|
Тема |
Практики |
|
Автор |
niki_TO () |
|
Публикувано | 25.09.07 11:37 |
|
|
АСАНА (йогийска поза)
Асаните укрепват тялото, подобряват здравето и гъвкавостта, премахват енергийните блокажи и напрежението. Асаните, които се преподават в заниманията по йога, са класически пози, които се усложняват постепенно. При упражняването на асаните атмосферата не е състезателна, а акцентът се поставя върху осъзнаването. Със задълбочаването на опита, на ученика се преподават по-сложни и трудни практики.
ПРАНАЯМА (дихателна практика)
Работата върху дишането е вторият основен компонент в часовете по йога. Целта на пранаяма е да събуди, балансира и разшири праната (виталната енергия) в човешкия организъм. Пранаяма е полезна и за постигане на релаксация и намалавяне на умствените и емоционални смущения. Практикуването на пранаяма започва с осъзнаване на естественото дишане и се усъвършенства чрез дълбоко, спокойно дишане чрез разнообразни енергизиращи и стимулиращи практики.
ЙОГА НИДРА
Това е несложна, направлявана медитация, която се упражнява в легнало положение, и често е любима практика на учениците по йога. Тя съдържа систематична релаксация на всички нива на човека – от физическото до психическото и зарежда с чувство на блаженство, при което тялото и умът спят, но осъзнаването остава активно – нещо като сънуване в будно състояние.
МЕДИТАЦИЯ
Медитацията разширява способността да осъзнаваме и създава спокойствие, ведрост и съсредоточаване, което в края на краищата води до по-дълбоко осъзнаване на вътрешната ни същност. Медитацията има големи възможности и като средство за подобряване на концентрацията, волята и устойчивостта към стреса. Тя ни позволява да се носим по вълните на живота, без те да ни безпокоят. Медитационните техники се преподават строго систематично и курсовете могат да включват осъзнаване на тялото, осъзнаване на дишането, наблюдение на мислите и мантра /звук/. Въпреки, че за някои от тях има специфични изисквания, единственото качество, което е необходимо е не т.нар “контрол върху ума”, а наличието на искрено желание да задълбочим вътрешното си опознаване. При подходящо ръководство, ученикът може да изучи медитационните практики и да им се наслаждава.
|
| |
|
|
|