Лъчетерапия - странични ефекти

37 отговора 0 прегледа
#1

Лъчетерапия - странични ефекти

Искам да попитам и се извинявам предварително, ако е дискутирано, но не го намерих. Каква е разликата между апаратите, с които се прави лъчетерапия в онколкогията в софия. Чух, че този в мазето е бил по-съвременен и по-малко вреден. Има ли значене кой от двата се ползва при условие че става дума за HER2 +++?

Редактирано от Buba67 на

Отговор
в отговор на astor #2

Re: Лъчетерапия - онколкогия София

Лъчетерапията и ХЕР2 нямат нищо общо.
Лъчетерапията действа локално на мястото на операцията за третиране на остатъчни ракови клетки след оперативната интервенция.
ХЕР2 е от значение за химиотерапията, не за лъчетерапията. Ето тук прочети повече.
[линк]

Нема начин да нема начин!
Животът виси не на косъм, а на връзки!
Отговор
в отговор на vesela.bg #3

Re: Лъчетерапия - онколкогия София

Много благодаря за бързия отговор. Аз прочетох каквото можах, но идея ми беше, че на майка ми, която е оперирана от рак на гърдата в края на май са и написали в картона, че трябва да ходи на лъчетерапия в Раковата на уреда, които е мазето на сградата и за които се чака да те запишат, а сега изведнъж се оказва, че някои е подменил това в движение. Имам чуството, че някои там си върти далаветите, а това не ми харесва. За мен е важно да се провежда правилното лечение. Очевидно става дума за пари и явно някои е дал някаде за да се случи това нещо. Много е гадно да го разбереш и затова реших да попитам каква е разликата и защо така се случва. С какво е по-добър апарата в мазето на болницата? В момента няма достъп до картона, в които пише името на апарата, на които трябва да се провежда лъчетерапията.

Отговор
в отговор на astor #4

Re: Лъчетерапия - онколкогия София

Апаратът "долу" се нарича линеен ускорител.
Другият апарат е "горе"/на горния етаж/ и се нарича Мьолер, много стар апарат. Аз съм правила лъче на него. Допотопна техника, но все още я използват за съжаление. Използват я защото капацитета на линейния ускорител не е достатъчен да поеме всички пациенти.
Аз не съм чула, че се плаща за да се "уредиш" за линейния ускорител. Но настоявайте за него. Макар че на мен ми се струва, че много закъснявате с тази лъчетерапия. От май месец е била операцията и още не сте започнали с лъчето, защо?

Нема начин да нема начин!
Животът виси не на косъм, а на връзки!
Отговор
в отговор на vesela.bg #5

Re: Лъчетерапия - онколкогия София

Ами преди един месец свърши 4-тото вливане на черения коктейл, както тук го наричат и чакахме за апарата в мазето един месец, но се оказа, че няма да е той, а го пише в картона. Иначе много се притеснявам, тъй като майка ми е с ХЕР2 3+ и не знам дали това, което се прави е достатъчно. За херцептина четох, но нямам идея дали въобще в българия се практикува подобно лечение. Противопоказанята му, които прочетох са доста страшни. Нямам идея как седята нещата на практика, а и тук не намерих инфо за хора с ХЕР2 3+++ и как са се лекували и какво са успели да постигнат срещу тази зловеща болест.

Отговор
в отговор на astor #6

Re: Лъчетерапия - онколкогия София

Тя е за химиотерапия с Херцептин. Разбира се, че се прилага и в България. Защо не питаш лекуващия лекар? Страничните ефекти на всички химиотерапии са "страшни", т.е. има ги, но ефектите на нелекуван рак за мен са много по-страшни от тези на химиотерапиите.

Нема начин да нема начин!
Животът виси не на косъм, а на връзки!
Отговор
в отговор на vesela.bg #7

Re: Лъчетерапия - онколкогия София

И аз така предполагам и съм 100% съгласен с теб, че е за химиотерапия с херцептин. Лошото е, че от тези лекарите е много трудно да изкопчиш инфо. Досата са забързани и леко неучтиви. Хората изпитват лек страх и стрес да ги питат разни неща дори. Това е мое мнение , което не е казано, че е правилно. Сега дали е късно да се почне такава терапия. След всичко, което се е случило до тук.

Отговор
в отговор на astor #8

Re: Лъчетерапия - онколкогия София

Сега се чух с майка ми и тя ми обясни следното. Тя е с този висок ХЕР, но няма разсеики. Това явно е причината да не и вливат херцептин. Очевидно се чака да се влошиш и след това ще те лекуват. От здравната каса забранили да им пишат протоколи за изискване на лекарството за да не ги безпокояли понеже нямало пари. Тъжно.

Отговор
в отговор на astor #9

Re: Лъчетерапия - онколкогия София

Здравейте astor.Всичко което пишете е вярно- да докторите са забързани, но бъдете настоятелни и питайте!Иначе няма да ви обърнат персонално внимание.За лъчетерапията доц. Първанова отдавна работи там и макар че както Весето ти е писала този линеен ускорител SIEMENS PRIMUS да е най-модерния в България (в БГ има още един в Пловдив) се поврежда често и се чака.За химиотерапията доц. Тимчева също според мен е капацитет.Мисля че приема всеки ден от 12,30 в кабинет 8 на първия етаж, но и да я хванете пред кабинета й на 2-я няма да сбъркате..успех!

