|
Тема |
Re: Може също [re: Stevek] |
|
Автор | KOKO (Нерегистриран) | |
Публикувано | 17.11.03 18:30 |
|
|
Мери се с мултицет, който трябва да е високоомен защото сигнала от сондата е слаб. Мери се към маса.
Когато сондата е студена тя НЕ работи и сигнала е 0.45V. Ако е скапана - може да си остане на 0.45 вечно. Това обикновено не се хваща от ECU-то и CheckEndgine лампата няма да светне. Лош контакт също ще доведе до това положение.
Ако сондата е още жива след малко (в конкретния случай явно става дума за сонда без подгряване, така че може да се наложи доста да се почака) сигнала ще се промени.
Нивата са 0.1 и 0.9 V, като при изправна сонда (и инжектори, ECU и датчици) двигателя влиза в "closed loop" и сигнала от сондата почва да дава ту едното ту другото. Ако промяната е с честота около 1Hz всичко е ок. ако смяната става много рядко - сондата е инертна (стара) или нещо друго е скапано и пречи на ECU-to бързо да коригира сместа.
По-точна диагностика може да се прави с осцилоскоп, но осцилоскопа трябва да е способен да отчита и показва сигнали с ниска честота (не всички могат).
И друго, ако ще се сменя сондата - вземай сонда с подгряване (с повече проводници са) и си добави едно реле което да включва подгряването й. Така сондата ще заработва по-бързо особено зимата, и ще има по-дълъг живот.
|
| |
|
|
|