На улицата
Два от тези автомобила са базирани на коли от Рали шампионата, но те не са съвсем еднакви с първообраза си. Въпреки всичко EVO и STI са “избухливи” и мощни, така, че оставят някакво съмнение за тяхното предназначение. Несъмнено е много забавно да се карат, само зависи къде поставяте тънката граница между комфорта и забавлението?
За повечето от нас карането започва с влизане в колата и сядането. Всяка от тези коли е насочена към спортно ориентираните шофьори. Когато седнете в някоя от тях, размерът има значение за комфорта (седалките). Някои от тест пилотите заложиха на R32, други на STi.
Recaro – то на EVO изглежда, че осигуряват най-добра смесица от уютство и комфорт. Седалките на STi изглеждат да бъдат много комфортни, но от Subaru са ги направили специално за пазара в САЩ, за да поеме големите “баджаци” на американците. Така най-уютно е в R32 и EVO, докато STi пасва на едрите (дебелите).
От шофьорската седалка първото нещо по което може да се търсят + и – и в трете коле е арматурното табло.
Mitsubishi страда най-много от трите, уредите му са с малък контраст и размери. Двете и R32 и STi са много по-добре. R32 има изчистено и лесно за разчитане табло, на което всичко си е на мястото и е радост за окото. Факт е, че не са вложени много качествени материали при производството на Subaru and Mitsubishi – липсва полирания алуминий, който е заменен с боядисана пластмаса, за да изглежда като метал. Ето тук, луксозния R32 излиза напред. Ако търсите плюш, Вашата кола е Sti. При нея, когато запалите таблото, усмивката ще изгрее на лицето Ви. Таблото е идеално осветено в червена луминесцентна светлина. Уредите са така направени, че да осигуряват перфектна видимост, както през деня, така и през нощта. С това Subaru излиза напред, докато останалата част от таблото изглежда прекалено обикновена.
Един подкарали тези коли ще забележите разликите в това как произвеждат своята мощност.
EVO има малка мощност при ниски обороти, но когато турбото се развърти до 19.5psi налягане, просто изстрелва колата. При R32 дори и при ниски обороти двигателя просто дърпа и дърпа по един много линеен начин. Двигателя на R32 не е толкова нервен както на другите две коли, но съчетан с уникалната изпускателна система, я прави привлекателна. Evo и STi са забележително по-тихи, като Evo има много тих звук на празен ход. STi попада някъде по средата между R32 и Evo (това е за саунда б.пр.). STi има по-линейна крива на мощността от Evo и съответно по-добър въртящ момент в ниските обороти, докато се развърти турбината.
Докато експериментираме с мощността се запознахме и с някои “чудатости” в скоростните кутии на трите коли. Volkswagen и Sti предлагат 6-степенна скоростна кутия с къси предавки. И при двете се изисква ІІІ скорост преди да достигнете 60mph(100 кмч). Скоростите изглеждат подходящи и добре настроени към двигателя, позволявайки Ви да стоите в мощната зона на оборотомера колкото искате и даже прави карането още по-забавно при изпълването на оборотомера. 6-та скорост на R32 е добре настроена, докато при STi на 6-та си личи, че е доусъвъншенствана 5-степенната кутия от стандартния модел WRX. Тя не показва симптоми на слабост както е при WRX. Но лоста на скоростите изглежда някак слаб, това се дължи на пръстена, който се повдига, за да се включи задна. Evo е с 5-степенна кутия. Тази кутия ви позволява ускорение с по-малко превключвания, но за сметка на това трябва да натискате по-здраво колата, за да я държите в обороти. Тази кутия се оказа най-стегната от трите, при нормално каране, докато при агресивно имаше прихъркване между 1-ва и 2-ра, но най-вече между 4-та и 5 –та.Да се надяваме, че проблемът е бил само в тестовата кола.
На улицата и с трите коли е много трудно да спазваш ограничението на скоростта.
Както беше споменато по-рано Evo и STi могат да се разглеждат като хомологизирани улични бегачки, които са шумни и предават всяка неравност и камъче в купето. R32 предлага много по-голям комфорт, като изолира голяма част от външните шумове, но все пак усещате достатъчно двигателя благодарение на специалната изпускателна система, която Ви напомня какво имате под капака. Evo и STi изглеждат по-груби от R32, дължащо се на новите платформи и изглежда, че ще предават повече влиянието на пътя в купето, отколкото R32. Evo осигурява спортен микс с твърдо шаси, което балансира външния шум и вибрации с шофьорския комфорт. STi изглежда е най-шумната от трите, като шум от гумите има и при ниски скорости.
Така, очевидно ако искате комфорт съчетан със спортни наклоности, то R32 е царят в тази група.
To be continued............
|