| 
         
        
  
        
				Миро,
 
 Изходната позиция на която се базира практиката ми е проста.
 
 Според нея човеците имат уникалното свойство да се осъзнават като нещо 
 отделно, да правят разлика между аз и не-аз. На всичкото отгоре хората могат 
 да правят в себе си копие на обектите с които се срещат, да ги моделират, да 
 изследват качествата и свойствата им и след това да използват наученото, за 
 да ги променят за собствените си нужди или цели.
 
 Обикновено процесите на учене на хората са насочени към учене във външния свят с цел оцеляване. След като се оправи с тази задача, вниманието на човека естествено се обръща навътре в опит да разбере кое е нещото, което му позволява да прави всичко това.
 
 Тогава изведнъж става ясно, че седалището на тази способност е в един орган, който наричаме нервна система. Нервната ни система има две задачи. Едната е да ни гарантира оцеляването във външния свят и другата да интегрира вътрешната ни среда – буквално на материално - биохимично и физиологично ниво и на мета ниво, тоест това което наричаме психология и духовност, за да се постигне първата задача.
 
 Погледнато от този ъгъл духовните дисциплини/науки са врата към вътрешния ни свят.
 
 Хората, които са преминали през тази „врата” идват и казват вижте какво, 
 това което на пръв поглед е човешката природа и съдба не е точно така и започват да разказват разни врели-некипели, които за да провериш, дали са верни трябва самия ти да минеш през „вратата”(тоест да практикуваш).
 
 С други думи, стоя на позицията, че материалния свят си е обективен, че е 
 вън от нас и не седя на идеалистичната позиция за някакъв 
 свръхразум-създател, управител и разрушител.
 
 Ако има изобщо нещо трансцендентно в нас то това ще да е нещо свързано с 
 тази уникална само за хората способност за себеосъзнаване за която експериментите с разрушаване показват, че най-вероятно обитава главно в мозъците ни.
 
 С този анализ подмишка тръгнах да изследвам източните философии и стигнах до извода, че използват научния подход при прилагане на психофизиологични (а някои психофармакологични) манипулирания върху нервната система. 
 И следователно това е нещо, което мога да проверя сам.
 
 Част от практиките ми са ориентирани към постигане на лично преживяване на (посещение, прибиваване в) това, което се нарича трансцендентно съзнание, непоклатима вътрешна тишина, сат-чит-ананда, празнота, шива.
 
 Другата част от практиките ми са ориентирани към достигане на  екстаз, 
 блаженство или лично преживяване на движението на „жизнената сила” във 
 „индивидуалната ми фина система” или богинята(според някой фината система с нейните чакри и нади са богинята всъщност)  „събуждане на кундалини шакти”, преживяване на майя и начина по която тя покрива се покрива с воали или се разкрива пред нейния любим – шива.
 
 Идеята е, че след като съм се научил да пребивавам и в двете мога да премина 
 към опит за сливането им в едно, което е и - както Лахири Махасая казва -  
 просветлението -  сливането на празнотата с еуфорията.
 
 Техниките за постигане на вътрешната тишина, които практикувам са:
 
 -           Медитация с мантра - ежедневно, два пъти на ден поне за 20 минути
 -           Извеждане на вътрешна тишина навън със самяма - когато усетя, че количеството и качеството на постигнатата тишина е добро.
 
 Техниките, които използвам за събуждане на екстаза (кундалини) са:
 
 -         сидхасана - често, но избягвам ежедвено, защото започвам да се нажежавам отвътре
 -         спинално дишане или сушумна дишане пранаяма - ежедневно два пъти на ден поне за 10 минути
 -         бастрика - напоследък съм я поизоставил 
 -         набор от мудри и бандхи - ежедневно като част от спиналното дишане
 -         йони мудра кумбхака - напоследък съм я поизоставил
 
 С техниките за събуждане на екстаза гледам да не прекалявам твърде, щото, 
 както беше писал някъде из  един практикуващ АЙП, като прекалиш „чувстваш се сякаш имаш слънчево изгаряне отвътре”.
 
 Що се отнася до езотеричната или алхимичната част там се уча от една 
 джайнистка ъъъ .. монахиня(както тя се самоопределя. monk, priest?), от която получих това което се нарича гуру мантра и настройка за няколко други мантри. Тя е последовател на традицията на кундалини маха йога към която принадлежи починалия и вече гуру Шри Дхянйоги Мадхусудандасяджи Махарадж и настоящия и гуру Дхянйоги Шри Омдасджи Махарадж. 
 
 Освен това слушам периодически шри видя мантри самостоятелно или във формата на чакра пуджа изпяни от Амрита (Шри Амритананда Ната -  д-р. Н. Прахалада Шастри), който е иницииран пък от Шри Свапракашананда Ната Тирта Авадхута от Анакапали. Не се връзвай много на имената обаче, а ако са те накарали да почувстваш, че става дума за нещо древно, автентично и мощно прав си, така е. Но е и опасно. Считай се за предупреден. Особено внимавай с шри видя мантрите.
 
 
 И накрая, но не последно, главната ми практика е обичането на една жена.
 
 Като се замисля от това май, май съм научил най-много.
  
        
        
  
          |