|
|
| Тема |
Спорен е въпроса относно... [re: Nikson1O] |
|
| Автор |
KALDERlZl (460 1,9TDi) |
|
| Публикувано | 15.03.04 22:17 |
|
|
|
...предимствата и недостатъците,но е факт,че няма никъде в световният автомобилен спорт автомобил само с предно предаване - Формула 1, Туристическият клас,всякакъв вид ралита и надпревари,а и производителите на чисто спортен тип автомобили също го доказват...някой да е виждал Ферари или Ламборгини или Порше или АстънМартин или "Курвет" или "Вайпър" или "Мустанг" или...знаете ги, к`во да ги изброявам...с предно предаване,`щото аз не съм виждал,а защо е така - физиците и телемеханиците могат да отговорят и то с математически формули,а както от собствен опит знаем,математиката е най-точната наука .Съжалявам само,че не мога аз да ви напиша формулите .Казано на обикновен език - при потегляне на автомобила 2/3 от общото му тегло отива на задният мост,то сцеплението на гумите е с 2/3 по-голямо спрямо предните(разпределено пропорционално по броя на гумите),а ако гумите са по-широки - коефициента се увеличава...та от тук и защо задното предаване е предпочитано,да не кажа задължително за истинските спортисти,а кое е по-добро - предно или задно е спорно,въпреки че и двете си имат предимства и недостатъци.От цялата история излиза,че задното леко надделява спрямо предното,щом е предпочитано от спортните автомобили,а както знаем в автомобилният спорт се използват най-добрите технологии .Чисто и просто - предното предаване е доста по-евтино и дава възможност на производителите да смъкнат цената и така да направят колите си по-достъпни за широк кръг от хора - Мерцедес и БМВ не са лъжици за всяка уста,така че те ще продължат да правят по-доброто т.е. задното предаване - си мислим аз !
| |
| |
|
|
|