preklimax

4 отговора 0 прегледа
#1

preklimax

Здравейте! На 44 г. съм и от няколко месеца започнаха при мен разни "екстри" от сорта на обилно нощно изпотяване, прималяване в областта над стомаха, след което изпотяване и после усещане за студ, да не говорим за нервността и депресията. Цикълът ми,който винаги е бил много точен стана нередовен - няколко месеца през 20-22 дни, сега пък го няма никакъв /не съм бременна/. чувствам се разконцентрирана, забравям всичко, чувствам се непълноценна....качих и няколко кг. напоследък. Ходих при гинеколожката преди няколко месеца /в началото на тези промени/ и тя ми изписа да пия оргаметрил май беше 2 седмици преди очаквания м.Пих го 3 месеца, мисля че от него качих килограмите, подувах се ужасно от него, а и се чувствах като в ПМС през цялото време. зарязах го след това ми дойде 1 път и сега го няма вече 2 седмици закъснява. Пак ще ходя на преглед, но искам да попитам какво да предприема - какви изследвания трябват? Гинеколожката предния път никакви не ми назначи. какви са тези хормонозаместващи терапии, които се препоръчват? Опасни ли са, какво могат да причинят? Този оргамметрил хормонозаместваща терапия ли е? Има ли други методи за "справяне" с това
чудо? Все пак сме 21 век, не мога на 44 вече да съм инвалид, остават ми поне 15 години до пенсия.....

Отговор
в отговор на Anna #2

Re: preklimax

Първо, не виждам защо се чувстваш инвалид. Климаксът е нормален период от живота на жената, не е болест, не ти намалява трудоспособността- поне при повечето жени.Предклимаксът може да трае от 5 до 10 години и ще намериш начин да се приспособиш към него.Постепенно, разбира се. Някои жени му се радват, тъй като се чувстват освободени от ангажиментите на месечния цикъл.
Оргаметрилът е хормонален препарат, но не е хормонозаместителна терапия и се ползва в първите месеци, когато цикълът стане нередовен. По-нататък, ако няма ефект, се прибягва до хормонозаместителна терапия. В интернет има колкото искаш информация, ако чукнеш "ХЗТ". Според мене пропускът е,че ХЗТ не гарантира и противозачатъчен ефект, така че остават други предпазни средства,а ако си свикнала на противозачатъчни, съчетаването им не знам дали е допустимо, и под каква форма.
Някои препоръчват ХЗТ, други смятат че е свързана с необосновани рискове. Но в медицината не могат да се разберат за ползата и вредата от кафето и други елементарни неща, та какво остава за ХЗТ, което си е намеса във вътрешното равновесие на организма. Случаите е добре да се разглеждат индивидуално и от специалист, аз съм само една препатила дама.

Отговор
в отговор на lodka_v_moreto #3

Re: preklimax

Благодаря ти много за отговора - то нали знаеш, не питай старило, а патило! за съжаление, а и за радост затова са форумите и много често съм намирала много по-голяма помощ точно тук Аз разбира се ще ходя при специалист, но тъй като имам едно наум относно това че си спестяват разни изследвания, а пък и нямам много време 100 пъти да ходя за едно и също нещо бих искала предварително да знам какви изследвания се правят, дори да се наложи сама да си ги "предпиша". А се чувствам инвалид не толкова поради липсата на цикъла, в случая закъснението, колкото заради другите "екстри"като ужасното изпотяване, прималяване - на 2 пъти почти колабирах, а и в главата ми е като облак, нищо не помня, от няколко седмици си записвам всичко....направо съм като малоумна

Отговор
в отговор на Anna #4

Re: preklimax

Чакай сега и аз да споделя - не съм лекар, а "патило" . Симптомите, които ни разказваш, много ми приличат на симптоми на проблеми със щитовидната жлеза . Личен опит...

Та, без да те стресирам, и да ти вкарвам мисли в главата, - що не си пуснеш едни изследвания на TAT и МАТ, и на TSH и Т4 , и ще стане ясно? Ендокринолог веднага ще каже, като види резултатите, дали се нуждаеш от неговото внимание

Успех ти пожелавам, и кажи какво стана после?

Отговор
в отговор на Refine #5

Re: preklimax

По принцип това беше следващото място, което щях да посетя - ендокринологът. но искам първо да приключа с гинекологичните неща и после и там, едно по едно както се казва. Благодаря ти за съвета!

Отговор