старо писмо, писано от Скромно Ваш:
..."Сегашния полет на ОВ-102, КПС-107 (изтрито). И то не бяха проблеми, не беше чудо! Каквото имахме за КПС-113, та от суеверие Полетен Контрол пре-номерираха полета на латинско CXIII, било е пикник в сравнение със КПС-107!
Преди екскурзията се наложи да анализирам дали совалката може да лети на връщане със запецнала флапа. За целта трябваше да изменям програма, използвана за анализи на аеродинамичен контрол - защото програмата първоначално беше замислена изрично да работи с флапата - че да пази елевоните от разместване извън специфичен режим - че да не се стига до разтапяне на изолационни плочки по тях...
Хеле, успях, и даже научих млад колега "ученик" (учех го да ме замести - когато отказвах да дойда в Тексас) как да я върти. Плюс завърших моите анализи и ги представих. Завърших точно в Петъка, точно преди Неделята да тръгнем с кораба! (13 ДЕК 2002; б.а.)
След 2 Януари дължех пред-полетния анализ. И се оказа, че същите проблеми (с двигачите) които можем да имаме с флапата - същите двигачи имали кормилото и въздушната спирачка! Хайде още анализи да видим дали совалката може да лети със запецнато кормило и спирачки! Това до последния момент преди излитане. Тъкмо КПС-107 излетя - и прас парче от изолация на Външния Резервоар да се отгази и да се
натресе косо точно зад водещия ръб на крилото! Облак от отломки! Надеждата е - отломките са раздробената от сблъсъка пяна! Сега разни батковци с разни специални джаджи гледат от някъде положението със засегнатите изолационни плочки... И
очакваме възможни аномалий при влизане от космоса, заради нарушена аеродинамика и от там топлинен режим... Да кацне КПС-107, и да мирнем! "...
Засегнатите от изолационния откъслек плочки са пред ляв колесник капак, към водещ ръб на крилото. Аеродинамични усложнения биха възникнали при транзиция от слоесто към завихрено обтичане, която ще бъде подтикната по-рано от обикновено (от грапавината на повредените плочки) и ще бъде асиметрична. Нарушеното обтичане, обаче, върви покрай водещия ръб, и е в силен положителен налягане градиент - следователно асиметрията няма да е осезаема. Номинална транзиция за ОВ-102 е към Мак 12; ранна транзиция би била към Мак 15, почти невероятно към Мак 18. Транзицията типично е подтикната от промяна в крена.
В случая загубите на топлинни данни са точно в лявото крило, около левия колесник. Загубата на данни, без отчетена промяна в температурни нива, на мен ми подсказва разтапяне на жици между топлинен чуствител и цифроващо устройство. Структурното
разломяване е започнало към Мак 18, прекалено рано за ранна транзиция... Но точно в смяна на крена - което е спусък за транзиция...
Според мен повредата в плочките е била достатъчно дълбока че топлинен пробив да е отслабил структурата, вследствие на което даже в слоесто обтичане съчетание на топлинни и аеродинамични натоварвания да е откъртило лявото крило.
Въпросът е: батковците които са гледали със (ползвани за шпионаж) джаджи... Дали не са искали да погледнат - сакън да не се разбере колко силно виждат и целият свят им е прозрачен - или не са видяли - или нещо друго... Или не са можели да видят - защото реалността не е филм с батковци виждащи всичко по света и у нас на екрани в забързано и забавено действие на пред и на зад... Ако се знаеше, че повредите в
топлинните плочки са толкова дълбоки - совалката щеше да ползва различен режим за влизане в атмосферата, с подобрена вероятност за оцеляване. В случая КПС-107 влизаше с номинален режим.
Ще има разследване. Ще видим. Данните написани тук са вече били изнесени на обществено достояние. И за това смея да ги пиша. По-нататък... Козирувам и си
затварям устата.
С поздрави! И Бог да прости!
Само си правете сметка с какви "джаджи" разполагат от НАСА, за да наблюдават конструктивно совалката (от наземна станция или от орбита) от дистанция и да имат картина отстрани и да си вадят заключения за техническото й състояние. С такава техника без проблем може да се снима в пълни детайли НЛО в орбита, впрочем през лятото Бобо спомена за специални телескопи за определяне на телеметричните елементи на спътниците от Земята, които имали много особена монтировка.Редактирано от File99 на 03.02.03 21:29.
|