|
Тема |
Re: Ламба сонда [re: Golfiera] |
|
Автор | koko (Нерегистриран) | |
Публикувано | 10.05.05 20:37 |
|
|
Не е много добре така...
Когато няма ламбда, компютъра дето управлява двигателя не може да коригира оптимално състава на сместа, и разчита на твърдо заложени в паметта си таблици, които общо взето създават излишно обогатена смес (за да е сигурно че ще върви и няма да гасне).
При наличие на ламбда, в такъв режим колата работи само за кратко, докато ламбдата загрее. Като няма - си кара така постоянно, а може и грешки да трупа (зависи от конкретното ECU).
Махнеш ли ламбдата - оставяш уредбата без обратна връзка. Между другото защо е било нужно да се сменя ламбдата с болтче? Могло е просто куплунга й да се разкачи, пък тя да си седи да запушва дупката.
По правило колата наистина върви добре без ламбда, но и харчи повече. Е, ако преди това ламбдата е била много зле може и да изглежда че е по-добре. :-)
Така че - по добре е да си има ламбда, а катализатора може и да го няма. Виж обратното не е редно (катализатор без ламбда), защото неоптималната смес ще му разкаже играта бързо.
|
| |
|
|
|