|
|
| Тема |
Re: МЕДИТАЦИЯТА [re: бeз ycилиe] |
|
| Автор |
oтБpaxмaн (на Брахман) |
|
| Публикувано | 01.05.12 16:09 |
|
|
|
В отговор на:
Автор: бeз ycилиe
Тема: Re: МЕДИТАЦИЯТА
Разбирането, че няма разделение между субект и обект е началото на медитацията. Няма нужда да се "слива" или "замества" "аз"-а с обекта на медитация - понеже разделение между субект и обект по принцип няма.
Просто се разбира илюзорността на разделението и това разбиране е достатъчно!
Хеййй не можеш да се отърсиш от грешките на Шибендо. Един път като се научи нещо погрешно, и след това като магаре човек упорства и това го спира.
Погледни в трета глава от 19 сутра нататък където се посочва съвсем ясно и недвусмислено, че САМИЯМА може и се прави върху разни обекти. Може върху някой идея, може върху полярната звезда,може върху някой части от тялото, може върху силата на слон и т.н. и т.н. Всичко това са все самадхи върху някакъв обект.
Единственото самадхи коеот е БЕЗОБЕКТНО САМАДХИ е НАЙ НАЙ НАЙ НАЙ НАЙ накрая. Когато за обект на самадхи е самият Брахман, или бог ако искаш го наречи. Брахман не е нито обект, нито субект, Брахман е отвъд всяко определение, умствено непостежим. Брахман е чистото съзнание, или потенциалност за осъзнаване. Когато йогинът избере за "обект" Брахман, тогава това е БЕЗОБЕКТНО САМАДХИ! Брахман е всичко и нищо в едно и също време. Той не е обикновен обект който може да бъде наблюдаван, защото той е този който наблюдава, той е наблюдателя. Тоест наблюдателя става наблюдаван. Това е невъзможно, няма как да стане това. Поради тази причина наблюдателят се ОТРАЗЯВА в Пракрити, в материята когато тя е пречистена. Пуруша се отразява в Пракрити и осъзнава сама себе си.
ПП Говориш като Шибендо заучени фрази без да ги разбираш. Трябва да започна да ти обяснявам дори и фразите които употребяваш за да ти се изяснят и да не ги повтаряш като папагал там където не им е местото...
| |
| |
|
|
|