Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 03:37 14.07.25 
Клубове / Техника / Автомобили / VW Пълен преглед*
Информация за клуба
Тема Re: Така е, зависи от [re: julys]
АвторШoфийop (Нерегистриран) 
Публикувано27.08.02 00:40  



конструкторското решение и по точно от това на горивната камера и начина по който се впръсква горивото /плюс още стотина неща/. Всъщност бензиновите двигатели трудно създават компресия, достатъчна за самозапалване. Детонациите по-скоро се дължат на недостатъчно равномерното и с недостатъчна скорост изгаряне на различните бензини. При инжекционите стремежа на конструктора е да създаде максимално финна мъгла от гориво, която да гори бързо и равномерно - но за да се засили този ефект той препоръчва и по-високо октанов бензин. Това му позволява конструктивно да предвиди по-малка като обем горивна камера, която, както е известно, се състои от челото на буталото, стените на цилиндъра и прилежащата им част от главата. Резултат - по-къси биели, по-високооборотен, по-лек и по-малък двигател, по-голяма икономичност, защото за едно и също време, сравнено с карбураторния двигател, изгаря по-голяма част от подаденото в цилиндъра гориво,а не до 30% да се изхвърля навън във вид на полуизгорели сажди, увеличена мощност и равномерен ход на двигателя. Но това се плаща и с високите изисквания за прецизност. При такава малка горивна камера момента, в който се образува оптималната и конфигурация при издигането на буталото, е толкова къс, че съвсем малки отклонения в момента на запалване или посрещат буталото много рано, докато то се издига към ГМТ, или го догонват късно, докато то се спуска надолу. И в двата случая равномерния ход на двигателя се нарушава - получават се детонации. За да тушира до известна степен това конструкторът е предвидил мощни запалителни свещи - всеки е виждал триполюсни. Увеличил е налягането, с което горивото постъпва в цилиндъра - всеки може да сравни бензиновата помпичка на Жигулата с мощната помпа на Пасата, да речем. За да го емулгира максимално е поставил дюзи и т.н. и т.н. По такъв начин дори по-ниско октановите бензини /но не 86, разбира се/ горят достатъчно бързо и равномерно и двигателят безпроблемно работи с тях. Извод - свестен диагностик, грамотен реглаж и карай без страх и с по-евтини бензини. Ако в тях няма нафта /която гори бавно/, вода или други гадни примеси /примерно пясък - това не е рядкост/ те ще ти свършат точно същата работа, като по-скъпите. Тук изключвам съвсем баровските автомобили, където електрониката максимално ограничава диапазона на използваното гориво с цел да се повиши ефективността. Обаче го ограничава не като го РАЗПОЗНАВА, а като стеснява до максимум времето, в което е ефективно да се подаде искра. То е толкова точно изчислено, там са такива невъобразими милионни от секундата, че на практика може да се използва едно единствено гориво при абсолютно спазен стандарт при получаването му и никакво друго не уйдисва на такава скъпа кочина. Обаче това е възможно само в много бели страни, където си сигурен, че каквото пише на колонката, това е и в резервоара. Нашия случай, слава Богу, не е такъв, и както си караме остарелите физически с 10-15 години, а морално с 25-30, добри стари кошници, спокойно сипваме къвто бензин ни е кеф и немаме грижи. Така че - да живее България! - страната на безгрижните автомобилисти.



Цялата тема
ТемаАвторПубликувано
* Бензин за KR 1.8i 16V bilboto   26.08.02 12:23
. * Re: Бензин за KR 1.8i 16V Calibra16V   26.08.02 12:40
. * Re: Бензин за KR 1.8i 16V Шoфийop   26.08.02 13:55
. * Re: Бензин за KR 1.8i 16V Myyy   26.08.02 14:37
. * Re: Бензин за KR 1.8i 16V KR-16V   26.08.02 14:55
. * Re: Тъй, Шoфийop   26.08.02 20:28
. * prav si W r a n g l e r™   26.08.02 21:55
. * Re: не е така. KR-16V   28.08.02 00:25
. * Re: Тъй, julys   26.08.02 22:51
. * Re: Така е, зависи от Шoфийop   27.08.02 00:40
. * Re: Така е, зависи от Caмo Дизeл   27.08.02 10:35
. * Re: Така е, зависи от julys   27.08.02 11:24
. * Re: Така е, зависи от Шoфийop   27.08.02 11:46
. * Re: Така е, зависи от Caмo Дизeл   27.08.02 12:22
. * Re: Така е, зависи от Шoфийop   27.08.02 14:01
. * Re: Така е, зависи от Caмo Дизeл   27.08.02 16:20
. * Re: Тъй, M   28.08.02 12:43
. * Re: Бензин за KR 1.8i 16V !!!!!FROSTY   26.08.02 16:55
. * da, a predtavqsh li si W r a n g l e r™   26.08.02 21:58
. * Re: da, a predtavqsh li si julys   26.08.02 22:48
. * Re: Бензин за KR 1.8i 16V Calibra16V   26.08.02 23:47
. * Re: Бензин за KR 1.8i 16V !!!!!FROSTY   27.08.02 14:35
. * Re: Бензин за KR 1.8i 16V Calibra16V   27.08.02 22:44
. * Re:в моето заводско ръководство за експлоатация. silent   27.08.02 19:11
. * Re:в моето заводско ръководство за експлоатация. Myyy   28.08.02 10:01
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2025 Dir.bg Всички права запазени.