| 
         
        
  
        
				Миро писа:
 
 Много подробно споделяне. Плюс линка, който ми даде предния път и който ако те интересува може да коментираме отделно, наистина има за какво да ти благодаря. 
 
 Не си прави труда да ми благодариш, просто Цялото се е погрижило да ти даде от каквото имаш нужда   иначе аз минавам случайно от тук  
 
 Миро писа:
 Медитирах над това което си писал и искам да докосна повече няколко неща в него. Споменаваш на няколко пъти, че нещо вътре в теб може да се нажежи или да те изгори. Би лии споделил повече какво имаш предвид?
 
 Не съм сигурен, че разбирам какво казваш, като казваш, че си медитирал върху написаното. Вероятно имаш предвид, че си разсъждавал и съзерцавал написаното, което се означава с думата contemplation. Медитацията е съвсем друго нещо, ако се съди по описанията, които най-често се срещат в мрежата, а и в този клуб. А и ако беше медитирал нямаше да има нужда да ме питаш, щеше да знаеш - нали медитацията води до всезнание  
 
 Имам предвид факта, сигурно познат на тези, които са практикували достатъчно дълго ефективни енергийни практики, за пресилване/прекаляване с тях. Става дума за следния тип субективни преживявания: 
 •	буквално преживяване на парене или тръпки по тялото по крайниците, 
 •	усещане за тежест в главата или сърдечната област, парене в основата на гръбнака и вътре в таза
 •	на напрегнатост, на усещане, че си презареден с „енергия”, 
 •	че не те свърта на едно място, например си едновременно си напрегнат и безволев, усещаш желание да направиш нещо, но незнаеш какво е това, 
 •	не можеш да заспиш, 
 •	имаш трескаво желание да правиш още и още практики, особено от тези, които водят до екстаз.  
 
 Това са някой от субективните усещания, а сигурно има още много начини по които да бъде казано – например – лошо настоение, имам лош ден, днес съм в дупка, . Или пък например както го е описала в . Това нейното звучи като типично пресилване или небалансиране на практиките. 
 
 Йогани го концептуализира като „триене” на праната, която тече по „запушените” нади. Това състояние се съпровожда и с откъсване от обичайните занимания – десоциализиране, затваряне в себе си, деперсонализация, дереализация и съпроводените с това емоции.
 
 Причината според него е силното желание към божественото(бхакти) при една недостатъчно кондициониран нервна система. Казано иначе това се случва в нервна система в която няма сливане на пасивния трансцендентен „мъжки” аспект и активния творчески „женски” аспект на съзнанието, каквото и това да значи...
 
 Йогани съветва това да се лекува с намаляване или спиране времето на практиките, с повече  физическа активност и „по-тежка” храна. 
 
 Джайнистката монахиня пък набляга на продължаване на практиката със surrender и faith , плодове и плодови сокове, молитва, настройките(гледам из клуба за това май се използва и думата посвещение, attunement е думата, която тя използва) и самолечение подобно на рейки – с полагане на ръце тук там по тялото.
 
 Миро писа:
 Разкажи и малко повече за това, което те учи алхимичната монахиня (nun)? 
 
 Ами тя използва за себе си monk или priest та за това и аз тез думички използвах. Даде ми практики за пранаяма и медитация с мантра и ми каза, че главната практика е вярата в бог и surrender. 
 
 Казаното от нея си е пълна скука, в сравнение например, с написаното напоследъка от Брахман в сайта или с това което може да се прочете в мрежата. По-интересни са е предизвиканите преживявания от настройките(посвещаване, инициация), но тях и да ти ги описвам с думи, няма да има много полза, както сам се досещаш преживявнията са високо субективни. Иначе главното за което настоява е surrender и faith. Пък точно тези двете аз не ги мога твърде. 
 
 Интересното е, че и йогани и традиционната учителка ми дадоха една и съща или адски сходна пранаяма ефекта на правенето на която може да бъде описан с една дума - екстаз!
 
 Миро писа:
 И последно нещо, на което да спрем. Ако правилно съм те разбрал ти възприемаш всичко като материално? И това, което някой наричат духовно, за теб е просто продукт на нервната система? 
 
 Не мисля, че съм написал, че възриемам всичко за материално, а ако съм написал нещо което да звучи така, значи не съм се изразил правилно. По скоро исках да кажа, че светът в който живеем е материален и че носителят на съзнанието е материален също така. И да, убеден съм, че значителна част, ако не и всичките духовните преживявания са продукт на нервната система. Тук има една тънкост, обаче. Трябва да се направи едно фино разграничение. Духовното като процес породен и оставащ в нервната система и духовното като процес протичаш нервната система, възникнал в резултат от взаимодействието и с нещо вън от нея, което ние още не можем да измерим с достъпните в момента технологии за обективизиране. 
 
 Дотолкова, доколкото нервната система е самообучаваща се система в която има сетивен вход, анализираща част, асоциативна и ефекторна част -  не е изключено в нашето тяло или нервна система да има сетива или начини за долавяне на неща(например „вибрации”), които още не могат да бъдат измерени съвременните инструменти. Не е изключено, ако се имат предвид потенициалните изводи от теорията на струните или М-теорията да има и други сетивни входове в нервната ни система. Ясно е обаче, че има 
 
 Миро писа:
 А що се отнася до обсъждането на практиката да си в дълбоки отношения с човек от другия пол, мисля, че ще ни трябва цяла отделна тема. 
 
 Така си е. Мисля обаче, че и тук от обсъждане няма много полза къде, къде повече полза има да се практикува ... ако има с кого и ако ти стиска.   
  
        
        
  
          |