|
Понеже имаш грешна представа за това как се насочва енергията в даоските практики, то ще напиша някой ред по въпроса. Представата ти е грешна, защото: 1) никога не си се занимавал и изучавал въпросните методи; 2) защото въпреки т.1, си вадиш удобни изводи, за да изкараш твоето учение единствено истинно, а всичко останало - псевдо.
Най-съвършения начин за насочване на дихателния поток (Ци означава както дишане, така и енергия) е като се направлява от вътрешния стремеж - дао ин (буквално: водене и насочване или водене и привличане). След като съзнанието се изпразни от мисли* се появява истинският стремеж. Дихателния поток следва почистените енегийни канали в циркулационната** система и се движи естествено в организма. За да се постигне това, съзнанието трябва да се чисто и изпразнено от мисли, а тялото отпуснато/релаксирано и в подходяща поза.
*Както сам можеш да забележиш, предпоставка за движението и насочването на енергията е отсъствието на каквито и да е мисли, следователно ума не участва в цялата галимация. Енергията се насочва към определени области, които са специфични и насочването на енергията в тях, води до определени резултати - такива са трите Дантиена (пъп, съдечна чакра в йога и междувеждие), бай хуей ("сто срещи", бинду в Йога), зоната на стъпалата - "бълбукащ извор".
В много китайски БИ, вкореняването и заемането на устойчива поза е свързано с насочване на вниманието към бълбукащия извор.
** От тази гледна точка, може да се каже, че човек не води енергията, а просто разчиства естествените канали, по които тя се движи. Енергията се 'води' косвено, чрез насочване на вниманието. Като самото водене води до малко по-голямо натрупване на енергия в посочените по-горе области. В останалата част на тялото енергията също си циркулира. Описват това движение като неконтролируем водовъртеж.
Редактирано от RabbitHole на 01.01.09 18:45.
|