|
|
| Тема |
Re: Да припомним [re: bira_more] |
|
| Автор |
Cтepн™ (любопитко) |
|
| Публикувано | 15.03.11 16:18 |
|
|
|
Е, то точно затова казах на Стефчо, че големият проблем е в това.
Те си нарушават закона и сега, защото отлично знаят, че спора може да се реши, и то в тяхна вреда, само от съд. Но съдебната процедура е дълга и скъпа, много по-скъпа от евентуални неустойки или плащания по договора. Няма още традиции в такива случаи да се сезира омбудсмана и КЗП и КРС, те веднага да задействат помирителна комисия (една от причините за сложността на съдебните процедури е и че дори и такива несъществени, лесни за решаване и свързани с малки суми дела трябва да се гледат в съд), която да събере страните в рамките на седмица и да реши въпроса за ден.
От друга страна, ако потребителят реши, че е излъган и спре плащанията по договора, бтк има пряк достъп до регистъра на длъжниците, до фирмите за събиране на дългове и до съдия-изпълнителите. И може да се възползва, поне докато неправомерно ощетеният клиент не я осъди. След 5 г. дела, много пари и всички последствия от включването му в регистъра.
ПП: Тука говорим за бтк, но същата е ситуацията и при МТел, Гл, ЕОН, ВиК, МСАТ и т.н. без да забравяме кралицата на бала - Топлофикация.
А най-лошото е, че примерът е заразителен - наскоро четох за шофьор, на който застрахователят отказал да изплаща щети от дупка на улицата; да съдел общината. Макар че по закон и по договор застрахователят трябва даизплати щетата, а после да съди с регресивен иск общината.
| |
| |
|
|
|