помогнете :((((

15 отговора 0 прегледа
#1

помогнете :((((

загазих с приятелят ми...днес разбрах от него ,че се е закачил без да се усети и на 1 август заминаваме на море и двамата се надяваме там да успеем да преодолеем кризите му,но до заминаването има цяла седмица...та,моля за съдействие и споделен опит...дали някой ще ми пише?

Отговор
в отговор на perla #2

Re: помогнете :((((

Към какво се е закачил? От колко време? Какво за тая седмица до морето?

Между другото, ако не е много отдавна зависим, има едно такова нещо, че на морето абстиненция почти не се усеща...казвам го от личен опит, тъй че може да се възползва от този факт....


La Hija de La Noche
Отговор
в отговор на Amme #3

Re: помогнете :((((

абе не се усеща, мани ти..

______________________________________
exterminate all rational thought.
Отговор
в отговор на diamorph #4

Re: помогнете :((((

Говоря ако не е много отдавна в джаза...
На мен ми се случи веднъж това - след 2 години употреба, но не бях явно сериозно закачена още, защото не друсах съвсем системно...та взехме си малко повече уж за морето, но то свърши на втория ден през нощта...на другия ден очаквахме да ни тресне абстиненция, но...нищо не се случи, бяхме си ОК и си изкарахме без нищо още десетина дни на морето....

Като се прибрахме в София обаче си взехме...то всъщност не бяхме имали план да се отказваме на морето - просто така се случи... после си продължихме, но ако в онзи момент бяхме имали желания да спираме, със сигурност можехме да се възползваме от този ефект на морето и да остане да се борим само със психическото влечение, без да се налага да изпитваме кошмара на физическата абстиненция...

Не вярвам, че ако ида сега ще има същия ефект обаче...затова и казах - ако не е от много време зависимостта...


La Hija de La Noche

Редактирано от Amme на

Отговор
в отговор на Amme #5

Re: помогнете :((((

всичко е до нагласа. просто на морето емоциите са силни и е по-лесно да се абстрахираш от кризата, но ако може да спре още сега, морето ще му е още по-приятно, защото ще замине без криза, което е най-добре според мен. иначе рискува да си развали почивката дали с абсти, дали като тръгне да си търси там, щото ако е много зле не се търпи направо, така че... незнам! най-добре още от сега да спира ако може и да си мисли за морето и колко ще му е яко там. незнам! успех!!!

_________________
Млечно-розово бяло
потънало в лен,
моето тяло
и вечната тлен!!!
Отговор
в отговор на diamorph #6

Re: помогнете :((((

Diamorph, как върви с хепатита?

Отговор
в отговор на Mam #7

Re: помогнете :((((

ами от седмица съм в Дания, чакам residence permit-a тия дни, след което до месец предполагам започвам лечението.
оказа се, че е генотип 3а. най-малко резистентния от C хепатитите.

______________________________________
exterminate all rational thought.
Отговор
в отговор на diamorph #8

Re: помогнете :((((

Интересно, и при мене беше същия генотип. Шест месеца лечение значи ...

Едно нещо което мога да те посъветвам - от личен опит - намери свествен лекар, който да не пренабрегва оплакванията ти и който да ти обяснява за страничните ефекти и всички други глупости около лечението.

Желая успех в лечението !

Отговор
в отговор на diamorph #9

Re: помогнете :((((

Радвам се, генотип 3 е много по-добре от 1! Успех и пиши.

Отговор
в отговор на Xиxи #10

Re: помогнете :((((

Ти кога проведе лечение, докато си на метадон? И изобщо разкажи малко повече.

Отговор
в отговор на Mam #11

Re: помогнете :((((

Лечението го правих преди 3 години нейде. На метадон бях, по принцип метадона не пречи, трябва само човек да е стабилизран защото лечението хич не е леко. Както и да е твърдо решен да го изкара докрай въпреки гадните странични ефекти. Мисля че бях писал доста по въпроса, преди време.

Иначе, доколкото знам лечението беше успешно - негативен ПЦР на първия месец, същото на края на лечението. От тогава ПЦР не съм правил - няма смисъл да си правя тъй като знам че през същото лечение не бих преминал наново в близко бъдеще. Правя си само изследвания на АЛАТ/АСАТ през шест месеца - година и излизат нормални (дори са доста ниски).

