общо взето е ясно казано в Будизва (не само там, но там е наистина е ясно формулирано) - докато умът е все още покрит с "Двата воала", то няма Нирвана.
Окончателната, истинска Нирвана е когато липсва усилието да "я" подържаш.
Без усилие.
Безвъзвратна - сиреч истинска е когато няма възвръщане към дуалното съзнание, покрито с воали.
Емоционалното замъгляване и Когнитивното замъгляване.
Първото е свързано с Клешите, а второто със Скандхите.
Второто е общо взето дуалното възприятие.
Когато се случи истинската Нирвана, тогава това дуално възприятие изчезва и човек се припознава като самата Буда природа, или Брахман - всепроникващ, всеизпълващ.
Тук са сидхите. Точно тук се появяват. Ясно се разбират "чуждите" мисли, чувства, емоции, модели, вид съзнание, "тапите" - точно кои аспекти от ваолите са най-силни, също така се разбират кармичните семена какви са, вижда се от какво са породени, какво на свой ред ще породят, как, кога и пр.
Всичко това се вижда като на длан, даже сравнението е нелепо.
И тук е възможно човек да се подхлъзне, защото има още малко път пред него - тоталното възсияване, защото тази Нирвана бива да стигне до мозъка на костите, както вече писах и да трансформира не само съзнанието, а и подсъзнанието, таяка че то повече да не се обажда, или с други думи - да изчезне.
Тогава се трансформира и формата, защото е пречистена на ниво Самскаричност. Това е Нирманакая - третия аспект от тялото на Буда.
Първо у човека "пристига" първият аспек от тялото на Буда - Дхармакая.
Може да се каже, въпреки, че няма да е абсолютно точно, че просветлението първоначално "спохожда" ума на човека, главата му, след това неговите чувства/емоции и накрая - тялото му.
Ум, реч и тяло.
Не е точно да се каже от друга страна, защото умът, съзнанието се разпростира от главата до петите и самото тяло е негова груба форма на изява/проява.
Думата "ум" има множество значения.
:-)
Та, общо взето това е главния белег - присъствието на воалите.
|