Tomoe, ако стане така както предлага въпросната госпожица/госпожа (не я знам коя е) няма да е много свежо. Защото виж, вземи един като мен, дето хал хабер си няма. Сваля песните от нета на някакви неизвестни и ги слуша най-безпристрастно. Нито знае кой какъв е и що е. Иначе, този натиснал, онзи побутнал, решили някакви си бюрократични плъхове да възложат на някой си ... Да си го правят Гърците така. Техните песни и без друго за нищо не стават.
Между другото, преди време така чух Азис. Абе чета нещо, някакъв много спорен, не знам си как излизал на сцена (което не е важно; всичко е шоу), даже и портрета му свалили от паметника Левски. Не знам, на първо място, защо изобщо е бил закачен там. На кой му хрумват такива дивотии като прави реклама на певците си. Както и да е. И пак така се заинтересувах, както те попитах и теб за линк. И се гръмнах. Чул съм само една негова песен – “Мила моя, ангел мой”. Текстът е ужасен кич, но самата песен и изпълнението е в десетката на най-доброто в българската поп-музика. Аз очаквах пак нещо чалга и гнусотии и бях готов веднага да пиша – ти вече знаеш непоносимостта ми към чалгата.
Не съм чувал други неща, но и от това може да се почувства, че Азис е просто един самороден талант, попаднал на неправилното място. При едно идване в София гледах и някакво интервю ли беше не си спомням. И от тези бегли впечатления си мисля, че Азис, за пръв път в българската поп-музика, може да се бори за европейска, ако не и за световна сцена. Той обаче има проблем, който не се корени нито в етническия му произход, нито в сексуалната му ориентация (ако приемем, че PR-ът му правилно я отразява). Проблемът му е, че излъчването му е каспичанско и костинбродско. Провинциално. Този проблем е поправим. Какви ли не чалгаджии е видял светът, които, поставени под строг контрол от талантлив водач са излетели в небесата. Какво ли би бил Мик Джагър, който, като си помисли човек, не е и кой знае какъв певец, ако го нямаше Кийт Ричардс да въвежда дисциплината. Видяхме какво стана от Пол Макартни като се изплъзна изпод контрола на Джон Ленън и Джордж Мартин. Какво е Пол Макартни след Бийтълз – нещо, прогресивно превръщащо се в нищо. Така че и на Азис това му е проблемът – разни кузовци, музовци и пейнъри до никъде няма да го доведат. Светът трева не пасе и хич не иска и да знае за велинградска естетика.
Такива едни неща исках да споделя с теб.
|