Отговор
в отговор на Xиxи #12

Re: помогнете :((((

Благодаря, не знаех, че може да се проведе лечение с интерферон и метадон едновременно. Всъщност не зная, как реагира здравната каса при лечение на хепатит при наркозависими. Правят ли тестове и изобщо. Това, което съм прочела е, че при някои лечението се понася доста тежко и са възможни депресии и т.н., а това си мисля ще е проблем и може ли да доведе до рецидив при хероинозависимите?
Под същия ник ли са постингите за лечението? Ще се опитам да ги открия. Благодаря

Отговор
в отговор на Mam #13

Re: помогнете :((((

До рецидива може да доведе, затова е добре да е стабилизиран човек. Не знам дали метадона помага в този случай - чувал съм че някои лекари препоръчват леко вдигане на дозата метадон по време на лечението. Психическите странични ефекти са доста гадни, физическите също, при някои хора са по-тежки, при други по-леки. Зависи от много неща, но рядко се случва да се мине без никакви странични ефекти.

Иначе чисто от медицинска гледна точка няма проблем да се лекува човек който е на метадон. Важното е да е има стабилен живот. За здравната каса в България обаче не знам точно как стоят нещата - живея извън държавата. Няма да се учудя да слагат разни пречки и ограничения пред хората - особено когато става въпрос за скъпи лечения ... че те дори за кръвопреливания правят мизерии.

Отговор
в отговор на Amme #14

Re: помогнете :((((

здравейте!!!!не е отдавна в джаза,според неговите думи от около месец и вече има кризи и пота му мериша ужасно,ако може някой да сподели повече за такива случаи!!!!направи ми впечатление е,че е доста раздразнителен,изнервен и отслабна......и двамата се надяваме ,че на морето,ще успеем да се справим с кризите,но повече ме плаши психическата зависимост....много гадно ми стана като разбрах,от 4 години сме гаджета и не сме крили проблемите си един от друг,помагали сме си и не мога да си обесня как се стигна до тук!???!!!
и друго да споделя:приятелят ми е станал раздразнителен и на моменти се държи така,че не му пука за нищо!!!!искам да му помогна,но ме е страх да не сбъркам някъде...днес като се видяхме ,си изпуснах нервите и стана мазало!!!

обърках се вече.......ще ви пиша пак!

Отговор
в отговор на Xиxи #15

Re: помогнете :((((

мдаа, БГ здравната каса е голям купон.

но последните години лекуват хепатит с пегилиран интерферон, почти няма странични ефекти. стига да спазваш инструкциите в листовките, щото много хора не си правят труда да ги прочетат. :)

______________________________________
exterminate all rational thought.
Отговор
в отговор на diamorph #16

Re: помогнете :((((

Мммм, недей така. Ефекти има. Карах го лечението - 6 месеца. С пегилиран интерферон и рибавирин. Между другото - четенето на бележката - това беше първото нещо което направих. Не искам да ти казвам какви неща пише по тая бележка - от леки странични ефекти като косопад, до тежки като смяна на персоналността, депресии, падане на червени кръвни телца, и какви ли не още. Иначе иснтрукциите не са много сложни - една инжекция пегинтерферон на седмица и Рибавирин по два пъти на ден.

При мене най тежките странични ефекти бяха:

1. Депресията и прекалената чувствителност (чувствах се като в пубертета, ревях за какво ли не и изпадах в истерични кризи)
2. Умората. Разбира се, лекаря не си направи труда да ми каже че на изследванията червените кръвни телца са ми били паднали. А аз се чудех що така се уморявах ...
3. Тотална липса на апетит.

Болките и другите глупости се оправят с Парацетамол.

Иначе най гадното беше след лечението - някои от ефектите продължиха месец - два, което е най шашкашто. Човек си мисли че всичко трябва да свърши, а то не свършва.

Общо взето добре го изкарах в крайна сметка. Наложи ми се 2 месеца да си стоя в къщи (нервите ми не издържаха на работа), но си струваше си и не съжалявам че го направих. Но въпреки всичко - не е леко лечение.

Отговор