Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 20:19 25.04.24 
Клубове/ Религия и мистика / НЛО Пълен преглед*
Информация за клуба
Тема Обща теория на въздушния бой
Автор FlLERO99Модератор (ELINT)
Публикувано31.08.19 19:49  



До края на 60те и началото на 70те въздушния бой се печели от по-маневрените и добре въоръжени самолети.Това е валидно и за Втората световна война и за Корейската и за Виетнамската войни също.През втората половина на 60те мощността на радара на изтребителя и резултатността на неговите ракети клас "въздух-въздух"като например AIM-9 Sidewinder с инфрачервена насочваща глава или с радарно насочване като AIM-7 Sparrow използвани на F-4 "Phantom" силно нарастват в небето над Виетнам.През 70те години становището на експертите особено след поредната арабо-израелска война през 1973та "Йок Кипур" е, че бъдещето е на ракетната техника.С появата на F-16 с първи полет през 1974та и напредъка на елекрониката на ракетите клас "въздух-въздух" които имат все по-голяма успеваемост американската концепция за завоюваване на въздушно превъзходство се изменя в съвсем различна посока като вече не се разчита на близки въздушни боеви като в Кореа и Виетнам, нито даже на въздушни боеве на средни дистанции от 30 до 80 км, а се залага на мощни радари и далекобойни ракети въздух-въздух с радарно насочване.През 1978ма влиза на въоръжение първия самолет построен по технологията стелт F-117 който отначало до 1982ра година е имал черно-бели монохронни монитори в кабината си.Преди него има само един самолет построен по технологията стелт и това е F-19.От времената на първите стелтове вече теорията на въздушния бой американците напълно я изменят като в първа фаза на войната влизат стелтове дълбоко в тила на противника които неутрализират известна част от ПВО главно ЗРК и зад тях навлизат изтребители с мощни радари и далекобойни ракети клас
въздух-въздух плюс задължително голям летящ радар тип АУАКС който наблюдава от разстояние и предава цялата оперативна обстановка в зоната на действие на самолетите в щаба и от там се подават команди по радиото на пилотите точно накъде да се насочат и така по този начин противниковите самолети главно мигове получават ракета малко след като са излетяли без изобщо да се стига до реален въздушен бой.Според тази натовска тактика се разчита главно на мощни радари, мощна електроника и супер ефективни далекобойни ракети с радарна насочваща глава.Появата на F-35 в днешно време е окончателно завършване на тази концепия която се развива повече повече от 50 години.Обратно руснаците главно с техния СУ-35 който им е най-добрия изтребител в днешно време с много мощен радар "Жук" плюс много висока маневреност продължават да разчитат на въздушен бой на близки и средни дистанции.Руският летящ радар тип АУАКС по думите на самите руски военни специалисти значително изостава като възможности в сравнение с американските летящи радари.Още преди 20 години в края на 90те в авиационната литература се пишише, че натовските летящи радари могат не само да засичат самолетите на противника, но и могат посредством алгоритми да определят техния работен режим дали са в режим на прицелване, в режим на стрелба.Тази нова за времето си американска концепция за въздушния бой беше най-добре и нагледно демонстрирана в операция "Пустинна буря" първото нападение над Ирак в началото на 1991ва и впоследствие с бомбардировките над Сърбия от края на март 1999та до юни.В рамките на тези два конфликта американците имаха тотално въздушно превъзходство и над иракчаните и над сърбите и това не се оспорва от никой.Тогава пре 1991ва точността на натовските лазерно насочвани "умни бомби" беше 9 метра, по времето на Виетнамската война максималното отклонение на бомбомятането е било 300 метра, а по време на Втората световна война е било 1600 метра.Общо над Ирак в рамките на операция "Пустинна буря" бяха пуснати повече бомби с повече взривове отколкото през цялата Втора световна война.Първото сваляне на F-117 "Stealth" над Сърбия стана възможно по изключение първо защото самия самолет е минал четири пъти над един и същи маршрут, на второ място е използвана стара съветска радарна станция "Венера" от 50те години с която могат да се засичат и стелтове без тя да е проектирана за това в онези времена когато стелт технологията още не е съществувала.В най-съвременен контекст наскоро през тази година израелските ВВС нанесоха удари по Сирия използвайки новите американски многофункционални изтребители F-35 "Lightning"в зона която е била защитавана от прехвалените руски ЗРК Ц-400 без изобщо операторите на техните радари да им излезнат на мониторите тези самолети.Това означава на практика, че при един по-сериозен конфликт между Русия и НАТО такива самолети като F-22 "Raptor", F-35 "Lighting" и стратегическия бомбардировач B-2 "Spirit" могат съвсем необезпокоявано да навлезнат дълбоко в руското въздушно пространство и там да си правят каквото си поискат.



Бъдещето на въздушния бой така както го виждат експертите поне през последните 30-35 години са изтребители управлявани от изкуствен интелект.Тоест летящи дронове управлявани от електроника.Друг аспект на бъдещата въздушна война ще бъдат гравителидите тоест апарати които имат антигравитационна установка, не се влияят от земното притегляне и могат да изпълняват изключително широк спектър от всякакви бойни задачи на височини от няколко метра над земната повърхност до близкия космос.Такива вече има отдавна направени в САЩ и в Русия и на няколко места в youtube.com ги има снимани как летят.Освен практически неограничения периметър на който те могат да оперират, те могат да бъдат въоръжени с лазерно и плазмено оръжие с достатъчно мощни генератори за захранването им.За пръв в научната литература касаещи въпросите свързани с войната във въздуха се споменава за гравителид някъде през 1971ва.Така може да се предположи, че разработките по този въпрос в СССР тогава вече са започнали.Един такъв 20-30 тонен гравителид с антигравитационна установка който се взема за НЛО от почти всеки страничен наблюдател може да обстрелва с лазерно оръжие стотици въздушни цели на хиляди километри разстояние в рамките на минута.На практика един руски боен гравителид още от територията на Русия на суб-орбитална височина може да унищожи цялата бойна авиация на НАТО в цяла Източна Европа за по-малко от минута стига натовските самолети да се намират във въздуха.Гравителида това е и перфектния ядрен бомбардировач който може да бъде уязвен само от лазерно оръжие с орбитално базиране разработено по програмата на Роналд Рейгън "Инициатива за стратегическа отбрана" която стартира още през 1983та година.Гравителида това е въздушно-космическото оръжие на бъдещето.



Цялата тема
ТемаАвторПубликувано
* Обща теория на въздушния бой FlLERO99Модератор   31.08.19 19:49
. * Re: Обща теория на въздушния бой 09h09yhu09556h   31.08.19 21:09
. * Re: Обща теория на въздушния бой FlLERO99   01.09.19 23:13
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.