|
Тема |
Re: малко по-ориентирана:) [re: Дpyra] |
|
Автор |
Vento (новак) |
|
Публикувано | 08.10.02 19:39 |
|
|
Като казвам груби имам предвид следното (за немски до 1993г. примерно):
1. Воланът се върти по-тежко в сравнение с други коли (дори с хидравлика), да не говорим за японските.
2. Педалите не са така меки...
3. Скоростите не включват съвсем мазно...
4. Ако щеш и вратите по-трудно се отварят и затварят.
Разликата не е колосална, но мисля, че на дамите им прави впечатление.
Това са общите неща за всички немски, като всяка отделна марка и модел имат свои специфики.
Предимства на Голф 2 пред френска (лично мое мнение, но споделяно от голяма част механици и шофьори):
1. Много здрав във всяко отношение (та чак малко груб!) - мотор, ходова част, ламарини, вътре салона и т.н.
2. Изключителни опростен във всяко отношение. Много близък до руските автомобили, но далеч по-добър като измисъл и изпълнение. Без нищо излишно, но и без нищо да липсва. Всички майстори му разбират.
3. Сравнително евтини части. Огромен избор - от турски през........ до оригинални...
4. Самият факт, че е може би най-дълго произвежданата кола (1983-1991г.), без да се правят особени промени по нея, говори, че е бил доста добре измислен и изпреварил времето си. Най-продаваната световна кола като бройки е именно Голф (всички модели - 1,2,3,4...). Това също е показателно.
5. Ако не е удрян или е оправен добре, дори и 20 годишен Голф 2 не би трябвало да има ръжда. Малко конкуренти могат да се похвалят с това (или почти никой...)
Недостатъци:
1. Както вече казах, поне според мен - доста грубоват за дама. Във всяко отношение.
2. Дизайнът вече не е върхът на сладоледа (все пак е проектиран 1982-83г. Има-няма 20 години). Дори стои грубоват. Но нека не забравяме, че го съпоставяме с коли, пръкнали се доста след него.
3. Разходът на гориво никога не е бил силна страна на старите модели VW-та. Сравнен с Опел, Рено, японките... Гори поне кило отгоре.
4. Не блести със страхотна возия. Но аз мисля и че няма кола в тоя клас със много по-добре.
5. Държи сравнително висока цена. НО както обичам да казвам - закон от икономиката е, че цената е функция на качеството. Също така тя се формира и от търсенето. Щом се продава скъпо, значи хората така са го оценили и са готови да платят такава цена.
Не ме разбирай погрешно, но мисля, че това са реалните плюсове и минуси на колата, сравнена с японска или френска примерно. Все пак, лично за мен активите компенсират и далеч надхвърлят пасивите и Голф 2 винаги ще остане в историята с положителна оценка.
Абе кола, написала немалка част от автомобилната история!
Редактирано от Vento на 08.10.02 20:19.
|
| |
|
|
|