AВТОМОБИЛЪТ НА СТАРО:+/-
VW GOLF 2 - германският шлагер
Моделът от Волфсбург е най-купуваният автомобил в Европа
Второто издание на Фолксваген Голф започва от септември 1983 до ноември 1991 година. Само в Германия за това време са регистрирани 2.7 милиона автомобила, като 700 000 са с дизелов двигател. 75 процента от купувачите са толкова доволни от качествата на техния Голф, че биха си купили отново този модел на Фолксваген. Казаното до тук е достатъчна препоръка за българския автолюбител да обърне особено внимание на автомобилите втора ръка от тази марка. Без значение е социалният статус. В Германия и студентът, и милионерът карат Голф. Модификациите трудно могат да се обхванат. Те започват от 1300 кубиковия бензинов мотор с мощност 55 коня, минават през легендарния 1600 куб. см дизел с най-икономичните 54 к.с., до болидите GTI със 160 турбо коня. Специалистите препоръчват именно най-малкия бензинов и дизеловия двигател без турбокомпресор, внимание заслужават и двата мотора, които задължително са с катализатор и електронно впръскване на горивото: 1600 кубика - 70 конски сили и 1800 кубика - 90 коня. Не се изкушавайте от свърхмощните GTI, повечето от тях са гонени до смърт по германските аутобани и им остават твърде малко безаварийни километри. Най-трудно се избира “здрав” дизел. Куриозното тук е, че двигателят може да издъхне и при пробег до 70-80 хиляди километра, но може да мине с лекота и 300 000. Обяснението всъщност е много просто - всичко зависи от редовната смяна на маслото (7500 километра) с най-качествено. Всякакви компромиси се заплащат твърде скъпо - най-често с нов двигател. Издъхналият дизел се познава лесно по трудното палене дори през лятото и черния дим, който излиза от ауспухната тръба. Ако димът е с бял цвят, белята е по-малка - изгоряла е “само” гарнитурата на главата. Особено внимание трябва да се обърне на ангренажния ремък, и при бензиновите и при дизеловите мотори, той трябва да се сменя след около 80 хиляди километра, ако това не се направи следва основен ремонт на двигателя
Скоростната кутия и абреажът са много здрави и рядко дефектират. Когато педалът на амбреажа стане по-твърд и трябва повече сила при натискане, причината е само в жилото, което не е скъпо и лесно се сменя. Каросерията е изключително практична и здрава. Повечето от носещите части са поцинковани и не дават шансове на ръждата дори при по-старите екземпляри. Проблеми може да има с катастрофирали и не добре ремонтирани коли, където корозията започва да действа.
При покупката на употребяван Голф 2 трабва да обърнете внимание и на още няколко агрегата, които според статистиката на германските автосервизи могат да поднесат изненада. При електрическата система най-уязвимо е динамото.
Дефектът се познава по характерния виещ шум на износените лагери. Трийсет процента от дефектите на електрическата система принадлежат на стартера. Диагностиката тук е най-лесна, моторът просто не може да запали. Характерен дефект при електрическата система са и рефлекторите на фаровете,
които често корозират.
Карбураторите на Голф 2 са безпроблемни. Единствено от време на време се разхлабват закрепващите ги гайки. По-сложно става, когато откаже бензиновата помпа:
всяка пета дава дефект и не подлежи на ремонт - трябва нова.
Предното предаване на всички модели Фолксваген е идеално за българските пътища, сигурността ви е гарантирана. Не е лошо профилактично, през няколко месеца, да хвърляте по един поглед на маншоните на полуоските. Ако са скъсани и не се подменят на време, следва твърде скъпо удоволствие: ново каре.
Внимание заслужава и охладителната система. Критични места при автомобилите с по-голям километраж са водната помпа, гумените съединения и разширителния съд за охлаждащата течност. От тях може да последва и по-голяма авария: прегряване на двигателя, изгаряне на гарнитурата на главата и най-неприятното - блокиране на мотора.
Не се страхувайте от всичко казано дотук. Защото Фолксваген Голф 2 е най-добрият пример за германски автомобил - солиден, сигурен и икономичен - просто Голф.
|