|
"Все още не знам, кой е моят по- ефективен път - раджа-йога или "чистото пиянство". Едното е свързано с контрол, а другото с оттдаване. Редуването е логично..."
Привет!
Според мен, това си е в реда на нещата, както и описах по-преди. Няма как човек да съумее напълно да се предаде/отдаде/себепредложи, преди да опита всичко друго. Да, често се редуват.
Навикът, записите, нагласите, склонностите или с други думи васаните са доста твърди...
Впечатленията, записите, реакциите/отговорите ни на определените събития/ситуации, оформените нагласи за следващи подобни реакции/отговори на следващи събития/ситуации - това са нещата, които често ръководят човека. Така ни възпитават. Това е и заложено в нас, като онаследяваща програма (ДНК).
Явява се ситуации - например някой ти посегне в метрото де те удари, хей тъй, щото нещо му е докривяло и се чуди на кой да си изкара яда и на къде да си проектира проблемите... и какво прави човек когато му бъде посегнато - защитава се, реагира. Дали ще се защитиш по един, или по друг начин, т.е. активно, или пасивно не е от голямо значение.
Трудно към тази ситуаций човек би тръгнал с привествие и рядко за нея би казал "Слава Богу!".
Това е като историята за тримата суфи.
Вървял си ипървият, а срещу него се явил някакъв си бабаит. Изведжът бабаитът обсипал суфито с удари. Мълчал суфи, мълчал и преглъщал гнева си, възпирал реакцията, но накрая не издържал и отговорил на ударите с удар. Изгубил битката и в пълния и в преносния смисъл.
Вторит суфи си вървял и изведнъж към него бабаит . Тъй както приближил, в същото време затряскал суфито по главата. Суфито понесъл всичко мълчаливо, без да трепне - ни вътрешно, ни външно. "Тялото ми яде бой" - си казвал - "но на мен нищо ми няма!". Изгубил битката.
Трети суфи си вървя по пътя. Ненадейно към него се явил бабаит. Бабаитът започнал да го тряска по главата, а суфи рекъл с благодарност: "Иш Алла! Машалла!" Тогава бабаитът като вцепенен отстъпил, дълбоко трогнат вътрешно от любовта и добротата. Избухнал в плач и смирено поискал прошка в нозете на суфито. Суфи се свел до него и тъй се прегърнали, наземи.
Освен всичко (двойствеността - аз/ти), суфито преодолял двата главни капана - капана на малкия и капана на големия човек.
Или както казва Беинса Дуно:
"Ако поставиш някой под себе си, съществува възможност той да те намрази, или да те издигне в култ.
Ако поставиш някой над себе си, съществува възможността ти да го намразиш, или да го издигнеш в култ.
Затова поставяй всички като равни на себе си."
Редактирано от edinica_nula на 27.12.12 11:55.
|