съжалявам, че се вмъквам в темата по никое време и че няма да взема отношение, мисля, че няколко човека (забележете общата форма за обръщение за жени и мъже) го изразиха напълно (примерно опърничевата съпруга :)
Ще се хвана за споменатата от Карл Терзаги реклама на Ариана, дето на мацката не й давали главата, а само гърдите и бедрата.
Чи'ко'лошо пък има тука, мъжете това ги кефи на първосигнално ниво като кучето на Павлов, показваш гърди, погледът светва, скриваш гърди, погледът (и други части на тялото) помръкват
Сега сериозно. Не мисля, че рекламата е сексистка, просто борави с образи и символи - символ две "чички", дето млатят тенекиджийския чук по цял ден например (образът е работните дрехи стил къртиме дупки секакви), кварталното/селското кафе/магазин/кръчма (не се дават почти никакви подробности от заведението) и накрая мацката - символ къса пола, тясна блузка, голо пъпче, *тесни* джобове.
На символите се набляга и символите дават смисъла на посланието на рекламата. Понеже мъжете статистически пият повече бира, посланието е насочено към тях - пийте бира, за да видите ... тесни джобове.
Сексистко ли е това - според мен не :) Давам веднага за пример всичките реклами на сапуни, шампоани против пърхут, обезлесяване и т.н и каквато се сетите козметика. Там се дават:
- (полу)голу женско тяло или женско тяло в процес на събличане. Ако рекламата е за сапун/шампоан, най-често лицата се пропускат, а камерата се залепва за прекрасната кожа на създанието, дето се омило с чудото на козметиката
- строен гол женски крак, страничен ракурс. Кракът или се бръсне, или се маже с нещо, или се къпе. Женски крак да си в днешно време
- Девойка се разхожда, облечена в леки и предизвикателни дрехи и демонстрира своята прическа на вятър, киселинен дъжд и валящи камъни или девойки млатят дълги гриви, куфеят и показват колко им е здрава косата, след като са пили лекарството Х. Лицето не е фокус на рекламата, косата е основното, ако препаратът помага и за дълги крака, показват се и те в детайли.
От тези всичките реклами досега не съм си купил нито един шампоан за по-здрава и блестяща коса, с дъх на портокал/бадем/каквототам, не съм си епилирал ногите нито веднъж с имаше там едно дето се лепи, нито съм си купувал сапунът Х, защото еди коя си мацка ми се усмихнала и ми казала че той е дъ бест (пък било тя и руса).
Генералният извод е, че всички тези реклами показват жената не като личност, а като опитен терен за тестване на разни мазила, третират я като набор от крака, торс, гърди и хубава гладко лице и дълга права коса. Рекламата не е насочена към мъжката аудитория, освен с познавателна цел и да оплакнат малко око с гола плът, всъщност са насочени към дамската общественост, НО се ползват същите похвати с части от тела (най-често пропорционални). Следуателно, арианските риклами ни са сексистки !
(Ще ме прощавате за дългите и разтегателни мисли, но от 5 дена не съм сядал на компютър да пиша в клубовете, бях болен на умиране от един грип, та сега пръстите тръпнат в удоволствие и сами си пишат )Редактирано от Pau на 12.04.03 04:53.
|