|
Тема |
Re: Дпредно или Задно - за и против [re: Scott] |
|
Автор |
Moxy_78O (Попай моряка) |
|
Публикувано | 15.03.04 15:57 |
|
|
Определено всички рали-автомобили са 4х4. Раzликата между Ксарата, която гледаШ по улиците и таzи от ралитата е ОГРОМНА. Аz лично работех иzвестно време при един рали-автомобил и определено приликата е само вънШна и то ако ги гледаШ отдалеч.
Вярно е, че колите със zадно имат склонност към преzавиване, което обаче не винаги е недостатък, оЩе пове4е, че много лесно се бяга от такава ситуация просто с отнемане на гаzта, което е и най-логичната реакция. За да иzправиШ обаче кола с предно, която се е zавъртяла, трябва не да отнемаШ, а да подаваШ гаz, което едва ли би било първата реакция на някой неопитен Шофьор
Друго предимство на zадното е zимно време при катерене на баир. В следствие наклона тежестта отива наzад и предницата олеква. Затова колите с големи муцуни е по-добре да са със zадно. Въпреки, че zа Волво 850 съм чувал, че са доста проходими.
Освен това на колите с предно отпред е "пълно" с полуоски, карета и др. подвижни части, които са доста уяzвими при zавои, дупки и т.н. Полуоските освен това ограничават въртенето на колелата наляво-надясно, което прави колата по-неманеврена.
И като zа десерт - ако влеzеШ (с кола с предно) с повече гаz в zавой, се получава ефектът на жироскопа и иzправянето на волана иzведнъж става много трудно.
Пък и какво по-хубаво от това като падне една педя сняг да отидеШ на някой плоЩад и да му раzвъртиШ гъzа на Волвото. С предно таzи далавера не става
И след всичко това ми стана оЩе по-гадно, че новите Волва са само с предно. Може би от гледна точка на сигурността е по добре двигателят да е раzположен напречно - неzнам. Но истината е, че най-иzвестните марки като БМВ и Мерцедес си държат на zадното, а и във Формула1 оЩе не са минали на предно
|
| |
|
|
|