Отговор
в отговор на astor #10

Re: Лъчетерапия - онколкогия София

Не, не е късно. След приключване на лъчетерапията да се започне с Херцептин. Но не знам как ще се преборите....

Нема начин да нема начин!
Животът виси не на косъм, а на връзки!
Отговор
в отговор на ogi_jonov #11

Re: Лъчетерапия - онколкогия София

Линейният ускорител в мазето е съвременен апарат инсталиран през 2001 г., а апаратът на първият етаж е от 1950 г.При майка ви вероятно е водещо системното лечение.В западна Европа и Щатите ако е направена мастектомия и първичният тумор е под 4 см , а ангажираните лимфни възли са по малко от 3 лъчелечение не се провежда тъй като рискът от локалан рецидив е минимален, а лечението не повлиява преживяемостта. В тези случаи се провежда само системно лечение в зависимост от показанията.

Отговор
в отговор на т #12

Re: Лъчетерапия - онколкогия София

Апарати за лъчетерапия има и в онкодиспансера в София и в ИСУЛ.И на двата пише Гама камера.Единствено на линейния ускорител ли трябва да проведете терапията?Разпитайте лекуващия лекар. А веднъж когато ходих до Токуда болница забелязах ,че имаше кабинет , на който пишеше "ЛЪЧЕТЕРАПИЯ" и отпред чакаха хора.Така ,че може и там да има апарат,но не съм сигурна.Проверете всичко.

Отговор
в отговор на sv3 #13

Re: Лъчетерапия - странични ефекти

Много благодаря на всички ви за отговорите. Ние продължаваме да се борим. Сега след две седмици лъчетерапия показателите на кръвта са спаднали. Сестрата която прави лъчетерапията е казала да се пие фолиеа киселина.(Неофолик) От други места чувма, че не било добре. Също така се чудех дали червеното виното е полезно или вредно по време на лъчетерапията.

Редактирано от *jull** на

Отговор
в отговор на astor #14

Re: Лъчетерапия - странични ефекти

Аз когато правих лъчетерапията, лъчетерапевката в ИСУЛ изписваше бирена мая(Бирела) и Герисан. Аз пиех само герисана и много сокове от моркови и червено цвекло, всеки ден по два пъти и задължително всеки ден по няколко ореха и бадема и шепа стафиди накиснати във вода. Бях на вегетарианска храна и нямах проблеми с кръвните показатели т.е. спаднаха, но не под допустимите стойности. А за червеното вино не знам дали е допустимо, питайте лекарката.

Редактирано от *jull** на

Отговор
в отговор на sv3 #15

Re: Лъчетерапия - странични ефекти

Здравейте на всички!!!Случайно попаднах на коментари относно провеждане на лъчетерапия.Аз проведох такава след 6 курса химиотерапия.Болеста е Хочкин(Ходжкин).По време на лъчетерапията не усещах нищо, но сега започват да се появяват някакви странични реакции.Много бих искала да получа някаква информация,какво да правя,от хора,които са минали по този път.Благодаря ви предварително!!!!!!!!!!

Редактирано от *jull** на

Отговор
в отговор на 4ere6ka #16

Re: Лъчетерапия - странични ефекти

Какви странни реакции се появяват?

Нема начин да нема начин!
Животът виси не на косъм, а на връзки!

Редактирано от *jull** на

Отговор
в отговор на vesela.bg #17

Re: Лъчетерапия - странични ефекти

При мен облъчването беше около шията и подмишниците,т ам ми бяха открити увеличени лимфни възли. Сега 3 дни след като приключих с лъче-то, усещам болка в гърдите, всеки път когато се храня, дори и когато пия течности. Много е неприятно. И в областта около шията кожата ми стана много груба, на места започна да се бели. Не зная това само временно ли е? А ми бяха казали също, че ще ми опада косата отзад на места, където са минавали лъчите, но все още не е.

Редактирано от *jull** на

Отговор
в отговор на 4ere6ka #18

Re: Лъчетерапия - странични ефекти

Това е нормално, ще продължи около месец след облъчването и всичко ще се нормализира след време.
Мисля, че можеш да започнеш да мажеш кожата с кортизонови кремове, те успокояват кожата /питай лекаря или в аптеката/. Другите неща са неприятни, но и те ще отшумят, имай малко търпение

Нема начин да нема начин!
Животът виси не на косъм, а на връзки!

Редактирано от *jull** на

Отговор
в отговор на vesela.bg #19

Re: Лъчетерапия - странични ефекти

На мен от онкологията ми казаха да мажа областта само с реванол и бебешка пудра и никакви кремове и мазила поне 20 дни. А да очаквам ли за напред някакви реакции? Знам също, че не трябва да се излагам на пряка слънчева светлина. Но колко време - завинаги ли???

Редактирано от *jull** на

Отговор
в отговор на 4ere6ka #20

Re: Лъчетерапия - странични ефекти

Не трябва да се печеш на плаж на слънце, да ходиш на солариуми оттук нататък, след като си с онкологично заболяване. Това не означава да не ходиш по улиците лятно време, когато има силно слънце, просто се предпазваш Нищо няма да очакваш, защото квото очакваш, това и ще дойде Успокой се! Нищо фатално не е станало с тази лъчетерапия и всичко ще се нормализира!

Нема начин да нема начин!
Животът виси не на косъм, а на връзки!

Редактирано от *jull** на

Отговор