Днес в едно предаване на Бтв излезе очилат и ухилен държавен чиновник, да бърбори за повишения коефицент за митническото облагане.
Оказа се, че държавата или тази шепа хора които ни управляват и вземат не винаги правилни решения и наричат себе си правителство или държава, е наясно, че :
Българинът ще си купи от тук нататък кола, когато му нараснат доходите.
Естествено, ухиленият чиновник не знаеше кога ще стане това, но вярваше, че все някога това ще стане. Не бе уточнено, дали това ще бъде по време на мандата на тази група хора които сега управляват или в някое друго и отложено бъдеще време. Нарочно употребявам група хора, защото по мое мнение заслужават много по-силна дума, ама не е тук мястото. Група хора, която си е присвоила държавата по мое мнение, заслужава по-силна дума.
Главния виновник пак се оказа Европейския съюз, който видите ли имал изисквания за автомобилите, и то дори било вече Евро 4.
Услужвайки на правителствената кауза, чиновникът забрави да каже , че тези изисквания се отнасят само за новопроизведени автомобили и за товарните автомобили, които имат по-голям пробег и следователно повече хабят природата. За всички останали има друга регулация.
Пак така услужливо, усмихнатият чиновник, като че ли това поскъпване на колите е най-радостния момент в живота му, пропусна да каже, какво е трудовото законодателство във въпросния виновник ЕС и как се регулира заплащането там. Има ли изискване за минимално заплащане, няма ли, какво е то, на каква база е определено и т.н. ?
Другото с което е наясно държавата е, че автомобилния парк няма да стане по-млад. Напротив, тъкмо обратното, според думите на чиновника.
Ще се въртят в един безкраен оборот вътре в страната внесените вече автомобили и все повече 20годишни автомобили ще кръстосват остатъците от шосета в републиката ни.
Потвърди се, че новите автомобили няма да станат повече, защото няма как да се свалят цените им. Това потвърди и Хаджиниколов от съюза на вносителите на нови амтомобили. Той пък се впусна да обяснява защо няма да има лизинг над 5 години, без да каже, защо няма безлихвен лизинг както на запад.
Журналистката от Бтв бе крайно неподготвена за тези интервюта и се оказа без позиция. Не се разбра, дали е за повишението или против него и това я направи крайно неубедителна, като на моменти тя дори не намираше подходящ въпрос.
Добре ще бъде, вносителите на стари автомобили да поискат в петицията си до Нардоното събрание, да се каже от правителството какви са изискванията на ЕС, кога и как България се е задължила с тях, без да е член на съюза, та да е ясно защо се оправдават с него?
Да каже правителството в коя страна, какво е минималното заплащане по закон и на каква база се определя и има ли такова в БГ?
Да каже правителството, как точно ще изразходва прихода от повишението и как ще се отчита за това? Нали целта е повече нови коли и по-малко мръсна природа, въпреки противоречието, че повече 20 годишни автомобили ще се карат от тук нататък. Колко природа ще изчисти това правителство с тези пари и как?
Спомням си добре, как цената на тока се определя от разходите по производството му, които са пък не знам каква си правителствена тайна и обещаваната максимална цена от 3 цента преди години, с помоща на универсалното извинение ЕС стана днешната и лети нагоре.
Със същото се сблъскваме и сега, ЕС бил виновен.
Интересно, дали ЕС знае какво е сътворил до тук в България и колко е виновен за нашето дередже? Доста биха се учудили европейските чиновници ако знаеха какво им се приписва, когато нашите тръгнат да се оправдават с тях и все причината за порочноста е някаква външна, най-често ЕС.
Най-циничното, дори и да е вярно, от казаното в интервюто бе, че според ухиления очилат чиновник, някои ще успеят да се купят коли от тук нататкъ, но повечето няма да могат. Това било естествено.
Това е безспорно вярно, но не е естествено, а изкуствено. В България това е изкуствено, а не естествено.
Естествено е, че правителствения чиновник ще си купи, защото царчокът му подарява скъп апратамент за стотинки и не му се налага да пести.
Естествено е че послушния монархокомунист ще си купи, защото увеличените данъци и налози, кражбата на парите ни с цената на тока т.н. влизат в хазната и от там се преразпределят. Най-често към послушните , угодните, плащащите и т.н.
Безумна е идеята на министър Арсенова, да се спре вноса на стари автомобили и да се поощри покупката на нови, чрез безлихвени заеми и данъчни облекчения.
По закон всички сме равни. По Конституция дори.
Защо тогава Арсенова иска аз да плащам повече данъци, за да кара някой нова кола?
Този бюджет стана ненаситен, а извършваното преразпределение на благата уродливо.
Питам се, ако не трябваше да плащаме милионите долари заради загубите от сделките с външния дълг на министър Велчев, щяха ли да посегнат към вноса на стари коли или сега трябва да запушват бюджета дори и с такива мерки?
|