21:44



Аз като видя по-категорично мнение - веднага нещо ме дърпа да измисля квото и да е, само и само да опонирам. Зевзеческа му работа.

Та, фундаменталната ми мисъл е следната: целта на рекламата НЕ е да продава. Може би това е нейният смисъл, но не бих казал - цел. Ако беше така, единственият измерител за ефективността на която и да е кампания би бил един: продажбите. Предполагам, всеки би изброил поне 5-6 други измерителя и би оставил продажбите като нещо по-висше и дългосрочно. (С тези фрази искам да намекна за по-прагматично и непосредствено разбиране на понятието "цел").

Ако съм привлякъл нечие четящо внимание със скандалната си теза - добре. Целта на рекламата е да те брендира различно. По-кратко не мога да го кажа. Мога и по-дълго де, по-засукано някак, примерно: ако не казваш нещо различно от другите, по-добре не харчи пари точно за реклама, ами ги налей в нещо друго - примерно инвестирай в нещото, което ще те направи различен. За да не казваш нещо различно, може да има 2 причини: а) наистина да нямаш нещо различно (не може да бъде, би трябвало отдавна да си извън пазара); б) да ти е трудно да го идентифицираш (щото в диференциацията при позиционирането винаги се крие реално конкурентно предимство...).

По-нататък: имаш какво да кажеш, знаеш, че си различен - но как да го кажеш по различен начин от другите? Аз виждам 2 възможности на първо четене: а) директно комуникираш предимството си, но по оригинален начин; б) заебаваш предимството и просто си оригинален. (btw, и зад двете възможности стоят имена на агенции и реални клиенти, но да не пишем дисертации ся).

В този ред на мисли, всичко си има своето място - най-малкото затова, защото в "черната кутия" (това, което става в главата на потребителя между рекламното въздействие и ваденето на парите на касата) всъщност никой не знае какво точно става /само Един над нас/. Ако знаеше, животът щеше да е съвсем друг. По това си приличат икономистите с психолозите - може да обясним, защо нещо не е станало точно така, както сме прогнозирали... и толкоз. Пък и ако задълбаем в психология на индивид - малка група - "маса" (да речем, 1 млн души target) ще видим, че нещата са бая комплицирани. Според мен, мястото на психолога в криейтива е на 2 ред - не на 3-ти и по-назад, но не и на 1-ви.

1. БИК: че гладко бръсне - точно както праховете за пране перат бяло, или шампоаните придават обем на косата. Отраслово клише (да не се мъча сега с по-точния термин). Не са си дали зор в стратегическото послание, а само върху изпълнението. Нищо особено, бих казал аз - а може би и повечето бръснещи се; кампанията трябва да заложи на по-голяма честота или продължителност или.. въобще, на силно медиа планиране. Няма нормален мъж, който да асоциира гладкото бръснене с нещо женско. Нищо, че таргетът не изключва ... хората с по-прецизирана ориентация На подсъзнателно ниво? Мъжете имат майка си там (т.е., жена) - жените пък баща си... И още - гладкото, блясъкът се асоциира с успеха (мъжки работи)... Да не вадя още възможни асоциации.

2. Дъвките и змията - фармацевтиката толкова дълбоко е асоциирана със змията, че няма лошо дъвката да се възприеме почти като лекарство. Асоциацията е змия - лекарство, не змия - страх. Децата все едно не са ти таргет в случая (иначе тук имаше по-точни думи за дъвките), решенията им са рационални в друг смисъл, който не включва точно дъвката за лекарство (и въобще лекарствата, бих казал). Но родителите и пр. сволочь - о, да! Това май е единствената реклама за дъвка, която наистина помня! Не виждам отблъсната част от потребители, тъй като не мога да я измеря.

3. ОМВ и охлювче - не само са се надявали, ами наистина са оригинални. Охлюв, бърз до невъзможност - вицът се запомня, какъвто и да е бил сложният път до измислянето му (да речем, екологичността на горивото или добавките към него или кой знае какво). Дори дечурлигата те дърпат, за да ти покажат каква реклама са видели за охлювчето. А то направено готино, сладурско. Никой не се асоциира с охлюв. Защо? - на помощ викам наличния почти у всекиго комплекс за малоценност. Никой не се асоциира с лош герой. А тук охлювът си е направо положителен с бързината си. И още: в България масата коли са си охлювчета... няма лошо да мислиш, че могат да вървят и по-бързо, нали?

