Музиката се променя най-бързо, а на "Сан Стефано" живеят с тромбата на Вили
БНТ бърка Евровизия със стар москвич
"Ку-ку бенд" станаха гигантите на седмицата с Ник Мейсън
МАРТИН КАРБОВСКИ
В телевизията у нас много рядко се прави история, но тази седмица това се случи - епохалното гостуване на барабаниста на "Пинк флойд" Ник Мейсън в шоуто на Слави. Жалко е, ако сте го подминали - става дума за онези пет минути, когато Мейсън взе палките, застана в аквариума на оркестъра и заби On the turning away. Цяла епоха беше изпята в тези няколко минути - цяло едно поколение мечтаеше да види в София компанията на Роджър Уотърс, но видя поне барабаниста на легендата. Остарелият гигант Мейсън показа завидно хладнокръвие, спокойствие и английско чувство за хумор през двата си дни гостуване у нас. Беше му и приятно да свири с хора като Годжи, Цветан Недялков и Евгени Димитров. А ние получихме малка компенсация заради това, че София не е Прага или Мюнхен. Доволни сме и на това, направо сме екзалтирани - нищо че по новото поколение журналисти
непрекъснато бъркаше фактите
- bTV нарече Мейсън фронтмен на "Пинк флойд" (!), а един вестник преправи името на Роджър Уотърс на Роджърт Уокър. Показателно за това как се изпипва информацията у нас.
Нямаме обяснение защо Слави трябваше да подари москвич на шашнатия англичанин. Това беше подарък много подходящ за Весна Змиянац - какво му дреме на Мейсън, че у нас ергените преди 20 години карали москвич. А москвичът - ужас! - немит, зелен, с жълта панделка и с необърсан мръсен сняг по покрива си. Нямаше нужда - много по-яко щеше да стане, ако Дългия беше изровил от някой стар софийски двор едно "Булгаррено" (има го в реклама на "Петрол"), или беше намерил за колекционера Мейсън някоя наистина ретро кола. Във вълнението си Слави се изгуби в собствените си приказки и въпреки това Мейсън успя да направи смешното в това гостуване. Не стана ясно и защо след великото изпълнение на "Ку-ку бенд" трябваше да гледаме скеч с Цакаму Камата - лошо завърши това предаване. Но едно е важно - поканете целия "Флойд" - времето минава и най-великата група няма да има време за нас, не дай Боже!
И отново Слави Трифонов - бесен на журито на Евровизия. Той е негърът на всички музикални конкурси у нас, не го допускат в заведенията на белите евроконкурси, нищо че е изобретил блуса. Отчайващо и ненужно глупаво постъпва БНТ, лишавайки Слави от възможност за състезание. Самата презумпция, че Вили Казасян ръководи един такъв нов и мегамодерен конкурс, показва колко шантаво гледат на състезанието от БНТ - гледат на него наистина като москвич, с който са впечатлявали бабите ни. Музиката е най-бързо променящата се медия, а ние още живеем в тромбата на Вили, от епохата, когато "Пинк флойд" вече замислят "Стената". Поклон за цялото жури на този конкурс, но за нормалния зрител и българин става ясно, че старото поколение музиканти и телевизионери от БНТ отдавна са решили, че преди тях е нямало живот и след тях няма да има живот. Субективността на това изгонване (Слави и Софи Маринова) за пореден път лишава конкурса от обективност - варете го, печете го, Слави Трифонов е
най-продаваният и известен певец у нас
а Софи е уникат в пеенето - коя старческа злобица остави встрани точно този дует?!
Става въпрос и за идеология - старите тъжни протяжни естрадни песни нямат никакъв шанс да влязат дори в Топ 20 на Евровизия - търси се етноелемент, търси се неодиско звучене - сетете се за Руслана. Няма как да не признаем поражението си от миналата година - естрадата ни е остаряла точно като зелен москвич, рапът е твърде социален и лично български, трябва ни нещо ново - защо това да не бъде Слави с още шест китари?
Грозна работа се получи - така както се случва в цялото ни "изкуство". И няма да е вярно, ако и тази година кажете, че "Слави не умее да губи" - на него и на цяло едно поколение след него просто не им се дава да спечелят. http://www.standartnews.com/archive/2006/02/13/society/s4705_8.htm
|