И некомпетентни. Най-вече мързеливи.
Т.нар. система, която много хора недолюбват (но не могат да дефинират какво представлява), в образователната си част е наистина много издънена.
Прави се програма по роден край (или Човек и там каквото беше) за някой начален клас. Свикани специалисти по история, география, биология, екология и т.н. И един специалист-начален педагог, университетски преподавател. Всеки от другите дърпа чергата към него, а педагогът само казва "не, това е сложно, не, това не могат да го разберат". Криво-ляво спретват програмата, като гвоздеят й е децата да научат термини, някои от които ще използват само в часа, в който им се преподава урокът. Разбира се, по програма трябва да "усвоят" и "осмислят", но дали се получава - виждате и сами, особено тези, дето имат деца в начален курс.
После се спретва учебникът. Картинки много, текст академично неразбираем. Праща се на учители да си кажат мнението. Учителите мълчат. Това се приема като "о, учебникът ви е просто прекрасен". Промени по книжката не се правят и се пуска така.
Това всичкото ми го каза една от преподавателките в СУ - точно по роден край.
После децата започват да учат, оказва се, че повече се мъчат, родителите писват...
По темата, да не съм съвсем офф - циганчетата с ресурсни учители по гетата. Не ги ща в училище, в което съм пратила моето дете, с моите данъци (иха, каква съм гражданка с позиция), освен ако не са влезли с изпит, взет поне на 75%.
***
Як си, пич!Редактирано от Aз бяx на 10.01.12 20:36.
|