Редактирано от Гeвpek на 29.07.02 21:48.



Тема Re: По-таканови [re: Гeвpek]  
Авторkoko (Нерегистриран)
Публикувано29.07.02 22:00



Nesto ne moga da razbera kakvo kazvash. Absoliutno sum suglasen s argumentaciata ti za stoinostta na trite klipa no ne moga tochno da shvana kakvo iskash da kazesh s tvurdenieto si che reklamata ne e prednaznachena da prodava. Estestveno che osnovnata i cel e da prodava. Moze i da ima vtorostepenna rolia (ili niakolko) v kategoriata image no vsichko se svezda do prodazbite. Ne sluchaino otdelite za reklama sa chast ot napravlenieto sales. I ne sluchaino budget za reklama se otdelia i obiknoveno e proporcionalen na prodajbite. V kraina smetka ne vijdam kak se argumentirash za tvurdenieto si. Zarezi neshtata da si razlichen s reklamite si - tova vseki go znae i se celi kum nego.
Take care,
koko



Тема Re: По-таканови [re: Гeвpek]  
Автор Orнeн лeд (непознат )
Публикувано29.07.02 23:47



Геврек, дали ще го наречем смисъл, цел или т.н. аз смятам, че рекламата се прави основно за да донесе повече продажби в краткосрочен и/или дългосрочен план. Останалото е вариации по темата. Ок, казваш целта на рекламата е да те брендира различно, е да ама това брендиране нали рано или късно трябва да донесе повече продажби щото инак 'брендьорите' ще изфръкнат на улицата. Разбира се рекламата трябва да бъде ефективна както в момента, така и в тактически и стратегически план (както целия маркетинг микс).
Инак - да, мястото на психолозите в криейтива е на заден план , освен ако някой психолог няма талант и за криейтив.
Сега за трите дискутирани реклами .

1.Казваш "Няма нормален мъж, който да асоциира гладкото бръснене с нещо женско". Вярно. Ама ако на тоя мъж му изтърсиш "мерси мамо" отиваш почти на кръвна обида. Я кажи на някой твой приятел че е суперизбръснат като жена и му гледай сеира. Средностатистическия мъж особено мрази да бъде оприличаван под какъвто и да било предлог като жена. Блясъка се свързва с мъжа и с успеха, но пак зависи от контекста. Един рицар е в бляскави доспехи, но кажи му че свети като жена на бал и ще оакаш бляскавия пейзаж.

Забележка: това не го казвам поради някакво мое лошо отношение към жените , а просто констатирам общите нагласи на мъжете към оприличаването с жена

2. Змията е знак на фармацията, но това е стилизиран символ и въобще не буди ефекта на гадна слузеста истинска змия. Казваш че не си измерил пропуснатите потребители. ОК. Ами ако можеш наблюдавай реакциите на твои приятели (неспециалисти) когато гледат дадена реклама. Много е показателно стига да разбираш езика на тялото на хората. Аз имам доста приятели с различни интереси и възрасти и им наблюдавам реакцииите на обикновени потребители по време на реклама. Вярно извадката не е представителна но все пак дава насока за размисъл. А за змията ти наблягам, че просто в хода на милионите години човешка еволюция винаги е будила страх. Мислиш ли че нещо което е наслоявано милиони години в гените ти (страха и бягството от змия) не дава отражение и в наше време.

3. Охлюва спрямо горните две реклами е направо цвете. И вярно че дечурлигите и жените като цяло го харесват, ама това ли е таргет групата?
и казваш "Никой не се асоциира с охлюв. Защо? - на помощ викам наличния почти у всекиго комплекс за малоценност. Никой не се асоциира с лош герой", точно така не се асоциира, а се дистанцира... а като се дистанцираш от охлювчето се дистанцираш и от ОМВ...

Това е . Всичко отрицателно което изтъкнах не е задължително да действа в такава неблагоприятна посока и с еднаква сила при различните потребители, но не е за пренебрегване като възможен резултат (тенденция).

Редактирано от Orнeн лeд на 29.07.02 23:58.




Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.