Мдам, това беше първият смислен отговор в тази нишка, благодаря за което.
Първо искам да уточня, че примерните програми, които написах са наистина примерни и идеята ми беше, че "гювечът" е съзнателно направен, а не се е получил просто поради някакви ограничения.
Логиката, която ми казваш ми е ясна. Тя не дели аудиториите на "масова" и "елитна", а на "масова" и "маргинални групи".
С презумцията, че всички южно-корейци в София ще се завтекат да си пускат цифрова, за да гледат Arirang.
Най-големите грешки, които правят нашенските бизнесмени опитвайки се да налагат нови технологии, е да ги маргинализират. Има множество примери за това как бизнесът е спъвал разпространенито на технологични новости именно защото не ги е оценил адекватно и вместо да ги налрожи всъщнист ги е направил още по-далечни от хората.
Грешната дефиниция на таргета ще изиграе лоша шега и на цифровата ТВ,която не се обръща към перспективата - младите хора с високо образование и доходи, а към маргинални групи. Така в съзнанието на повечето потребители цифровата телевизия става нещо ненужно и ограничено.
Аз съм сигурен,че хората, които биха гледали цифрова телевизия заради качеството и заради това, че гледат на PC-та ще са много повече от китайците,корейците, гърците и македонците, които ще си вземат сет топи.
На всичко отгоре повечето от тези чужденци трудно се вписват в преференциалните условия на Естнет за даване на устройства.
И въпреки тези неща бих могъл да приема, че наистина разделението на "масова" и "маргинална" публика е в основата на поведението на Естнет. Ако не беше реалността - ето какви бяха промените в последните дни, нито една от тях не е вписва в тази логика.
- пуска се нискорейтингова бг кабелна телевизия, която си върви едно към едно и в аналога;
- спира се 24 часово излъчване на CNBC (телевизия, ценена от по-голяма част от хората, които могат да си позволяват 32 лева на месец такса) при положение, че в аналоговия вариант върви половинчато излъчване на канала (по 12 часа) за да се пусне бг канал, който вече си върви 24 часа в аналога (Европа) и който е доста далеч от digital-а като качество;
- в платения пакет на мястото на вървяла три месеца таблица се пуска канал, който излъчва едни и същи 5 трейлъра денонощно;
Нито една от тези промени не може да се обясни с логиката за която говориш, както и с никва логика изобщо.
Допълнение: Ако видиш внимателно промените тук не е проблмът дори и в маргинализацията. От 4 месеца са обещали ъпдейт на софтура така, че да могат да се трият канали от листинга на сет топа. Когато го направят двете групи - "маргинална" и "елитна" ще мога да си гледат програмите без да се притесняват една -друга. Което ще е нещо като златна среда.
Та проблемът не е в това, че като се пускат нови програми в тях има много негледаеми. Проблемът е, че се спират гледаеми за сметка на негледаеми. Това не успях да обясня от първи постинг досега май.Редактирано от pavlin_ на 25.02.05 15:15.
|