| 
         
        
  
        
				Колкото повече човек научава, толкова повече разбира колко малко, колко нищожно малко е знаел. :-)
 Днес с едно човек не е съгласен, утре пък не е съгласен с предишните си несъгласия...
 
 Всеки сериозен практик прави сверка и то не само с Писания, а и с трети лица, били те учители или сподвижници по пътя.
 
 Едни от нещата, които се научават по Пътя е наистина различаването, разпознаването, съзирането, класифицирането, дистанциранет...
 
 Да, при добра концентрация умът е относително притихнал и лесно може да влезе в ролята на наблюдател, на анализатор.
 Аз лично не ползвам тази терминология, думата "дискриминране" например. Знам от къде е купена. Няма лошо, то все от някъде нещо си харесваме и си го ползваме. :-)
 
 Най-важното е будността, трезвеността на ума. След това е добре да можеш да имаш верен анализ, разпознаване, различаване и да умаеш да видиш и подредиш в ума си кое е васани, кое са татви и пр., т. е. проявите/премените на Пракрити, за да може в последствие да се види и отвъд тях, а сиреч Пуруша.
 Тези неща са от ясни по-ясни за всеки сериозно практикуващ.
 
 И наистина тогава започват да изкачат самскарите. Не е много сигурно дали ти/съзнанието ти наднича в подсъзнанието, или подсъзнанието се проявява на съзнателно ниво. ;-)
 Общо взето по време на медитация контрола се намалява и това, което е въспирало изявите на подсъзнанието се е поотдръпнало, което автоматично освобождава второто и то започва да се показва.
 Иначе да, може и чрез анализ и чрез проследяване на моделите да се навлезе в подсъзнанието, но едното няма нищо общо с другото.
 
 По време на медитация самата енергия разпалва и подсилва подсъзнанието - това, което е преживял и самият Буда под дървото Бодхи.
 Тази работа е различна от копаене в моделите и в моделите и в моделите и тъй все по-дълбоко.
 
 Да, наистина си е труд, но в повечето случай онзи, който твърди, че е достигнал до края се лъже.
 И това се вижда дори с просто око. :-)
 
 "След осъзнаването на което човек буквално се чувства лек, като перце, и блажен, като Буда."
 Само, че това осъзнаване е половинчато, защото е тъй наречения Седми Ден. След Седмия Ден, след тази Нирвана нещата, осъзнаването продължава и тази Нирвана, пред крайната Нирвана, която е отвъд крайностите, е нищо.
 Това е тази Нирвана, от която всеки нормален и с акъла си будист се отказва и то не защото приема саможертвеност за в полза на другите същества, а защото не е Нирваната, която се търси.
 Тази Нирвана е крайност. Тя е равнозначна на Пустота и точно след нея започват сидхите.
 Тя е основата на Битието и стои от единя му край, като негов родител.
 Нирваната, която е одвъд крайностите е след това и тя и истинската. За нея е писал Нагарджуна, пък и други.
 Нирвана и Самсара са еднакво пусти и по нищо не се различават.
 
 Затова в повечето случаи учителят тук, ако имаше такъв, щеше да те посъветва и да ти каже да не мислиш, че си постигнала кой знае какво.
 Да, сидхите точно тук е възможно да се появят, в зависимост до колко човек се е потопил, изгаснал в тази относителна Нирвана, или все още я наблюдава отстрани, като обект на неговата медитация.
 
 Явно наистина хората си нямат представа от сидхите и не са стигнали до тях, но това е съвсем разбираемо.
 Лесно обаче се стига до арогантността и високомерието. Тази относителна Нирвана лесно води до това.
 Просто това е Нирваната, която в ЙС се нарича Сампраджнята Самадхи, а във Веданта - Савикалпа Самадхи.
 Аз му казвам на туй нещо клан-недоклан, дран-недодран. :-)
 
 
 Все пак не може да не се каже, че това е верния път и щом човек е достигнал до тук, тази работа е белег, че се движи в правилна посока.
 
 Обаче Нирвана, за която говори Нагарджуна е аналогична на Осмия Ден в Християнството - отвъд крайностите, когато Самсара и Нирвана се видят като едно. Чак тогава Блаженството, за което писах и трансформацията на тялото - тяло на дъгата, или още по-високото ниво - пълна трансформация.
 
 Та кой чел, кой недочел... :-) А пък и е важно кой как чете и дали четеното му е правилно щото понякога едно пише, пък друго ти изглежда че пише. Умът е измамник.
 
 Също така е илюзия и то голяма (МахаМайа), че за постигналия Нирвикалпа Самадхи/Асампладжнята Самадхи вече няма прераждане. Напротив има, ако не предължи своето развитие в другите по-висшите нива на Самадхи. :-)
 Аз също преди съм си мислил, че няма прераждане след това и че така се излиза от Самсара по този начин.
 Голяма заблуда!
 От Самсара може да се излезе единствено чрез Любовта и трябва да е ясно, че думата "излезе" не е съвсем точна. Просто Самсара спира да съществува под тази си форма, но това не значи, че човек е избЕгъл в "Нирвана"... хехе.
 Бегълци колкото щеш...
 
 А пък кат чуя някой да казва за дадена религия/учение/методика, че е най-сигурния начин... направо си отварям широко очите и си казвам: епа, наистина ли е толкова трудно да се види, че не е така.
 Явно е трудно.
 
 Буда е преподал три вида учения и те се обобщават в следните думи:
 ум; няма ум; умът е сияйност
 
 Това са трите завъртания на колелото на Дхарма.
 Нещата за които пишеш спадат към първите две завъртания на колелото на Дхарма, с пик "няма ум".
 Трябва да се продължи нататък, още по-дълбоко в тази Шуня.
 
 За това какво е Християнството съм писал предостатъчно.
 
 Пустотата, сама по себе си - в това няма никакъв смисъл, освен човек напълно да изгасне в нея.
 След това следва Новораждане, което е чудно в очите на мнозина, щото те са все още бегълци и все още нямат пълно изгасване.
 :-)
 
 Та требва си разчупване на заблудите и погрешните заключения, за което четенето помага, разбира се съпътствано с практика.
 
 Дал съм линк в пощата ти, прегледай и ще намериш. :-)
 
 Редактирано от edinica_nula на 16.11.13 17:13. 
        
        
  
          |