Отново повдигам темата, защото проведох теста си за разход на гориво в градски условия. Както сме казвали и преди, това понятие е малко относително, но... Значи, двете коли които засякох, са:
1. Ford Escort 1,4 Ghia Cabrio '86 - карбуратор. Кара го момиче, но мога да твърдя, че кара по-добре от половината мъже.
2. VW Vento 1,8i GL '93 - mono injection. Карам го аз.
Двете коли се карат при еднакви условия - температура, пътна обстановка, маршрут и т.н. Резервоарите ги пълня до капачката на една и съща бензиностанция на OMV. Венто-то го засякох с 2 резервоара, а Форд-а - засега с 1.
1. Ford-ът измина 491км с около 44л (43,92л), т.е. среден разход около 8,96л/100км. Грубо 9л/100км "градско"!!! По книга му дават 8,1л!
2. VW-то измина 619км с под 52л (51,98л), т.е. среден разход около 8,4л/100км. Грубо 8,5л/100км "градско" По книга е 9,2л (май)!
И двете коли са карани нормално - без да се правят "цедки" на всеки светофар, но не и "пенсионерската"! Допускам максимално отклонение (грешка) в разхода +/- 0,2л/100км. и за двете - т.е. 8,8-9,2/100 за Форд-а и 8,2-8,6/100 за Венто-то. Но при всички положения VW-то гори по-малко от Форд-а. Дали е заради инжекциона, дали заради по-малкия и слаб мотор на Форд-а, който е и по-стар като разработка - не знам. И двете коли са в перфектно състояние, като Форд-ът е с около 35.000км повече. Причините са комплексни. Но в никакъв случай не приемам твърдението, че е заради това, че го кара жена. Както казах, тя кара прекрасно! Научил съм я почти на всичко, което мога и знам аз и кара над 2год. вече безаварийно. Иначе извън града Форд-ът е страшно икономичен - средно около 5л/100км.
Още нещо - разходът може да спадне с около още 0,250л/100км (според мен), защото когато проведох теста:
- колите се карат на къси разстояния - 1-7км, следвани от дълъг престой (поне час).
- времето все още беше хладно - средни температури около 15-20 градуса.
- работят предимно на смукач.
- парното често работи и двигателите още по-трудно загряват - работят винаги около 70'С.
- кара се почти денонощно на фарове/халогени (поне аз).
- музиката дърпа доста ток.
- когато чакам някого, колата работи на място заради парното.
- може по-оптимално да се използва инерцията.
- може да се ускорява по-бавно и плавно.
- и др.
Резултатите от теста са документирани с касови бележки и свидетелски показания на поне 3 независими източника. Това е. Доволен съм от някои коли, а от други не - но да не споменавам марки....
Пишете свои наблюдения!
Volkswagen е моят автомобил!Редактирано от Vento на 05.03.02 15:58.
|