|
Тема |
За гумите... [re: guard_ariva] |
|
Автор |
Vento (VW маниак) |
|
Публикувано | 28.10.03 21:02 |
|
|
Абсолютно вярно - зимните гуми, както и летните и всесезонните си имат индекс за скорост (една буквичка). Ако не надминаваш тази скорост (която не е ниска - поне 150 е) няма проблеми. Проблем е, че са по-шумни зимните гуми след 60-80км/ч и малко по-нестабилни на сухо, понеже обикновено са по-тясни и с по-широк грайфер. И много се износват на сух път, особено ако е над 10 градуса, защото са много меки. Всесезонните гуми са едно компромисно решение, отдавана изгубило масовост в цивилизования свят - нито риба, нито рак! Относно предни зимни, задни - к'ви да е... не е желателно! Задните гуми имат не по-малко значение при движението на колата. Задното колело, което се пада външно в завой, описва дъга (подобно на пергел), която дъга "законтря" колата и определя траекторията и на движение в завоя. Има и теория за инерциите и натоварването на задните колела в завои и защо именно ако се подхлъзне колата в завоя трябва да се даде газ, за да се изправи (при предно предаване), но това не е темата сега. Идеята ми беше, че задните колела също са доста важни, особено при завои - ако описващото кривата в завой външно колело се подхлъзне, цялата задница занася в посока, обратна на завоя от центробежната сила (при десен завой - наляво; при ляв - надясно).
НО както каза колегата - в България всичко е възможно! Едни карат цяло лято със зимни гуми - хем ги хабят безмислено и много, хем нямат особена стабилност, други се правят на скиори на сняг с летни, трети се заблуждават, че всесезонните са универсално оръжие...
ДА припомня - под +10 градуса (под 0-лата задължително!) - зимни гуми; над +10 - летни, всесезонни...
|
| |
|
|
|