В момента е много лесно да бъдеш авто ентусиаст, защото на пазара има много модели, което даже затруднява избора. Искате спортна кола? Какво ще кажете за Nissan 350Z, Mazda RX-8, Audi TT или Porsche Boxster всяка една от тях отговаря на изискванията. Искате палав компакт? Няма проблеми.… Mini Cooper S, Golf IV GTI или Honda Civic Type S или Si. Просто изборът е огромен.
Досега две коли практически бяха забранен плод за пазара в САЩ: Subaru WRX STI и Mitsubishi Evolution, две коли от WRC шампионата. Но това е досега.
През Януари 2003 Mitsubishi отговори първи и представи 271hp Lancer Evolution. Една седмица по-късно Subaru показа WRX STI, но с 2.5l (боксер) двигател с 300hp and 300 lbs/ft.
По средата на това Volkswagen се намеси със специалния R32 с 241hp 3.2l V6 (VR6), all-wheel-drive, големи гуми, големи спирачки и много други спортни характеристики. Замислен да бъде “черешата на тортата” R32 изглеждаше да бъде поредната недостъпна кола в САЩ. Но от VW много бързо обявиха, че стъпват на пазара. Веднага започнаха дебати коя е по-добрата кола: EVO или STI. Едните казваха, че едната е с по-добро управление, а другата с по-добра мощност. Може ли R32 да се сравнява с тези коли? Ясно е, че R32 има по-друга мисия, спрямо другите две. R32 е базирана на all-wheel-drive V6 Golf и няма връзка с текуща рали програма на Volkswagen. Също така той е хечбек, а другите са седан. Отговорът предстои.
Нашата цел не е да засичаме ускорение 0-60mph или четвърт миля… това вече е правено многократно. Това, което искаме да видим е как се държат тези коли на пътя и пистата. Да определим + и – на всяка от тях. С това наум да започнем.
Volkswagen Golf R32
Тук в САЩ, когато кажем спортен Volkswagen си мислим за GTI. Обаче няма да намерите никакви емблеми GTI на R32. Той даже изглежда по консервативен паркиран до STI и EVO.
Първата, най-видима разлика между стандартния Golf и Golf R32 идва още при пръв поглед върху колата. Предната броня е с 3 огромни отвора за въздух, добавени са прагове и е променена задницата заради двата хромирани 3" ауспуха. Друго забележимо е 20mm по-ниското окачване сравнено с GTI, 18” OZ джанти с 225/40ZR-18 Michelin Pilot Sport, както и двете емблеми R32 отпред и отзад.
R32 е с 3.2l VR6 под капака. Този 3.2l предлага 241hp (177kw) при 6250rpm и max въртящ момент 236 lb-ft (320Nm) от 2800 до 3200rpm. И двете криви са много линейни и това осигурява прекрасен “гърлен” звук при ниски обороти и невероятен рев при всички. За това способства и специалната дроселова клапа монтирана в последното гърне, която управлява потока на отработените газове.
Мощността се предава чрез MQ350 6 скоростна кутия и Haldex електронен съединител към 4 колела. Haldex clutch-pack е електронно контролирана система, която разпознава приплъзването и има възможност да реагира мигновенно, по-бързо от много други all-wheel-drive системи. Тази и способност и позволява през другото време системата да се държи като нормално предно предаване.
R32 е получил 333 мм (13.1 inch) предни вентилирани дискове и 256,5 мм (10.1 inch) задни също вентилирани, с боядисани в синьо спирачни апарати. Volkswagen са вложили, както ABS, така и Electronic Stability Program или ESP, която благодарение на сензорите за промяна на курса, сензорите за приплъзване и сензора за положение на волана улавя приплъзването и нанася необходимите корекции с помощта на спирачките (за презавиване и недозавиване). Както във всяко VW, ESP може да бъде изключена, чрез копче на таблото, за по-голяма доза адреналин.
Окачването на R32 отпред е MacPherson, докато задното е напълно независимо с dual-link рамена. Пружините и амортисьорите са доставени от H&R and Bilstein (въпреки всичко имат щемпел "Volkswagen Racing") и осигуряват твърдо и стабилно окачване, подходящо за спортно настроени шофьори. В съчетание с това са монтирани и по-масивни roll-bars, които предотвратяват всякакъв вид усукване. Това окачване може да се може, че е най-агресивното, което някога е монтирано серийно в Volkswagen и е много впечатляващо.
Когато се качите в R32, Вие не просто влизате в една спортна кола, а същевременно и луксозна. Първото нещо, което прави впечатление е са седалките. Направени от Konig специално за този модел, те осигуряват невероятна стабилност и същевременно комфорт. Понататъшното оглеждане на интериора показва, че не е пестено време и енергия, за да бъде създадено едно наистина луксозно спортно купе. Много добър волан, алуминий, а не пластмаса и много други малки детайли, показват, че тази кола е крачка пред вашите очаквания.
Дано ви е харесало. Ще последва и продължението, но сега нямам време.
Статията е взета от VWVORTEX.COM
|